Több évtizedes együttműködés után ismét közös munkába fogott Dr. Dre producer és Snoop Dogg hiphopelőadó – ezúttal a Still GIN By Dre és a Snoop nevű itallal törnének be a prémium szeszesitalok piacára.
A két zenész a közös üzlet mellett új közös album megjelenését is bejelentette, a 15 számból álló projektben több neves vendégszereplő is szerepel, köztük Eminem, 50 Cent, Sting, Method Man, Jelly Roll, Tom Petty és Jhené Aiko .
Dr. Dre és Snoop Dogg is régóta a vagyonosabb hiphopelőadói közé tartozik, amely a lemezeladásokon kívül a különböző befektetéseknek is köszönhető. A közös italmárkájukon kívül Snoop társalapítója a Casa Verde Capitalnak, az egyik első kannabisz-központú befektetési alapnak, amely 300 millió dolláros tőkével rendelkezik és a többi között a Dutchie szoftvercégbe, az üzletikölcsönt nyújtó Bespoke Financialbe és Snoop saját médiaplatformjába, a Merry Jane-be fektetett be.
A rapper számos vállalkozást indított már a kisállat-kiegészítőktől a gluténmentes gabonapehelyen át, illetve van már kávé és bormárkája is. Több kriptovállalkozás is fűződik a nevéhez, az NFT világával azonban megégette magát.
A hétszeres Grammy-díjas Dr. Dre pénze nagyrészt abból származik, hogy eladta a Beats Electronics nevű fülhallgatómárkáját és a Beats Music zenei streaming szolgáltatását az Apple-nek összesen 3 milliárd dollárért. Emellett kiterjedt ingatlanportfólióval is rendelkezik, amelynek értéke 80 millió dollár (több mint 31 milliárd forint).
A rajongók tudják, hogy a két hiphopmogulnak megvan a saját kulturális kapcsolata a ginnel: több mint harminc évvel ezelőtt, 1993-ban jelent meg Snoop Dogg bemutatkozó nagylemeze – amelynek Dr. Dre volt a producere – a Doggystyle, amely négyszeres platinalemez lett az Egyesült Államokban. Az album egyik legfelkapottabb száma a Gin and juice lett, amelyet Grammyre is jelölték.
A kultikus szám korábban is megihlette a két előadót, akik megalkották az ugyanilyen nevű, 5,9 százalékos alkoholtartalmú dobozos italukat. A terméket négy ízben (citrus, dinnye, maracuja és sárgabarack) lehet kapni idén tavasz óta Amerikában, majd bevezették az Egyesült Királyságban is. A Gin & Juice mögött álló cég befektetői közé tartozik többek között Jimmy Iovine zenemágnás, a Main Street Advisors befektetési cég, valamint a Liverpool FC és a Boston Red Sox elnöke, Tom Werner is.
Dr. Dre és Snoop Dogg most egy drágább árkategóriájú termékekkel, kizárólag tisztán ginnel akar még több pénzt keresni.
Mindennap a stúdióban, amikor Dre és én a legkeményebb zenét próbáltuk megcsinálni, gint ittunk és csak jól éreztük magunkat
– fogalmazott Snoop Dogg a prémium ginmárka sajtónyilatkozatában. „Részesei voltunk ennek a ginnek az evolúciójában: az íz kialakításától a benne lévő alkoholtartalom meghatározásáig. Dre perfekcionista, gondoskodni akar arról, hogy ez ne csak jó, hanem nagyszerű legyen. Együtt még sosem hoztunk létre átlagos dolgot!” – tette hozzá.
„Ez nem olyan szeszes ital, amelyre csak úgy rátesszük nevünket” – jelentette ki Dr. Dre. Megfogalmazása szerint ugyanúgy, mint a Beats fejhallgatómárkájával az alapoktól kezdve mindenben az ő személyiségük mutatkozik meg. „Mindennek tökéletesnek kellett lennie. Snoop fogalmazta meg a legjobban: együtt mindig a legjobbat alkottuk meg” – mondta a producer-üzletember.
A 42,5 százalékos alkoholtartalmú ital egyébként már kapható, az üveg (750 milliliter) 35 dollárba (több mint 13 ezer forint) kerül, egyelőre csak a tengerentúlon került ki a polcokra. A márka reklámfilmjét decemberben tették közzé, amelyben a két hiphopelőadón kívül a mesterséges intelligenciával megalkotott Frank Sinatra és Sammy Davis Jr. is szerepel.
A Világgazdaság arról is írt, hogy Sean „Diddy” Combs hiphopmogul az elmúlt időszakban az ellene felhozott szexuálisvisszaélésekről szóló vádak miatt került be a sajtóba. A zenei iparon túl több területre is kiterjesztette az érdekeltségeit: például együttműködést kötött a brit Diageo szeszesital-konglomerátummal a Cîroc és DeLeón márkáival.
Tavaly a Diageo felmondta partnerségét a producer-üzletemberrel, az italforgalmazó cég úgy fogalmazott, hogy az üzleti kapcsolatuk során Diddy közel egymilliárd dollárt keresett, de ő nem tartotta magát a vállalásaihoz. A Diageo végül 200 millió dollárt (több mint 73 milliárd forint) fizetett Combsnak a DeLeón márkájáért.
Diddy átlagosan 66 millió dollárt (több mint 24 milliárd dollárt) keresett évente 2007-től a 2023-as együttműködés megszűnéséig.
Korábban Curtis Jackson, azaz 50 Cent is beszállt az alkoholpiacba, amikor 2014-ben megkezdte az üzleti együttműködését a hollandiai székhelyű szeszesital-gyártó céggel, az Effen vodkával. 2016-ban a People magazinnak a rapper úgy fogalmazott, hogy „Amikor kint vagyok az éjszakában, akkor ezt iszom”. 50 Cent gyakorta támadja Diddyt az interneten, a sajtón keresztül, sőt a számaiban is nekiment a rappernek. Sokak szerint a szerteágazó nézeteltérésben az üzleti rivalizálás is döntő szerepet játszott, például a szeszesitalok területén.
Jay-Z, a világ leggazdagabb hiphopelőadójaként szintén érdekelt a szeszesitalpiacban: az Armand de Brignac pezsgő- és a D’Ussé konyakmárkának – tavaly eladta a konyakmárkájában lévő részesedésének többségét a Bacardinak – is köszönhetően 2024-ben a vagyona elérte a 2,5 milliárd dollárt (több mint 970 milliárd forint).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.