Elsüllyedt a Morning Midas autószállító hajó a Csendes-óceánon hétfő este, miután az elektromos autókat is szállító hajó fedélzetén tűz ütött ki a hónap elején. A mintegy 200 méter hosszú hajót a legénység még a tűz kitörésekor, június 3-án kénytelen volt elhagyni.
A hajó tulajdonosa, a londoni központú Zodiac Maritime szerint a tűz terjedését az időjárás is fokozta, és a Kínából Mexikóba tartó autószállító mintegy 650 kilométerre Alaszka partjaitól merült a mélybe.
A The Wall Street Journal összefoglalója szerint a Morning Midas fedélzetén 3 ezer autó volt, amiből 800 volt elektromos hajtású, az autók döntő többsége Kínban készült. Az elektromos autókban találhható lítiumion-akkumulátorok rendkívül gyúlékonyak, ám egyetlen hajótüzet sem tulajdonítanak közvetlenül ezeknek a járműveknek.
Azonban nem is ez az első alkalom, hogy egy elektromos autókkal megrakott óceánjáró lángokba borul, hiszen 2022-ben a több ezer luxusautót szállító Felicity Ace is kigyulladt az Atlanti-óceánon.
A lítiumion-akkumulátorok nagy száma a fedélzeten segítette a tűz terjedését, miközben az oltási folyamatot nehezítette.
Az Allianz biztosító a múlt hónapban figyelmeztetett a lítiumtartalmú járművek szállításának veszélyeire, több tüzet és majdnem bekövetkezett katasztrófát hozva fel példaként a tengeri szállítás és a logisztika világából. Az elektromos autók tengeri szállításának biztosítása így drágább lehet a hagyományos autókénál, ám a kínai gyártók árelőnye még így is jelentős maradhat nyugati versenytársaikkal szemben. A kínai elektromos autók importját ezért egyre több ország vámok segítségével igyekszik korlátozni.
A Szegeden gyárat építő BYD sem tart az elektromos autók tengeri szállításától, sőt a kínai vállalat már egész flottát üzemeltet elektromos autóinak szállítása céljából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.