A Huawei bemutatta új, minden korábbinál nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkező AI-csip-technológiáját, amellyel az Nvidia kihívójává válna. A szecsuani székhelyű vállalat új SuperPod technológiája akár 15 488 grafikus kártya összekapcsolását is lehetővé teszi, amelyek a Huawei Ascend márkájú mesterségesintelligencia-csipjeit tartalmazzák – jelentette be csütörtökön a kínai technológiai óriás.
A Bloomberg emlékeztetett, hogy a Huawei alapítója, Ren Zsengfej év elején még arról beszélt, hogy a vállalat még mindig lemaradásban van az Amerikai Egyesült Államoktól az egyetlen csip teljesítményét tekintve, azonban a klaszteralapú számításokkal kompenzálva még mindig elérhetik a kívánt eredményeket. Ez a megközelítés segít a vállalatnak abban, hogy nagyobb teljesítményt érjen el félvezetőivel, amelyeket a Nvidia legmagasabb kategóriájú termékeitől elzárt kínai cégek mesterségesintelligencia-alapú szolgáltatások képzésére és működtetésére használnak. Habár a csiptechnológiában nem történt nagy áttörés, a Huawei megoldása a kínai technológiai szektor újabb lépése, amely az amerikai csipszankciók miatt saját hazai alternatívákat próbál kifejleszteni.
A kínai technológiai részvények az elmúlt hetekben szinte folyamatosan emelkedtek, miután az iparág vezető cégei ígéretes eredményeket tudnak felmutatni a mesterséges intelligencia és a csipek fejlesztésében. Az Alibaba Group és a Baidu azok között a cégek között van, amelyek fontos ügyfeleket szereztek saját házon belüli terveikhez, és a Cambricon Technologies piaci értéke is jelentősen emelkedett.
Kína a közelmúltban arra utasította legnagyobb technológiai vállalatait, hogy ne használják az Nvidia RTX Pro 6000D-t, az AI-alkalmazásokhoz is remekül használható félvezetőt. Peking célja ugyanis az, hogy leválassza az országot az AI-ipar aranystandardjának számító Nvidia hardverekről, és ösztönözze a hazai alternatívák használatát.
Az Nvidia legfrissebb, kifejezetten a kínai piacra tervezett mesterségesintelligencia-csipje, az RTX6000D alig talált vevőre a legnagyobb helyi technológiai cégek között, mivel bár a modell mindenben igyekszik megfelelni az amerikai exportkorlátozásoknak, a keleti vállalatok drágának és gyengének tartják a versenytársakkal és még a gyártó saját modelljeivel szemben is. Az RTX6000D körülbelül 50 ezer jüanba, vagyis nagyjából hétezer dollárba kerül, miközben a feketepiacon fél áron is hozzá lehet jutni a hivatalosan tiltott RTX5090-hez, amely ráadásul erősebb is. Ez sok vállalatot arra késztetett, hogy inkább kivárjon a vásárlással.
Ez a helyzet egyre nagyobb űrt teremt a kínai piacon, amelyet olyan hazai csipgyártók tölthetnek be, mint a Huawei és a Cambricon. A Huawei SuperPod megoldása, úgy tűnik, egy továbbfejlesztett kísérlet az Nvidia NVLink termékének kiváltására, amely nagy sebességű kommunikációt tesz lehetővé a szerver fő csipjei között. Erre azért van szükség, mert a kínai cég legfejlettebb Ascend csipje kevésbé hatékony, mint az amerikai rivális csúcstechnológiájú AI-félvezetője.
A kínai média szerint a Huawei csütörtöki vállalati rendezvényén egyúttal bejelentette az AI-csipek új sorozatát is, amelyeket a következő három évben fog piacra dobni. A tervek szerint
A kínai autógyártók mára olyan magas szintre jutottak a tömeggyártású elektromos járműveikkel, hogy gond nélkül megállják a helyüket akár az európai piacon is. Ebbe a versenybe a Huawei is beszállt, hamarosan Európába is exportálhatják a gépjárműveket.
Az S800 BEV-változata három villanymotorral rendelkezik: egy 160 kilowatt teljesítményű az első tengelyen, kettő pedig hátul 237,5 kilowatt teljesítményt adva. Rendszerteljesítményként 635 kilowatt csúcs szerepel. EREV-ként a luxuslimuzin szintén két vagy három motorral érhető majd el, ezeken felül beépítenek egy fosszilis üzemanyaggal működő 115 kilowattos motort, amely generátorként üzemel. A CATL akkumulátorokkal felszerelt gépjármű az EREV változatban 63 kilowattóra kapacitással érkezik, a BEV-verzióhoz azonban még nem állnak rendelkezésre specifikációk az akkupakkról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.