Rendesen felforgatták az európai kiskereskedelmet az elmúlt években a kínai online platformok. Ez annak az előnyüknek köszönhető, hogy sokféle terméket olcsóbban tudtak eljuttatni a vásárlókhoz, mint a hagyományos helyi üzletek. Az európai fogyasztók nagy bánata ugyanakkor az élelmiszerek nyaktörő ütemű drágulása, amit alig fékezhetett az online behozatal. Ebben azonban hatalmas változást idézhet elő a kínai Temu, nő is emiatt a riadalom az élelmiszerláncok körében. A németek nyakig benne vannak, következik Svájc. A szakportálok már felkapták a témát.
Jó-e végső soron az európai fogyasztóknak, ha a helyi láncok üzletébe benyomulnak a kínaiak? Ennek az elemzésébe most ne menjünk bele – az európai láncok szerint nyilván nem.
Ami történik: a német Lebensmittel Zeitung jelentése szerint az eddig iparcikkekre koncentráló Temu részt kíván szerezni a német és az európai élelmiszer-kereskedelemben is.
Nem valószínű, hogy ezt úgy tennék, hogy pont ebben a szegmensben – ahol az elmúlt években a drágulás sok bosszankodást okozott az európai vásárlóknak – letennének arról a modellről, hogy árban versenytársaik alá mennek. A költségeket úgy csökkentenék, hogy nem importálnák az élelmiszert, hanem kiépítenék saját helyi európai beszállítói láncaikat.
Az osztrák hírügynökség, az APA rá is kérdezett ezekre a tervekre a vállalatnál, és a következő választ kapta a Vienna.at portal cikke szerint:
A Temu platformja nyitott az eladók felé Ausztriában és más európai országokban. A Temun kínált élelmiszer legnagyobb részét helyi kiskereskedők ajánlják.
A német lap szerint a kínai vállalat expanzióban van élelmiszerfronton.
A vállalat nemrégiben létrehozott európai csapata kifejezetten arra törekszik, hogy európai gyártókat találjon olyan termékek forgalmazásához, mint a snackek, édességek, italok, kozmetikumok és kertészeti termékek. A cél: „"Európától Európának”.
A Retail Detail portál arról ír, hogy a gyártók körében máris látszik fogékonyság a Temu ajánlatára. A német Wurstbaron húsipari vállalat már hónapok óta árusít a kínai platformon, és partnernek állt a Mr Tom müzliszeletmárka is. A terv túlterjeszkedni Németországon, a Tages-Anzeiger című lap szerint a következő célpont Svájc.
Az osztrák lap szerint Európában már havonta 103 millió ember látogatja a Temu online piacát, Ausztriában a vállalat egy jelentése szerint 1,8 milliónál tartanak.
Emlékeztetnek: a vállalat jelenlegi modellje, hogy nincsenek saját raktárai, az ázsiai gyártókat egyenesen a fogyasztókkal köti össze világszerte. A fogyasztóvédők a termékek alacsony minőségének és biztonságának kockázataira figyelmeztetnek.
A Backlinko portál szerint a Temu platformnak az Európai Unióban 92 millió aktív felhasználója volt tavaly szeptemberben.
Magyarországon az Intellinews tavaly őszi híre szerint a Temu megrendelésekben és ügyfélszámban is már 2024-ben a legnagyobb online vásárlási platform volt, az év folyamán 10 millió megrendelésre és mintegy 130 milliárd forintos forgalomra számíthatott.
A kínai webáruházban tavaly a magyarok több rendelést adtak le , mint a tíz legnagyobb hazai cégnél összesen. Ennek ellenére a hazai e-kereskedelem is szép növekedést ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.