BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Katasztrófa: elsüllyedt a kínai elektromos autókat szállító hatalmas teherhajó a Csendes-óceánon, nem tudták megmenteni a Morning Midast – videó

Több hétig lángolt a Morning Midas, mielőtt elsüllyedt volna. Az elektromos autókat szállító hajón a tűz terjedését az időjárás is segítette.

Elsüllyedt a Morning Midas autószállító hajó a Csendes-óceánon hétfő este, miután az elektromos autókat is szállító hajó fedélzetén tűz ütött ki a hónap elején. A mintegy 200 méter hosszú hajót a legénység még a tűz kitörésekor, június 3-án kénytelen volt elhagyni.

Coast Guard responds to vessel fire offshore Adak, Alaska
Az elektromos autókkal megrakott Morning Midas még az elsüllyedés előtt / Fotó: AFP

A hajó tulajdonosa, a londoni központú Zodiac Maritime szerint a tűz terjedését az időjárás is fokozta, és a Kínából Mexikóba tartó autószállító mintegy 650 kilométerre Alaszka partjaitól merült a mélybe.

Több ezer autó volt a fedélzeten, nem csak elektromosak

A The Wall Street Journal összefoglalója szerint a Morning Midas fedélzetén 3 ezer autó volt, amiből 800 volt elektromos hajtású, az autók döntő többsége Kínban készült. Az elektromos autókban találhható lítiumion-akkumulátorok rendkívül gyúlékonyak, ám egyetlen hajótüzet sem tulajdonítanak közvetlenül ezeknek a járműveknek.

Azonban nem is ez az első alkalom, hogy egy elektromos autókkal megrakott óceánjáró lángokba borul, hiszen 2022-ben a több ezer luxusautót szállító Felicity Ace is kigyulladt az Atlanti-óceánon

A lítiumion-akkumulátorok nagy száma a fedélzeten segítette a tűz terjedését, miközben az oltási folyamatot nehezítette.

Az Allianz biztosító a múlt hónapban figyelmeztetett a lítiumtartalmú járművek szállításának veszélyeire, több tüzet és majdnem bekövetkezett katasztrófát hozva fel példaként a tengeri szállítás és a logisztika világából. Az elektromos autók tengeri szállításának biztosítása így drágább lehet a hagyományos autókénál, ám a kínai gyártók árelőnye még így is jelentős maradhat nyugati versenytársaikkal szemben. A kínai elektromos autók importját ezért egyre több ország vámok segítségével igyekszik korlátozni.

A Szegeden gyárat építő BYD sem tart az elektromos autók tengeri szállításától, sőt a kínai vállalat már egész flottát üzemeltet elektromos autóinak szállítása céljából.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.