
Temu: hozza az olcsó élelmiszert, reményt és riadalmat keltve Európában
Rendesen felforgatták az európai kiskereskedelmet az elmúlt években a kínai online platformok. Ez annak az előnyüknek köszönhető, hogy sokféle terméket olcsóbban tudtak eljuttatni a vásárlókhoz, mint a hagyományos helyi üzletek. Az európai fogyasztók nagy bánata ugyanakkor az élelmiszerek nyaktörő ütemű drágulása, amit alig fékezhetett az online behozatal. Ebben azonban hatalmas változást idézhet elő a kínai Temu, nő is emiatt a riadalom az élelmiszerláncok körében. A németek nyakig benne vannak, következik Svájc. A szakportálok már felkapták a témát.

Jó-e végső soron az európai fogyasztóknak, ha a helyi láncok üzletébe benyomulnak a kínaiak? Ennek az elemzésébe most ne menjünk bele – az európai láncok szerint nyilván nem.
Ami történik: a német Lebensmittel Zeitung jelentése szerint az eddig iparcikkekre koncentráló Temu részt kíván szerezni a német és az európai élelmiszer-kereskedelemben is.
Nem valószínű, hogy ezt úgy tennék, hogy pont ebben a szegmensben – ahol az elmúlt években a drágulás sok bosszankodást okozott az európai vásárlóknak – letennének arról a modellről, hogy árban versenytársaik alá mennek. A költségeket úgy csökkentenék, hogy nem importálnák az élelmiszert, hanem kiépítenék saját helyi európai beszállítói láncaikat.
Az osztrák hírügynökség, az APA rá is kérdezett ezekre a tervekre a vállalatnál, és a következő választ kapta a Vienna.at portal cikke szerint:
A Temu platformja nyitott az eladók felé Ausztriában és más európai országokban. A Temun kínált élelmiszer legnagyobb részét helyi kiskereskedők ajánlják.
A német lap szerint a kínai vállalat expanzióban van élelmiszerfronton.
A vállalat nemrégiben létrehozott európai csapata kifejezetten arra törekszik, hogy európai gyártókat találjon olyan termékek forgalmazásához, mint a snackek, édességek, italok, kozmetikumok és kertészeti termékek. A cél: „"Európától Európának”.
Temu és az élelmiszerek: Németországban máris vannak gyártóik, lépnek tovább
A Retail Detail portál arról ír, hogy a gyártók körében máris látszik fogékonyság a Temu ajánlatára. A német Wurstbaron húsipari vállalat már hónapok óta árusít a kínai platformon, és partnernek állt a Mr Tom müzliszeletmárka is. A terv túlterjeszkedni Németországon, a Tages-Anzeiger című lap szerint a következő célpont Svájc.
Az osztrák lap szerint Európában már havonta 103 millió ember látogatja a Temu online piacát, Ausztriában a vállalat egy jelentése szerint 1,8 milliónál tartanak.
Emlékeztetnek: a vállalat jelenlegi modellje, hogy nincsenek saját raktárai, az ázsiai gyártókat egyenesen a fogyasztókkal köti össze világszerte. A fogyasztóvédők a termékek alacsony minőségének és biztonságának kockázataira figyelmeztetnek.
A Backlinko portál szerint a Temu platformnak az Európai Unióban 92 millió aktív felhasználója volt tavaly szeptemberben.
Magyarországon az Intellinews tavaly őszi híre szerint a Temu megrendelésekben és ügyfélszámban is már 2024-ben a legnagyobb online vásárlási platform volt, az év folyamán 10 millió megrendelésre és mintegy 130 milliárd forintos forgalomra számíthatott.
Hiába mentek nagyot a magyar e-kereskedők, a Temu állva hagyta őket
A kínai webáruházban tavaly a magyarok több rendelést adtak le , mint a tíz legnagyobb hazai cégnél összesen. Ennek ellenére a hazai e-kereskedelem is szép növekedést ért el.
Ajánlott videók
