A Hyundai Motor Group vezetői Donald Trumppal történt hétfői egyeztetésük után a Fehér Házban bejelentették, hogy 21 milliárd dollár értékű beruházást visznek az Egyesült Államokba, hogy minimalizálják az amerikai elnök által elindított kereskedelmi háború negatív hatásait, megőrizzék és növeljék piaci pozícióikat.
A dél-koreai ipari konszern saját acélgyárat is épít Louisiana államban helyi autógyárainak kiszolgálására. Az utóbbiakból kettő is van,
A Hyundai Steel 5,8 milliárd dolláros projektje évi 2,7 millió tonnás acéltermelő kapacitást céloz meg, s 1400 új munkahelyet teremt. A legnagyobb tételt viszont az a 9 milliárd dollár jelenti, amelynek felhasználásával évi 1,2 millió darabosra növelik amerikai autógyártó kapacitásukat.
Georgiában építik meg a harmadik gyárukat. Jelenleg évi 700 ezer autót gyárt évente a két üzem. A keretből 6 milliárd dollár jut a beszállítói és a fejlesztői partnerkapcsolatok kiépítésére, illetve bővítésére. Keresik a kapcsolatot az önvezető technológia, a mesterségesintelligencia-alapú alkalmazások, a robotika és a légi mobilitás területén tevékenykedő amerikai vállalatokkal.
A Hyundai eddig is a legaktívabb külföldi autógyártók közé tartozott,
a cégvezetők mostani vizitjének több apropója is volt, a beruházások bejelentése és a régi-új amerikai elnök kegyeinek elnyerése mellett most szerdán adják át a 7,59 milliárd dollárért megépített alabamai akkumulátorgyárukat, amely szintén saját ellátásukat biztosítja azon az elektromosautó-piacon, ahol a Hyundai a legerősebb szereplők közé tartozik társvállalatával, a Kiával együtt.
A két dél-koreai márka együttes részesedése kereken 9 százalékos volt tavaly, a toronymagasan 48 százalékkal vezető Tesla mögött ezzel övéké lett a második hely a Kelley Blue Book kimutatása alapján. A Hyundai 57 561 villanyautót, míg a Kia 30 036 darabot adott el.
Az elektromos autózás elterjedését minden lehetséges eszközzel akadályozó Donald Trump második, egyben utolsó elnöki ciklusát valahogy kibekkelik az aktuális politikai rezsimmel mindig szívélyes kapcsolatokat ápoló dél-koreaiak, akik 2022-ben,
Joe Biden elnöksége alatt 10 milliárd dolláros beruházási programot indítottak útjára, akkor még „elektromos fókusszal”.
A Hyundai mestere a hízelkedésnek is, a cégvezetés, ha már ott volt a Fehér Házban, jó szándéka jeléül még rendelt 3 milliárd dollárért Trump olaj után második kedvenc energiahordozójából, a cseppfolyósított földgázból (LNG).
Csak úgy özönlik a pénz Amerikába, tartanunk kell ezt az irányt! A vámok hatékonyan működnek, a héten több, autóipart érintő bejelentésre is számíthatnak
– lelkendezett Donald Trump. Azt azért hozzá kell tenni, hogy az újonnan bejelentett külföldi beruházások zöme nem az égből pottyant, főleg nem Trump kedvéért jött az Egyesült Államokba, bár ezt politikai sikerként, önfényezésként eladni rendkívül kényelmes.
A Hyundai acélgyárprojektjét például már tavaly októberben, a választások előtt részletesen leegyeztették a lousianai vezetéssel, Jeff Landry republikánus kormányzóval.
A beruházási cunami mozgatórúgói egyébként az elérhető piac nagysága mellett a Trump által ismételgetett vámfenyegetések, melyekkel a külföldi gyártókat be akarják vonzani.
A viszonossági alapon, április 2-től életbe léptetni tervezett, 25 százalékos vámok az Amerikával szemben jelentős kereskedelmi többletet felmutató országok ellen irányulnak, ezek között pedig Dél-Korea előkelő helyen szerepel.
Washington az alumíniumra és az acélra már kivetett védővámot. Az amerikai autóipar egyébként masszívan ellenzi a külföldi autókat és alkatrészeket sújtó vámelképzeléseket.
Mary Barra, a General Motors elnök-vezérigazgatója a hó elején találkozott Trumppal, és elképzelhetőnek mondta, hogy a 60 milliárd dolláros középtávú fejlesztési terveiket a vámok okozta bizonytalanság miatt át kell majd értékelniük.
Mindenesetre a Hyundai csoport beruházási döntéseit jól fogadta a piac, a Hyundai Motor árfolyama 7,3 százalékkal féléves csúcsra, a Kiáé pedig 4,3 százalékkal emelkedett a keddi szöuli kereskedésben.
Irdatlan összegeket költ fejlesztésre a Hyundai – nem bízzák Trumpra magukat
Óvatosabbá vált a Hyundai az olajlobbi kiszolgálására készülő Donald Trump színre lépésével, és inkább otthon költi el a fejlesztésre szánt milliárdjait. A Hyundai új vezére a szavak szintjén bízik, a tettek szintjén azonban már kevésbé a Trump–Musk-tandemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.