BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb népszerű termék árát lökte mélybe a Lidl – megérkezett a Tesco válasza is

A kiskereskedelmi láncok továbbra is mindent megtesznek azért, hogy a vásárlók visszatérjenek az üzletekbe: a sajt, a vaj és a tészta után most a virsli van porondon, de a következő hetekben várhatóan további kedvezményeket ígérnek majd a nagy boltok, például a Lidl, a Tesco, a SPAR, a CBA vagy az Auchan.

A „szuper hétvége” keretében ma és holnap 33 százalékkal olcsóbban kínálja a Lidl a bécsi roppanós virsliket – derült ki a kiskereskedelmi lánc honlapjáról, amely azt is rögzíti, hogy ebben a két napban jókora kedvezménnyel értékesít több zöldségtípust is, például a rukkolát, a retket és a zellerszárat.

kisker
Budapest 2020.07.04.LIDL áruházfoto:
Fotó: Vémi Zoltán / VG

Nem látszik az árcsökkentés vége

Mint megírtuk, harmadik hónapja tart az árháború, a kiskerláncok minden héten új termékeknél nyitnak frontot, és egyelőre nem látszik a vége az árcsökkentésnek. A lépés egyértelműen annak szólt, hogy a kiskereskedelmi forgalom drámaian beszakadt: az áremelkedés miatt a vásárlók visszafogták a költekezésüket, ami egyértelműen meglátszott az értékesítés volumenén. A vásárlók távolmaradása még az elemzőket is meglepte, a piaci várakozásokhoz mérten a Központi Statisztikai Hivatal adatai kellemetlen meglepetést okoztak,

még a legpesszimistább becsléseket és alulmúlta a szektor év eleji teljesítménye.

Az első, vásárlók szempontjából kedvező árcsökkentéseket a vaj és a sajtok esetében regisztrálták, aztán szépen sorban jött a többi népszerű termék is, például a tészta. A Lidl folyamatosan élen próbált járni az akciókban, a sajt árának jelentős mérséklése mellett 70 terméket, köztük a kenyérféléket is olcsóbban kínálta. Készítettünk is egy részletes listát, hogy mely termékek árát vágták le a boltok.

Mindenki másképp csinálja

Viszont azt is megírtuk, hogy két táborra szakadtak a boltok, homlokegyenest mást csinál az Aldi és a Lidl, mint a Tesco és a SPAR.

Úgy gondoljuk, hogy a magyar vásárlóknak nemcsak egy-egy termék árának csökkenésére van szükségük, legyen szó a vajról vagy jelen esetben a trappista sajtról, hanem tartósan alacsony árakra

– így reagált a Tesco Magyarország a Világgazdaság megkeresésére annak kapcsán, hogy mit lépnek az Aldi, a CBA és a Lidl által meghirdetett árcsökkentésre. A Tescónál nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek.

Eközben a SPAR néhány nappal ezelőtt Árzuhanás Promóció meghirdetésével lépett be a kiskereskedelmi árháborúba. Ennek keretében hetente teszi közzé a terméklistáinak csökkenő árait a SPAR és Interspar áruházakban. Minden hétfőn konkrét terméklista jelenik meg, feltüntetve az árcsökkenés mértékét. Előfordulhat, hogy a már listán szereplő termékek ára később még tovább esik.

Szinte egyszerre lépnek

A termékek árának csökkentéséből azt azért már régóta le lehet szűrni, hogy a kiskereskedelmi láncok folyamatosan monitorozzák egymás tevékenységét. Ha a fent említett példánál, a bécsi virslinél maradunk, akkor rögzíthetjük, hogy ezekben a napokban az Auchan is 33 százalékkal olcsóbban kínálja saját márkás bécsi sertésvirslijét, és a Tesco válasza sem késlekedik, csütörtöktől hirdet kedvezményt. Az is egyre jellemzőbb, hogy a boltok saját hűségkártyájukkal további jelentős akciókat biztosítanak törzsvásárlóiknak.

Megváltozik az Aldi összes magyar boltja – a vásárlók rá se fognak ismerni az üzletekre

Milliárdos fejlesztést jelentett be az egyik legnagyobb hazai kiskerlánc, a meglévő üzletek átalakítása várhatóan 15 hónapot vesz igénybe.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.