BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Új zónázóvonatokat jelentett be a MÁV vezérigazgatója - itt vannak a részletek

A zónázóvonatok gyorsabb, egyenletesebb közlekedést biztosítanak, és a Liszt Ferenc-repülőtér is könnyebben megközelíthetővé válik. Szeptembertől új menetrendet kap a Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonal, aminek legnagyobb nyertesei az ingázók lehetnek.

Szeptember 1-jétől jelentősen átalakul a Budapest és Dunaújváros közötti vasúti közlekedés: a Z42-es zónázóvonatok kibővített üzemidőben, mindennap óránként indulnak Kőbánya-Kispest és Dunaújváros között. Az új menetrend a Budapest környékén élő ingázóknak nyújt nagy könnyebbséget, mivel az utazás Dunaújváros és Kelenföld között 24 perccel rövidül a korábbi személyvonatokhoz képest – írta Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a Facebookon.

máv, káosz, vonat, vasút, vasúti közlekedés, vonatok, közlekedés, sorompóhiba, kelenföld, budapest kelenföld, vasútállomás új menetrend
Szeptembertől új menetrendet kap a Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonal, aminek legnagyobb nyertesei az ingázók lehetnek / Fotó: Vitézy Dávid / Facebook

Az új rendszerben naponta 16 alkalommal lehet alig több mint egy óra alatt eljutni Fejér vármegye második legnépesebb városából a fővárosba. A FLIRT motorvonatok és a megújult pálya lehetővé teszik, hogy egyes szakaszokon 160 kilométer per órás sebességgel haladjanak a szerelvények, ami országos viszonylatban is kiemelkedőnek számít.

 

Új menetrend, gyorsabb közelekdés

Fontos változás, hogy a zónázójáratok nem a Déli pályaudvarról indulnak, hanem Kőbánya-Kispestről, és oda is érkeznek. Ez a lépés javítja a kapcsolódást az M3-as metróhoz és a keleti országrész felé közlekedő vonatokhoz, egyúttal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is átlagosan fél órával gyorsabban elérhető lesz a Budapesttől délnyugatra fekvő településekről.

A menetrend egyszerűsödésével az utasok számára átláthatóbb, könnyebben megjegyezhető közlekedés jön létre. A MÁV szerint a fejlesztés újabb mérföldkő a Budapest–Pusztaszabolcs vonal korszerűsítésében, ami hosszabb távon a fővárosi agglomerációban élők mindennapi utazását teszi kényelmesebbé és versenyképesebbé az autózással szemben.

Elkezdődött: nagyon másképp fognak kinézni a magyar vasútállomások, szinte minden vármegyében

A projekt 2026 nyarára zárul. A MÁV csoport 15 milliárd forintos keretből indította el állomásmegújítási programját, amely több mint harminc helyszínt érint országszerte.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.