BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A hiphop legendái új prémium italt dobnak piacra – a szórakoztatóipar rég nem elég a sztároknak

Az elmúlt évtizedekben a hiphop befolyásos szereplői számos területen fektették be a vagyonukat, Dr. Dre és Snoop Dogg idén már második alkalommal dob piacra alkoholos italt.

Több évtizedes együttműködés után ismét közös munkába fogott Dr. Dre producer és Snoop Dogg hiphopelőadó – ezúttal a Still GIN By Dre és a Snoop nevű itallal törnének be a prémium szeszesitalok piacára.

Dr. Dre és Snoop Dogg rég nem elégszik meg a szórakoztatóiparral / Fotó: AFP

A két zenész a közös üzlet mellett új közös album megjelenését is bejelentette, a 15 számból álló projektben több neves vendégszereplő is szerepel, köztük Eminem, 50 Cent, Sting, Method Man, Jelly Roll, Tom Petty és Jhené Aiko . 

Dr. Dre és Snoop Dogg is régóta a vagyonosabb hiphopelőadói közé tartozik, amely a lemezeladásokon kívül a különböző befektetéseknek is köszönhető. A közös italmárkájukon kívül Snoop társalapítója a Casa Verde Capitalnak, az egyik első kannabisz-központú befektetési alapnak, amely 300 millió dolláros tőkével rendelkezik és a többi között a Dutchie szoftvercégbe, az üzletikölcsönt nyújtó Bespoke Financialbe és Snoop saját médiaplatformjába, a Merry Jane-be fektetett be.

A rapper számos vállalkozást indított már a kisállat-kiegészítőktől a gluténmentes gabonapehelyen át, illetve van már kávé és bormárkája is. Több kriptovállalkozás is fűződik a nevéhez, az NFT világával azonban megégette magát. 

  • Snoop Dogg befektetései és érdekeltségei által összesen 160 millió dollárra (több mint 62 milliárd forint) becsülték a vagyonát,
  • Dr. Dre  pedig idén 500 millió dollárral (194 milliárd forint) rendelkezhet. 

A hétszeres Grammy-díjas Dr. Dre pénze nagyrészt abból származik, hogy eladta a Beats Electronics nevű fülhallgatómárkáját és a Beats Music zenei streaming szolgáltatását az Apple-nek összesen 3 milliárd dollárért. Emellett kiterjedt ingatlanportfólióval is rendelkezik, amelynek értéke 80 millió dollár (több mint 31 milliárd forint).  

Óriási üzlet a szeszesitalpiacba belépni

A rajongók tudják, hogy a két hiphopmogulnak megvan a saját kulturális kapcsolata a ginnel: több mint harminc évvel ezelőtt, 1993-ban jelent meg Snoop Dogg bemutatkozó nagylemeze – amelynek Dr. Dre volt a producere – a Doggystyle, amely négyszeres platinalemez lett az Egyesült Államokban. Az album egyik legfelkapottabb száma a Gin and juice lett, amelyet Grammyre is jelölték.

 

A kultikus szám korábban is megihlette a két előadót, akik megalkották az ugyanilyen nevű, 5,9 százalékos alkoholtartalmú dobozos italukat. A terméket négy ízben (citrus, dinnye, maracuja és sárgabarack) lehet kapni idén tavasz óta Amerikában, majd bevezették az Egyesült Királyságban is. A Gin & Juice mögött álló cég befektetői közé tartozik többek között Jimmy Iovine zenemágnás, a Main Street Advisors befektetési cég, valamint a Liverpool FC és a Boston Red Sox elnöke, Tom Werner is.

Dr. Dre és Snoop Dogg most egy drágább árkategóriájú termékekkel, kizárólag tisztán ginnel akar még több pénzt keresni. 

Mindennap a stúdióban, amikor Dre és én a legkeményebb zenét próbáltuk megcsinálni, gint ittunk és csak jól éreztük magunkat

– fogalmazott Snoop Dogg a prémium ginmárka sajtónyilatkozatában. „Részesei voltunk ennek a ginnek az evolúciójában: az íz kialakításától a benne lévő alkoholtartalom meghatározásáig. Dre perfekcionista, gondoskodni akar arról, hogy ez ne csak jó, hanem nagyszerű  legyen. Együtt még sosem hoztunk létre átlagos dolgot!” – tette hozzá.

„Ez nem olyan szeszes ital, amelyre csak úgy rátesszük nevünket” – jelentette ki Dr. Dre. Megfogalmazása szerint ugyanúgy, mint a Beats fejhallgatómárkájával az alapoktól kezdve mindenben az ő személyiségük mutatkozik meg. „Mindennek tökéletesnek kellett lennie. Snoop fogalmazta meg a legjobban: együtt mindig a legjobbat alkottuk meg” – mondta a producer-üzletember. 

A 42,5 százalékos alkoholtartalmú ital egyébként már kapható, az üveg (750 milliliter) 35 dollárba (több mint 13 ezer forint) kerül, egyelőre csak a tengerentúlon került ki a polcokra. A márka reklámfilmjét decemberben tették közzé, amelyben a két hiphopelőadón kívül a mesterséges intelligenciával megalkotott Frank Sinatra és Sammy Davis Jr. is szerepel. 

 

A Világgazdaság arról is írt, hogy Sean „Diddy” Combs hiphopmogul az elmúlt időszakban az ellene felhozott szexuálisvisszaélésekről szóló vádak miatt került be a sajtóba. A zenei iparon túl több területre is kiterjesztette az érdekeltségeit: például együttműködést kötött a brit Diageo szeszesital-konglomerátummal a Cîroc és DeLeón márkáival.

Tavaly a Diageo felmondta partnerségét a producer-üzletemberrel, az italforgalmazó cég úgy fogalmazott, hogy az üzleti kapcsolatuk során Diddy közel egymilliárd dollárt keresett, de ő nem tartotta magát a vállalásaihoz. A Diageo végül 200 millió dollárt (több mint 73 milliárd forint) fizetett Combsnak a DeLeón márkájáért.

Diddy átlagosan 66 millió dollárt (több mint 24 milliárd dollárt) keresett évente 2007-től a 2023-as együttműködés megszűnéséig. 

Korábban Curtis Jackson, azaz 50 Cent is beszállt az alkoholpiacba, amikor 2014-ben megkezdte az üzleti együttműködését a hollandiai székhelyű szeszesital-gyártó céggel, az Effen vodkával. 2016-ban a People magazinnak a rapper úgy fogalmazott, hogy „Amikor kint vagyok az éjszakában, akkor ezt iszom”. 50 Cent gyakorta támadja Diddyt az interneten, a sajtón keresztül, sőt a számaiban is nekiment a rappernek. Sokak szerint a szerteágazó nézeteltérésben az üzleti rivalizálás is döntő szerepet játszott, például a szeszesitalok területén.

Jay-Z, a világ leggazdagabb hiphopelőadójaként szintén érdekelt a szeszesitalpiacban: az Armand de Brignac pezsgő- és a D’Ussé konyakmárkának  – tavaly eladta a konyakmárkájában lévő részesedésének többségét a Bacardinak – is köszönhetően 2024-ben a vagyona elérte a 2,5 milliárd dollárt (több mint 970 milliárd forint). 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.