BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több PlayStationt, magasabb nyereséget ígér a Sony

A Sony felgyorsította a PlayStation konzolok gyártását, a karácsonyi szezonban biztosan nem lesz hiány a készülékekből, igaz az évközi áremelések a recesszió közeledtével sok érdeklődőt megfontolásra késztethetnek.

Számos riválisával ellentétben a Sony átírta a folyó üzleti évére vonatkozó nyereségvárakozásait, elsősorban a magas haszonkulccsal értékesíthető PlayStation játékkonzolok iránt mutatkozó, dinamikusan erősödő karácsonyi keresletre, a gyártás során mutatkozó problémák orvoslására, valamint az exportját támogató gyenge jenárfolyamra alapozva. 

A visitor plays a video game on the Sony Playstation 5
A Sony 18 milliónál is több PlayStation5-konzol eladásával zárná az üzleti évet.
Fotó: SOPA Images

A társaság a jól muzsikáló streamszolgáltatásokból, a filmforgalmazásból és képalkotó szenzoreladásaiból is magasabb éves profitot vár a korábban előrejelzettnél. Frissített prognózisuk szerint a jövő március végén záruló üzleti évben üzemi eredményük elérheti a 7,84 milliárd dollárt, ez 4,5 százalékkal magasabb az eredetileg vártnál. 

A tőzsde szerdán 9 százalékos árfolyamerősödéssel honorálta a bejelentést, igaz, volt honnan visszajönni, hiszen a szórakoztató-elektronikai óriás kurzusa addig harmadával csökkent az év kezdetétől számítva. A befektetők főként attól tartottak, hogy a Microsoft játékkonzolja, az Xbox által támasztott konkurencia negatívan érinti a Sony eladásait. 

A Sony árfolyama
 

Eddig a két piacvezető konzol közötti harc hosszabb távon nagyjából kiegyenlített volt, egyszer a PlayStation, másszor a Xbox kerekedett felül. Ráadásul a koronavírus-járvány miatti lezárások konzoleladásokra gyakorolt pozitív hatása is halványodik már, igaz ez az egész szektort sújtja.

Mindent egybevetve a Sony számos problémával küszködő játéküzletága erős szezont zárhat, de a dollárban keletkező költségek emelkedése még így is 12 százalékkal erodálhatja a konzolokat gyártó és forgalmazó divízió éves üzemi nyereségét. Az előrejelzést most 1,52 milliárd dollárra korrigálták. 

Ebben benne van az is, hogy a partnereik által a konzolokra írt játékprogramok fogalmazásából kevesebb bevételük származik. A vállalatfelvásárlások és a megnövekedett játékfejlesztési kiadások is nyomást gyakoroltak a nyereségtermelő képességre, ez tükröződött vissza a júliustól szeptember végéig tartó második üzleti negyedév számaiból. 

Az üzletág az egy évvel korábbinál 49 százalékkal alacsonyabb, 285 millió dolláros profitot termelt. 

A Sony csoportszinten az elemzői várakozásokat meghaladó, 2,26 milliárd dolláros üzemi nyereségről számolt be, ez 8 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit.
Ebben a három hónapban a 

PlayStation 5 (PS5) konzolból 3,3 millió darabot értékesítettek, nagyjából annyit, mint egy évvel ezelőtt. 

A konszern a dollár drágulásával járó költségnövekedését áthárította a vásárlókra, a többi között Európában és hazai pályáján, Japánban is felsrófolta konzoljainak fogyasztói árát. A java azonban csak most következik. A karácsonyi eladások segíthetnek abban, hogy a Sony elérje célját, vagyis több mint 18 millió PS5-öst értékesítsen az üzleti évben, szemben az egy évvel korábbi 11,5 millió darabbal. 

Nem mondhatni, hogy felkészületlenül várja az ünnepi szezont a Sony, amely alaposan felpörgette a termelést, köszönhetően a beszállítói háttér rendeződésének: 

a cég a második üzleti negyedévben több mint 6,5 millió PS5-öst gyártott 

Hiroki Totoki, a társaság pénzügyi igazgatója szerint. Ez a mennyiség 2,79 milliárd dollár értéket képvisel, s közel a háromszorosa a megelőző negyedév termelési értékének.

A konzolok mellé kínált játékprogram-választék is színesedik az év végére, az e hónapban a boltokba kerülő God of War Ragnarok videójátéktól például sokat várnak, ahogy a szeptemberben debütált The Last of Us játék frissített verziója is kelendő lehet a szezonban. A riválisok videójátékai közül viszont többnek a fejlesztése komoly csúszásban van és ezek csak a jövő év elején kerülhetnek kereskedelmi forgalomba, lecsúszva a legfontosabb ajándékozási szezonról.

„Guruló okostelefon” lesz a Sony és a Honda első villanyautója

Nem kapkodja el a rajtot a Sony és a Honda közös, tavasszal alapított elektromosautó-gyártó vállalata, amely csak 2026-ra tervezi első, igaz, prémiumkategóriás modelljének piaci bevezetését.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.