BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ryanair-vezér: kevesen ismerik O'Leary legpofátlanabb húzását – ez mindenen túltesz

Michael O’Leary egyedi módot talált arra, hogy gyorsabban érjen be a munkahelyére. Kevesen tudják, de a Ryanair vezérigazgatója már több mint tíz éve saját taxijával jár dolgozni azért, hogy használhassa a buszsávokat, és így gyorsabban haladhasson.

Vannak dollármilliárdosok, akik szeretik, ha az életük minden téren könnyű: luxusvillákat és autókat vesznek, fine dining éttermekbe járnak, körbeutazzák a világot, de néhányuk nem éri be ennyivel. Ebbe a kategóriába lehet sorolni a Ryanair vezérigazgatóját is, Michael O’Learyt, aki szeret a figyelem középpontjában lenni harsány véleménynyilvánítása vagy megkérdőjelezhető döntései miatt. A vezérigazgató egyik húzása miatt viszont a mai napig kinyílik a bicska a hétköznapi emberek zsebében is.

Ryanair-vezér
Ryanair-vezér: kevesen tudják, de nem a fapados légitársaság a legnagyobb dobása – ez tényleg pofátlanság / Fotó: APA-PictureDesk via AFP

Lehet, többeknek ismerősen cseng O’Leary egyik vállalatának, az írországi Tillingdale-nek a neve. A vállalat mai napig teljes mértékben Michael O’Leary tulajdonában van, és a felesége, Anita vezeti. A Tillingdale-t 2000-ben alapította a Ryanair vezérigazgatója, kezdetben bútorok kezelésével és lótenyésztéssel foglalkozott, viszont 2003-tól O’Leary Cabs néven taxiszolgáltatást is nyújt – csak nem mindenkinek.

A taxiszolgáltatás csak egy autót üzemeltet, amelyet O’Leary arra használ, hogy ingázzon Mullingarban található otthona és a dublini repülőtér között, ahol a Ryanair központja is található.

Ez még önmagában nem lenne bicskanyitogató, hiszen egy általános sofőrszolgáltatásnak tűnhet, viszont a taxik használhatják azokat a külön buszsávokat, amelyeket az általános személyautók nem. O’Leary autója büntetlenül használhatja a buszsávot a gyorsabb haladás érdekében, mivel hivatalosan taxiként van regisztrálva.

A Ryanair-vezér még el is rejtette a céget

Azonban ez nem volt elég a milliárdos vezérigazgatónak, ugyanis megelégelte, hogy pénzügyi beszámolókat kell közzétennie a cégről, ezért 2013-ban korlátolt felelősségű társaságból magánjellegű korlátlan társasággá változtatta a céget. Ezzel gyakorlatilag mentesült a nyilvános pénzügyi beszámolók benyújtásának kötelezettsége alól, és azóta nem is lehet semmit tudni a Tillingdale-ről azonkívül, hogy még mindig létezik. Ebből arra lehet következtetni, hogy

Michael O’Leary a mai napig fuvaroztatja magát otthona és munkahelye között, és gyorsítósávként használja a buszsávot.

A Ryanair vezérigazgatója sosem rejtette véka alá véleményét: legutóbb tavaly év végén Berlin repüléssel kapcsolatos díjai és adói dühítették fel annyira, hogy részlegesen ki is vonult a vállalat a német piacról. O’Leary szó szerint idiótának nevezte a német kormányt, mivel szerinte a díjak és adók megemelésével csak az utasokat szorították ki. „Ez a katasztrófa receptje. De van más út is: Svédország, Olaszország, Magyarország és Lengyelország vagy csökkentette, vagy teljesen eltörölte az adókat, ezért ezekben az országokban növeltük is a kapacitásainkat, és ez Németországban is megtörténhetne” – nyilatkozta november végén az üzletember.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.