BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ryanair-vezér: kevesen ismerik O'Leary legpofátlanabb húzását – ez mindenen túltesz

Michael O’Leary egyedi módot talált arra, hogy gyorsabban érjen be a munkahelyére. Kevesen tudják, de a Ryanair vezérigazgatója már több mint tíz éve saját taxijával jár dolgozni azért, hogy használhassa a buszsávokat, és így gyorsabban haladhasson.

Vannak dollármilliárdosok, akik szeretik, ha az életük minden téren könnyű: luxusvillákat és autókat vesznek, fine dining éttermekbe járnak, körbeutazzák a világot, de néhányuk nem éri be ennyivel. Ebbe a kategóriába lehet sorolni a Ryanair vezérigazgatóját is, Michael O’Learyt, aki szeret a figyelem középpontjában lenni harsány véleménynyilvánítása vagy megkérdőjelezhető döntései miatt. A vezérigazgató egyik húzása miatt viszont a mai napig kinyílik a bicska a hétköznapi emberek zsebében is.

Ryanair-vezér
Ryanair-vezér: kevesen tudják, de nem a fapados légitársaság a legnagyobb dobása – ez tényleg pofátlanság / Fotó: APA-PictureDesk via AFP

Lehet, többeknek ismerősen cseng O’Leary egyik vállalatának, az írországi Tillingdale-nek a neve. A vállalat mai napig teljes mértékben Michael O’Leary tulajdonában van, és a felesége, Anita vezeti. A Tillingdale-t 2000-ben alapította a Ryanair vezérigazgatója, kezdetben bútorok kezelésével és lótenyésztéssel foglalkozott, viszont 2003-tól O’Leary Cabs néven taxiszolgáltatást is nyújt – csak nem mindenkinek.

A taxiszolgáltatás csak egy autót üzemeltet, amelyet O’Leary arra használ, hogy ingázzon Mullingarban található otthona és a dublini repülőtér között, ahol a Ryanair központja is található.

Ez még önmagában nem lenne bicskanyitogató, hiszen egy általános sofőrszolgáltatásnak tűnhet, viszont a taxik használhatják azokat a külön buszsávokat, amelyeket az általános személyautók nem. O’Leary autója büntetlenül használhatja a buszsávot a gyorsabb haladás érdekében, mivel hivatalosan taxiként van regisztrálva.

A Ryanair-vezér még el is rejtette a céget

Azonban ez nem volt elég a milliárdos vezérigazgatónak, ugyanis megelégelte, hogy pénzügyi beszámolókat kell közzétennie a cégről, ezért 2013-ban korlátolt felelősségű társaságból magánjellegű korlátlan társasággá változtatta a céget. Ezzel gyakorlatilag mentesült a nyilvános pénzügyi beszámolók benyújtásának kötelezettsége alól, és azóta nem is lehet semmit tudni a Tillingdale-ről azonkívül, hogy még mindig létezik. Ebből arra lehet következtetni, hogy

Michael O’Leary a mai napig fuvaroztatja magát otthona és munkahelye között, és gyorsítósávként használja a buszsávot.

A Ryanair vezérigazgatója sosem rejtette véka alá véleményét: legutóbb tavaly év végén Berlin repüléssel kapcsolatos díjai és adói dühítették fel annyira, hogy részlegesen ki is vonult a vállalat a német piacról. O’Leary szó szerint idiótának nevezte a német kormányt, mivel szerinte a díjak és adók megemelésével csak az utasokat szorították ki. „Ez a katasztrófa receptje. De van más út is: Svédország, Olaszország, Magyarország és Lengyelország vagy csökkentette, vagy teljesen eltörölte az adókat, ezért ezekben az országokban növeltük is a kapacitásainkat, és ez Németországban is megtörténhetne” – nyilatkozta november végén az üzletember.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.