BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában nem ilyen Black Fridayt vártak, Amerikában is kétséges még a siker

Idén az energiaárak emelkedése, az infláció szárnyalása a Black Fridayre is rányomta bélyegét, persze nem egyformán érintik a nehézségek a globális falu minden fertályát. Egy biztos, az akciós vásárlásoknál is egyre nagyobb mértékben terelődik a forgalom világszerte az online térbe.

Bár még nem ért véget a nap, pláne nem a tengerentúlon, ám máris tekintélyes mennyiségű hír futott be a világszerte egyre jobban terjedő Black Friday-akciókról. 

Black Friday sales signs are posted at a Target store in Rockville, Maryland, on November 25, 2022 . - With inflation on the rise, retailers are expecting that many shoppers will be looking for especially good deals as discretionary spending falls.
Fotó: Saamuel Corum / AFP

Kínában különös aktualitást adott az év egyik legnagyobb vásárlási akciósorozatának az a lakossági pánik, amelyet a hatalmas ázsiai országban soha véget nem érni látszó koronavírus-járvány legújabb fellángolása miatt elrendelt intézkedések híre váltott ki.

Jóllehet a pekingi fertőzöttek többségének nincsenek tünetei, a helyi önkormányzat mégis utasítást adott a karanténközpontok és a tábori kórházak építésének felgyorsítására, és félő, hogy újabb korlátozásokra is készül.

A közösségi oldalakra feltöltött posztok hatására a fővárosiak megrohanták a szupermarketeket, ürülnek a boltokban a polcok.

Európára áttérve, ugyan például a briteknél láthatóan nem mozgatja meg a tömegeket a Black Firday, más országokban megrohanhatják az üzleteket a vásárlók a hétvégén. Az Idealo európai ár-összehasonlító portál szerint az olasz fogyasztók 65 százaléka tervez vásárolni a fekete pénteken. 

Franciaországban a vásárlók 70 százaléka csap majd le várhatóan az akciókra a hétvégén.

Az Egyesült Államokból ellentmondó hírek érkeztek, hiszen egyrészt arról szólt a fáma, hogy az Amerikában hálaadás napján, tehát egy nappal korábban, csütörtökön elstartolt kedvezményes vásárlási lehetőséggel rekordszámú vevő kívánt élni mindjárt az első napon, másrészt pénteken már hiányolták a boltok előtti sorokat a lapok.

Az igazsághoz tartozik, hogy az Adobe Analytics pénteki adatai szerint csütörtökön elköltött 5,29 milliárd dollár kisebb mértékben haladta meg a tavalyi költekezés összegét, mint az éves infláció mértéke, vagyis reálértékben nem volt növekedés.

Az Adobe arra is felhívta a figyelmet arra is, hogy a mobiltelefonon leadott rendelések aránya immár a teljes rendelésállomány 55 százalékát tette ki. 

Idehaza az eMag adatai szerint nem érezhető még a válság, hiszen a magyar vásárlók rekordmennyiségben vásároltak termékeket az internetes áruháznál: egy nap alatt tízmilliárd forintot költöttek. Sokan egyébként a vásárlásaikat áruhitelből fedezik, nekik jó hír, hogy az emelkedő kamatok ellenére is maradtak még nullaszázalékos THM mellett kínált konstrukciók. 

A leárazási akciók itthon is növekvő népszerűségét jelzi, hogy a Gazdasági Versenyhivatal is szükségét érezte, hogy az alkalomra tekintettel közleményt adjon ki, amelyben felhívta a figyelmet a vásárlási lehetőségre, és egyúttal néhány jogi tanácsot is adott a potenciális vevőknek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.