Többet akar utazni 2025-ben, mint tavaly az emberek harmada és 22 százalékuk hajlandó többet is költeni erre az Ibis globális kutatása szerint.
A világ 110 országában, több mint 5700 szállodával rendelkező Accor csoporthoz tartozó Ibis a Globetrotter utazási trendekkel foglalkozó szakértőivel együttműködve azonosította az idei legizgalmasabb eseményeket, fesztiválokat és kulturális pillanatokat világszerte.
Sorra vették mindazt, ami 2025-ben arra inspirálhatja az embereket, hogy útra keljenek, és új élményeket fedezzenek fel.
Az ötletadónak szánt listán ikonikus zenei fesztiválok, nagyszabású televíziós produkciók helyszínei, kihagyhatatlan sportesemények, kulináris kalandok egyaránt szerepelnek. A bakancslistásnak ígérkező célpontok mindegyikén van – nem mellesleg – Ibis, Ibis Styles és Ibis budget hotel, cserébe egy 9 ezer fős, nyolc országban – az USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Franciaország, Németország, Brazília, Kína és India – végzett felmérés eredményét kapja az érdekelődő.
A gyorsan változó világban az emberek utazási céljai is folyamatosan változnak – állapítják meg a kutatások.
Az Ibis nemrégiben megjelent, Go Get It: hogyan utazik a Z és Y generáció 2025-ben című jelentése például azt vizsgálta, hogy az elkövetkező évek megújuló környezetében milyen motivációk határozzák majd meg az utazási döntéseket.
A kutatás rávilágít az élményközpontú utazások növekvő dominanciájára:
legyen szó kulturális elmélyülésről, önfelfedezésről, koncertlátogatásról vagy sporteseményről, az utazókat egyre inkább hasonló szándék vezérli.
Konkrétan az emberek 58 százaléka úgy gondolja, hogy „az élmények jobbak, mint az anyagi javak”, ez pedig egyértelműen az élményközpontú utazások térnyerését jelzi.
Íme néhány különleges tipp a turisztikai szakértők által összeállított idei toplistáról.
Fesztiválok:
Ed Sheeran World Tour 2025 – Hamburg: július 4–6.
Edinburgh Festival Fringe: augusztus 1–25.
Helyszínek:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.