Az Amazon lassítja az új alkalmazottak felvételének ütemét, miután a járvány alatt túlterjeszkedett – írja a The Wall Street Journal.

Nov,22,,2019,Palo,Alto,/,Ca,/,Usa,-Amazon prime
Fotó: Shutterstock

Az online kiskereskedelmi piacot uraló vállalat vezérigazgatója, Andy Jassy a Los Angelesben megrendezett Code konferencián beszélt arról, hogy a cég az elmúlt években túlterjeszkedett, és rengeteg embert vett fel, mert csak így tudta teljesíteni a járvány alatt megnövekedett rendeléseket.

Azonban a miatt az Amazon lassítani fogja a munkaerő-felvételt.

A júniusban zárult negyedévben a vállalat lassuló eladásokról számolt be, a második negyedévben az értékesítés éves szinten 7,2 százalékkal, 121,2 milliárd dollárra nőtt. Az első negyedévben a 7,3 százalékos éves árbevétel-növekedés a vállalat leglassabb ütemű gyarapodása volt az elmúlt két évtizedben.

Mióta egy évvel ezelőtt átvette a vezérigazgatói posztot az Amazon alapítójától, Jassy azon dolgozik, hogy lefaragja a költségeket. Például a vállalat idén elhalasztotta az új raktárak építését, a meglévők közül pedig többet bérbe adott. A cégvezér bezárta az Amazon számos tégla- és habarcs-kiskereskedelmi üzletét is.

Létszámleépítési trend

A technológiai cégek világszerte költségcsökkentésre kényszerülnek a magas az elszálló alapanyagárak és a geopolitikai feszültségek miatt, így az Amazon lépése nem meglepő. Sundar Pichai, az Alphabet és leányvállalata, a Google vezérigazgatója szerint a felduzzadó létszám miatt túl lassan hozzák meg a szükséges döntéseket, amiből sokan azt a következtetést vonják le, hogy elbocsátások jöhetnek a techóriásnál.

Az Alibaba három hónap alatt csaknem 10 ezer munkavállalót bocsátott el, míg az Oracle több ezer dolgozót rúghat ki a következő hónapokban. A Spotify pedig bejelentette, hogy lassítja a munkaerő-felvételt.

A 181 ezer embert foglakoztató Microsoft az alkalmazottak kevesebb mint 1 százalékát tervezi elbocsátani, míg a Snapchatet birtokló Snap a múlt héten jelentette be, hogy a létszám 20 százalékát fogja leépíteni.

Ebből a szempontból az Amazon kiemelkedő: a közvetlenül a világjárvány előtti időszaktól, 2019 végétől a 2022 márciusi csúcsig a cég nagyjából megduplázta alkalmazottainak számát, mintegy 800 ezer új munkahelyet teremtve, majd márciustól mostanáig mintegy 100 ezer embert bocsátott el.