BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális autót dob piacra a Huawei — költséghatékony luxust ígér Európában is

A kínai techóriás nem elégedett meg a háztartási gépekkel és okoseszközökkel. 2025-ben a Huawei gépjárműveket dob piacra nem kisebb ambícióval, mint hogy a tömeggyártás mellett betörjenek a luxus legfelsőbb kategóriájába is.

A kínai autógyártók mára olyan magas szintre jutottak a tömeggyártású elektromos járműveikkel, hogy gond nélkül megállják a helyüket akár az európai piacon is. Ebbe a versenybe a Huawei is beszállt, hamarosan Európába is exportálhatják a gépjárműveket — közölte a vállalat.

Huawei, luxus, limuzin, MAEXTRO S800 Smart Vehicle
A Huawei 2025-ben számos új autótípust is piacra dobott / Fotó: CFOTO via AFP

 

Feltuningolt robotporszívó

Vannak azonban közöttük olyan szereplők, amelyek nem elégszenek meg ezzel, hanem a legfelsőbb luxuskategóriába kívánnak belépni. Ez már jóval nehezebb feladat: bár a minőség és a technológia rendelkezésre áll, ezen a szinten sokszor az imázs és a márkanév döntőbb tényező, mint maga a teljesítmény. Az e-cars szakértői szerint az 5,48 méter hosszú kínai luxuslimuzin Kína leghosszabb testű limuzinja lehet, kiemelkedő méreteivel és exkluzív felszereltségével pedig igyekszik meghódítani a luxusautók piacát.

Maybach helyett Huawei?

A csúcsot ma olyan nevek uralják, mint a Rolls-Royce vagy a Maybach, akik nem véletlenül őrzik kiváltságos helyüket. Mégis akadnak kínai márkák, amelyek velük is szembeszállnának. Kérdés azonban, hogy aki Maybachot választana, szívesen ülne-e át egy Maextro bőrfotelébe. Ez a márka pedig a Huawei és a JAC közös vállalkozásaként született, kifejezetten az elektromos luxusautók felső kategóriáját célozva. A kihívó modelljük már készen áll: a Maextro S800.

Új, globális autómárka születik a Huawei és a SAIC összeborulásával – Európára is gondoltak

Óriási teljesítményt ígérnek 

Az S800 BEV-változata három villanymotorral rendelkezik: egy 160 kW teljesítményű az első tengelyen, kettő pedig hátul 237,5 kW teljesítményt adva. Rendszerteljesítményként 635 kW csúcsteljesítmény szerepel. EREV-ként a luxuslimuzin szintén két vagy három motorral érhető majd el, ezeken felül kerül beépítésre a fosszilis üzemanyaggal működő 115 kW-os motor, ami generátorként üzemel. A CATL akkumulátorokkal felszerelt gépjármű az EREV változatban 63 kWh kapacitással érkezik, a BEV verzióhoz azonban még nem állnak rendelkezésre specifikációk az akkupakkról.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.