Hatalmas rekordot ért el az online videójátékos áruház, a Steam: ma először lépte át a 40 milliót az egyidejű felhasználók száma. A tulajdonos és működtető Valve saját statisztikája szerint a csúcsérték 40 273 982 felhasználó volt, míg a SteamDB egy kicsit alacsonyabb számot, 40 270 997-et jegyzett fel. Bár van némi eltérés a két forrás között, mindkettő igazolja, hogy a platform átlépte a 40 milliós határt.
Összehasonlításképpen, pontosan 10 évvel ezelőtt a Steam egyidejű felhasználóinak száma mindössze 8,9 millió volt, és már akkor is megkerülhetetlen szereplője volt a PC-s játékvilágnak. Ha országokhoz viszonyítjuk,
a 40,27 millió egyidejű felhasználó a 38. legnagyobb országot alkotná az ENSZ-ben, közvetlenül Kanada (41 millió) mögött,
és jócskán megelőzve Üzbegisztánt, amelynek a népessége 37 millió fő.
A Steam teljes felhasználóbázisát illetően a legfrissebb hivatalos adat a 2021-es év végi jelentésből származik. Akkor a Valve 132 millió aktív havi játékost jelentett be, ami azt jelenti, hogy ennyi ember használta a Steamet legalább egyszer az adott hónapban. Ugyanebben az évben a csúcsidőszakban egyidejűleg 27,4 millió játékos volt bejelentkezve – írja a PC Gamer.
Ha feltételezzük, hogy ez az arány azóta is nagyjából változatlan maradt, akkor
a Steam jelenlegi havi aktív felhasználói száma akár 221,5 millió is lehet – ez több ember, mint Brazília, Oroszország, Mexikó, Japán vagy az Egyesült Királyság teljes lakossága.
Ez az új mérföldkő ismét bizonyítja a PC-s játékpiac folyamatos növekedését, különösen a konzolpiac viszonylagos stagnálásához képest. A Steam dominanciája a digitális játékpiacon még lenyűgözőbb, ha figyelembe vesszük a Valve viszonylag kis méretét: 2021-ben mindössze 336 alkalmazottja volt, ami kevesebb, mint sok AAA játékfejlesztő stúdióé, nem beszélve az olyan multinacionális kiadókról, mint az Electronic Arts vagy az Ubisoft, amelyeknek nem sikerült valódi versenytársat állítaniuk a Steamnek a digitálisjáték-értékesítés terén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.