
Nem fogy elég elektromos autó: a Stellantis felfüggeszti egy modell gyártását
A Stellantis a gyenge kereslet miatt péntektől négy hétre felfüggeszti a teljesen elektromos Fiat 500E gyártását. A modellt az észak-olaszországi Torinóban szerelik össze. A Reuters szerint világ negyedik legnagyobb autógyártója hangsúlyozta, hogy ideiglenes intézkedésről van szó. A francia-olasz csoport lépése nem egyedi, a cégek világszerte azzal szembesülnek, hogy a vásárlók érdeklődése megcsappant a teljesen elektromos járművek (EV) iránt.

Az EV-piac lassulásának oka az e-autók magasabb ára, a megfelelően kiterjedt töltőhálózat hiánya és a kormányzati támogatások kivezetése. A túl hideg és a túl meleg időjárás, valamint az átlagosnál nagyobb igénybevétel rontja az elektromos modellek hatékonyságát, ezért a fogyasztók inkább kerülik őket, és a hibrid vagy a belső égésű motorral szerelt járműveket választják.
A vámháború ráadásul tovább rontja a helyzetet, ugyanis az olcsó kínai villanyautókra kivetett vámok árnövelő hatásúak, bár a felek között zajlanak a tárgyalások. A jelentősebb szereplők közül a Ford és a General Motors az elmúlt hónapokban függesztette fel a villanyautó-gyártási kapacitásának bővítésére vonatkozó terveit, míg
a Mercedes-Benz igyekezett megnyugtatni a befektetőket, hogy továbbra is gyárt belső égésű motoros modelleket.
Az Aston Martin az év elején közölte: egy évvel késlelteti az első akkumulátoros elektromos járművének piacra dobását. Az Apple pedig tíz év után jelentette be, hogy leállítja a Titan névre keresztelt, saját készítésű e-autója fejlesztését, és inkább a mesterséges intelligenciára, valamint a Vision Pro szemüvegre koncentrál.
A Volvo, amely 2030-ra kizárólag az elektromos autók gyártására akart átállni, úgy döntött, hogy kínálata legalább 10 százaléka mégis hibrid modell marad. A Toyota kevesebb elektromos járművet (EV) gyárt a jövőben: a cég 2026-ban egymillió e-autó összeszerelését tervezi, ami 30 százalékos zsugorodás a korábbi másfél milliós előrejelzéshez képest.
Bár az autógyártók és beszállítóik korábban arra számítottak, hogy a jövőben felpörög az elektromos járművek iránti kereslet, most úgy tűnik, a tervezett kapacitás- és technológiafejlesztési beruházások túlzottak a fogyasztói igényekhez mérten, mivel már így is telített a piac.
Elektromos autók: Kína elsimítaná a vámvitát, tárgyalni jönnek Európába
A napokban hivatalos látogatásra Európába érkezik Van Ventao kínai kereskedelmi miniszter, hogy az Európai Unió által a kínai elektromos járművek importjára kivetett büntetővámok ügyében egyezségre jusson tárgyaló partnereivel. Ventao Brüsszelben tárgyalóasztalhoz ül Valdis Dombrovskisszal, az EU ügyvezető alelnökével, egyben az Európai Bizottság kereskedelmi biztosával.
Ajánlott videók




