
Így lehet elveszíteni pár bejegyzéssel több millió dolláros bevételt
Sokba kerülhet a Maldív-szigeteknek pár tisztségviselői bejegyzése a közösségi oldalakon: több millió dollárnyi turisztikai bevételt veszíthetnek el, ha folytatódik az indiaiak bojkottja.

Fotó: Carl Court
„Két nap alatt negyven százalékkal estek a foglalások” – mondta a botrány kirobbanása után közvetlenül a CNBC-nek Ankit Csaturvedi, a Rategain indiai turisztikai szoftverszogáltató alelnöke.
Az egész látszólag nagyon ártatlanul, Narendra Modi indiai kormányfő bejegyzéseivel kezdődött az X közösségi platformon,
fényképekkel arról, hogyan búvárkodik, pihen a víz partján és emberekkel beszélget Laksadíván. Egyesek ezt úgy értékelték, hogy a „reklámmal” megpróbálja Indiába csábítani a turistákat a Maldív-szigetek helyett, és éles hangú bejegyzésekkel reagáltak a közösségi oldalakon.
A dolog odáig fajult, hogy a felfüggesztettek a hivatalából három maldív miniszter-helyettest, akik „bohócnak”, „terroristának” és „Izrael bábjának” minősítették az indiai kormányfőt.
Több ezer indiai lemondta a szobarendelését, India második legnagyobb utazási portálja, a 22 százalékos piaci részesedéssel rendelkező EaseMyTrip pedig „végérvényesen” felfüggesztette a repülőjegy-foglalásokat a szigetre, több ügynökség levette az oldaláról az ottani fényképeket, és arra biztatja az ügyfeleit, hogy valóban inkább a hazai Laksadívát, Andamán- és Nikobár-szigeteket vagy legföljebb Srí Lankát válassza a Maldív-szigetek helyett.
Ingyenreklám Laksadívának
A diplomáciai vita a globális reflektorfénybe állította az eddig nagyrészt ismeretlen Laksadívát, egy 36 szigetből álló láncot, amely a Maldív-szigetekhez hasonlóan homokos atollokkal, korallzátonyokkal és kristálytiszta vizű strandokkal csábítja a látogatókat.

Fotó: Shutterstock
Így alternatívaként szolgálhat a Maldív-szigeteknek, amely azonban nem veszítheti el az indiai turistákat. A sziget gazdaságának több mint egyharmadát adja a turizmus, a legtöbb vendég pedig indiai és orosz, évente 209 ezer turista érkezik átlagosan mindkét országból; ez együtt a külföldi turisták több mint húsz százaléka. A harmadik helyen sokáig a kínaiak álltak, de ők a koronavírus-korlátozások feloldása óta is inkább otthon maradnak. Így már tavaly India lett a régió turisztikai hajtóereje, 2030-ra pedig az előrejelzések szerint a világ negyedik legfizetőképesebb turistapiaca lesz.
Idén januárban azonban India visszaesett a negyedik helyre, Olaszországból és az Egyesült Királyságból is több turista érkezett a Maldív-szigetekre.
Pontosan nem lehet még felmérni, hogy mekkora lesz a veszteség, de a tét nagy: az indiai vendégek tavaly 380 millió dollárral járultak hozzá a Maldív-szigetek turizmusához.
Közeli szövetségesből ellenség
Bár Modi a bejegyzéseiben nem említette meg a Maldív-szigeteket, nincs kizárva, hogy volt velük hátsó szándéka. A szomszédos ország ugyanis kiesett Újdelhi kegyeiből a tavalyi választás után, amikor Mohamed Muizzu elnök került hatalomra.

Fotó: LIU BIN / AFP
Muizzu a „ki Indiával” jelszóval kampányolt – ellentétben a Maldív Demokratikus Párttal, amely az „India az első” politikát hirdette. Szakított azzal a régóta fennálló hagyománnyal is, hogy az első hivatalos külföldi útja Indiába vezessen, helyette Kínába utazott, amelyet sokan Morinak szánt fricskaként értelmeztek.
Bár Laksadíva egyedül nem veheti fel a versenyt a Maldív-szigetekkel, mivel mindössze 13 szállodával rendelkezik, a botrány tartós lendületet adhat a hazai turizmusnak.
A hétköznapi utazóktól kezdve a bollywoodi hírességekig, például Aksaj Kumarig egyre többen népszerűsítik az olyan hashtageket, mint a #ExploreIndianIslands, (fedezd fel az indiai szigeteket).
Csaturvedi szerint ezek a felhívások „hosszabb ideig tartanak majd – és ez a kormány fontos célja is". Olyan cél, amely valószínűleg nagyobb lökést kapott, mint azt a Modi békés tengerparti fotói mögött állók valaha is képzelték.
Ajánlott videók

Guruló okostelefonok: feltörhetőek az elektromos autók?


