Nemzetközi gazdaság

A sokkoló, háborús képek beférkőztek a gyermekjátékokba is

A korhatáros, gyűlöletkeltő izraeli reklámok megtalálták a kisgyerekek videójátékait is. Izrael véres képeket mutató hirdetésekben teszi közzé a Hamász terrortámadását, ami ezek miatt már az óvodás korú kisgyermekekhez is eljutott.

A Hamász terrorakcióiról készült borzalmas képek most már valóban ott vannak mindenhol, legalábbis az elektronikus térben. Mint kiderült, Izrael propaganda célú, érzelmekre ható hirdetései a kisgyerekeknek szánt videojátékokban is megjelenik.

The,Child,Is,Sitting,In,A,Car,Seat,,Holding,A
Telefonos gyermekjátékok közben is felugorhatnak hirdetések az izraeli háború megrázó, véres jeleneteivel.
Fotó: Shutterstock

Az izraeli védelmi minisztérium egyik rövid reklámjában a Hamász október 7-i terrortámadásakor készült képeket mutatnak be, a videóban láthatók rakétatámadások, robbantások és álarcos fegyveresek. A klipet egy ígérettel zárták, miszerint „súlyos árat fizetnek azok, akik bántják őket”. 

A Reuters hat olyan esetről értesült, amikor gyerekek hasonló hirdetést láttak Nagy-Britanniában, Franciaországban, Ausztriában, Németországban és Hollandiában.

A reklám megjelent az Alice's Mergeland nevű játékban, amelyet a LazyDog Game nevű fejlesztő készített. Hasonló hirdetések jelentek meg a Stack blokképítő játék, a Balls’n Ropes kirakós játék, a Pasziánsz: Kártyajáték 2023 és a Subway Surfers nevű alkalmazásokban, valamint az Andry Birds játékban. Az utóbbi tulajdonosa, a Rovio, megerősítette az értesülést a hírügynökségnek. Mint közölte, 

valamilyen módon ezek a zavaró tartalmú hirdetések tévedésből átjutottak a játékunkba.

A vállalat ezeket most manuálisan blokkolja.

Az izraeli külügyminisztérium digitális részlegének vezetője, David Saranga is megerősítette, hogy hirdetéseik videójátékokban is megjelentek, ám azt nem tudta megmondani, hogyan történhetett ez, mivel 

azokat kifejezetten csak 18 éven felülieknek szánták. 

A minisztérium 1,5 millió dollárt költött internetes hirdetésekre a Hamász október 7-i támadása óta. Az izraeliek az üzeneteik közvetítésére szerződést kötöttek a Taboola, az Outbrain, a Google-anyavállalat Alphabet és a korábban Twitter néven ismert X cégekkel.

Az izraeli védelmi minisztérium számos megrázó felvételt tett közzé videómegosztó oldalakon. Alább egy olyan látható, amelynek megtekintéséhez még nem szükséges igazolni, hogy a felhasználó betöltötte a 18. életévét.

 

hirdetés izraeli háború reklám internet videojáték
Kapcsolódó cikkek