A Lego 2024-ben lehetetlent alkotott: képes volt köröket verni versenytársaira és a gyengülő játékpiacon nyereségessé válni. Niels B. Christiansen vezérigazgató keddi évértékelő előadásában számszerűsítette is az adatokat: a Lego összetett éves növekedési rátája 13 százalék volt a versenytársaival szemben, ami pedig a megközelítőleg ezermilliárd forint éves profitot illeti, 2024-ben 10 százalékos (18,7 milliárd forint) növekedést könyvelhettek el az előző évhez képest. Magyarország külön dicséretben részesült a vezérigazgatótól, aki kiemelte, hogy a Nyíregyházán lévő Lego-gyár lett a legfenntarthatóbb üzemük a kimagasló napenergia-beruházások miatt.
Az évértékelőn Christiansen megemlítette, hogy a Lego 2024-ben már második éve a legsikeresebb és legjövedelmezőbb vállalat a játékpiacon. Külön kiemelte, hogy az elmúlt év fontos együttműködései jelentősen hozzájárultak a brand népszerűsítéséhez és a nyereségességhez. Ide sorolta
Elmondása szerint 2024 valóban a régi és az új együttműködések éve volt: nem csak addig soha nem látott Fortnite-, F1- és Nike-szetteket hoztak létre, de a már régi nagy címek – mint a Harry Potter és a Star Wars – is új készletekkel bővültek. Ezek mellett az év nagy kedvencei a folyamatosan bővülő Botanicals és Technic sorozatok voltak.
Christiansen arról számolt be, hogy a hét Lego-gyár közül a mexikói, a kínai és a magyar üzemekben történtek a legnagyobb kapacitásbővítések. Világszinten 43 százalékkal bővítették a napenergia-kapacitásukat, ezen belül pedig
a vezérigazgató külön kiemelte Nyíregyházát, ahol a legnagyobb zöldenergia-bővítés történt – ezzel a legfenntarthatóbb gyárnak nevezte a magyar üzemet.
Azt is elmondta, hogy már a gyártott termékek 30 százaléka környezetbarát papírcsomagolást kap, és sikeresnek nevezte azt a programot is, melynek keretében a Lego-kockák anyagát is teljesen megújítják: a 2024-ben eladott Lego-szettek fele már a fenntarthatóbb anyagból készült. A vezérigazgató továbbá négy új központ építését is bejelentette, köztük egyet Koppenhágában.
Jesper Andersen pénzügyi igazgató elmondása szerint az elmúlt öt évben 93 százalékos növekedést értek el, az elmúlt év teljesítményét pedig 12 százalékkal lépték túl. Andersen beszámolója szerint
a Lego éves bevétele 2024-ben 74,3 milliárd dán korona (közel 4 ezermilliárd forint) volt.
A kimagasló bevételt és azt, hogy 13 százalékkal a versenytársak előtt járnak, azzal magyarázta, hogy együttműködéseik kimagasló mértékben növelték és erősítették hírnevüket a világpiacon. A Fortnite kapcsán Christiansen elmondta, hogy szeretnék tovább növelni a videójátékos együttműködéseket is. A vezetőség azt tapasztalja, hogy a mai gyerekek hamarabb nőnek fel, mint pár évvel korábban, ezért fontos, hogy meg tudják szólítani a kisebb és nagyobb gyerekeket, nem beszélve a játékkedvelő felnőttekről.
Újságírói kérdésre válaszolva a vezérigazgató kifejtette, hogy egyelőre nem aggódnak az Egyesült Államok vámháborúja miatt. Stabilan jelen vannak az Egyesült Államokban és Mexikóban is, ráadásul záros határidőn belül beindul a termelés az új virginiai gyárban is, mivel bővíteni akarják az amerikai üzemek gyártását – ezért nem aggódnak a vámhelyzet miatt. Jelenleg kiegyensúlyozott megoldást keresnek „ebben a viharos helyzetben”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.