Az építési és közlekedésügyi miniszter úgy fogalmazott, hogy amikor 2022-ben a közlekedésügyet Palkovics László innovációs miniszter távozása és egy pár perces beszélgetés után megkapta, nem mérte fel, hogy ez „mekkora csatatérré válhat 2023–2024-ben.”
Lázár János az ÖT című YouTube-csatornán azt is mondta, hogy az év eleji tízpontos vállalása a felmerült problémák és a belpolitikai változások következménye.
„Ez az én részemről egy stratégiai lépés volt, hogy csökkentsem az utasok részéről és a politika részéről a ránk nehezedő nyomást
és nyilvánvalóan, hogy javítsam a szolgáltatást” – fogalmazott.
Azt is mondta, hogy jelenleg ötven százalékban a vasúti pályákon sebességkorlátozás van, ezért a pályákba és járművekbe is invesztálni kell. „Nem agysebészet a közlekedés ebből a szempontból” – fogalmazott. Hozzátette, hogy a buszokat fel kellett javítani: ezer busz beszerzésére kapott engedélyt a kormánytól.
Elmondta, hogy a MÁV-nak ahhoz, hogy ismét világszínvonalú legyen még tíz év kell, a miniszter szerint ennyi idő alatt a top felsóharmadban lehet már a cégcsoport „Most a középmezőnyben vagyunk ezekkel a számokkal is” – tette hozzá.
Megismételte, hogy az Európai Beruházási Banktól kap az állam hitelt, illetve a költségvetésből is jönnek források. Korábban a Világgazdaság megírta, hogy
Magyarország egymilliárd eurós kérelemmel fordult a beruházási bankhoz, amit egymilliárd eurós saját erővel egészít ki,
a hitelkérelem 30 évre szól, és 500 kilométernyi új vasutat akarnak ebből ebből építeni négy év alatt.
A GYSEV-ről elmondta, hogy a cég magyar többségi tulajdonban volt, de „az osztrákok uralkodtak” a vállalatban, ezért ki kellett vásárolni őket. A Strabagnak volt egy pakettje a cégben, amit magyar állam megvett és tőkét emelt – a miniszter azt mondta, hogy ezt az osztrák fél vitatja, de „egyelőre a bíróságon nekünk áll a zászló”.
„Nem akarjuk megszüntetni a szolgáltatást Ausztriában, nem akarjuk a színvonalat csökkenteni: azt akarjuk, hogy MÁV-ból legyen GYSEV” – közölte Lázár, majd hozzátette, hogy ne csak Győr-Moson-Sopron legyen egy sziget, hanem Veszprém, Zala és Vas vármegye is egy szigetté váljon.
Én azt gondolom, hogy a GYSEV-ben vannak még tartalékok, amit nem Ausztriára, hanem Magyarországra fogunk költeni
– jelentette ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.