A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent decemberben a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön közzétett felmérése szerint.
Az Ifo intézet honlapján olvasható összefoglalóból kiderült, hogy az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 34,7 pontra, több mint négyéves mélypontra csökkent a novemberi mínusz 32,4 pont után.
A német autóipar egyre mélyebb válságba csúszik
– kommentálta az eredményeket Anita Wölfl, az Ifo ágazati szakértője.
A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor decemberben ugyan mínusz 32,3 pontra javult a mintegy négyéves mélypontot jelentő novemberi mínusz 33,8 pontról, azonban az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai jelentősen romlottak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 37,1 pontra süllyedt az év utolsó hónapjában az előző havi mínusz 30,9 pont után.
Az Ifo közleménye szerint számos németországi autóipari vállalat úgy ítélte meg, hogy rendelésállománya nem elegendő a gyártási kapacitások teljes kihasználásához. A rendelésállomány megítélését tükröző mutató a novemberi mínusz 36,5 pontról mínusz 53,5 pontra esett decemberben.
Az autóipar válsága továbbra is megmutatkozik a munkaerő-tervezésben is. A foglalkoztatási várakozások mutatója mínusz 36,7 pontra esett a novemberi mínusz 33,9 pontról. „A korábbinál több autóipari vállalat tárgyal leépítésekről” – tette hozzá Anita Wölfl.
A vállalatok pesszimistábbak a külföldi megrendelések alakulásával kapcsolatban is. Az ágazati exportvárakozások mutatója mínusz 20,3 pontra romlott decemberben az előző havi mínusz 19,1 pontról.
Újabb autóipari vállalatot ragadott magával a német csődhullám
Január 6-án fizetésképtelenségi eljárást kezdeményezett a vezetés. A szászországi Wheelscompany a legújabb autóipari vállalat, amely csődbe ment Németországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.