A Nio azonnali hatállyal 4200 dollárral (30 ezer jüan) csökkenti valamennyi elektromosautó-modelljének induló árát – ezt William Li alapító elnök-vezérigazgató jelentette be, szokatlan módon egy a Nio-applikációban megjelent cikkhez kapcsolódva. Az új árlista szerint a Nio legolcsóbb modellje, az ET5 szedán 298 ezer jüanról indul (átszámolva 42 ezer dollár, 14,4 millió forint), de ha a vásárló az akkumulátorlízing szolgáltatást választja, akkor 228 ezer jüant (11 millió forint) kell csak leszurkolnia és mehet a cseretelepekre, ha kifogy a szufla a kocsijából. Az új ES6 szedánért – amelynek az értékesítését most kezdik meg – akkumulátorral együtt 16,3 millió, anélkül pedig 12,9 millió forintnyi jüant kell fizetniük a vásárlóknak.
A döntést az árverseny diktálta, és a Nio ezzel is fokozni kívánja az eladásait. A bejelentés azért nem hasraütésszerűen történt, Li elmondta, hogy jó ideje dolgoznak marketingeseik az ügyön a beérkezett vásárlói és felhasználói észrevételek figyelembevételével. Ezt tükrözi a másik jelentős változtatás is, amely szerint fizetőssé teszik az akkumulátorcsere-szolgáltatást, amelyet korábban havonta négy-hat alkalommal ingyen lehetett igénybe venni. Ezzel visszaszednek valamennyit abból, amit az árvágással elveszítenek. William Li elismerte, hogy a közösségi médiában már jó ideje követelik tőlük az árkorrekciót. Hozzátette:
ez a legmegfelelőbb az idő a változtatásra, és bár még bőven van mit átgondolnunk, nem tudunk mindenkit egyszerre boldoggá tenni.
A Nio 2020-as debütálásakor mindent bevetett, hogy Tesla-konkurens modelljeinek piacot teremtsen. Így kezdetben korlátlan ingyenes akkumulátorcsere-szolgáltatást és ingyenes otthoni töltőoszlopokat kínált a tulajdonosoknak – bár cserepavilonjainak a hálózata eleve szűkös volt és a nagyvárosokra szorítkozott –, majd ahogy felgyorsult a cseretelepek építése, havihat ingyenes akkuváltást engedélyezett és az otthoni töltőoszlopon is már csak egyszer lehetett feltölteni a villanyautók telepeit.
Újabb megszorításként április elején bejelentették, hogy júniustól a Nio ET7, EC7, ES7 és ET5 modelleket megvásárlóknak
már nem jár az ingyenes otthoni töltőhely, a kiépítéséért fizetniük kell, egyszersmind az ingyenes akkucserék számát is havi négyre redukálták.
Tegyük hozzá, hogy a Nio erős akkumulátoraival ez durván havi kétezer kilométerre elegendő, azaz még ki lehetett használni az ingyen töltés minden előnyét. Vélhetően a lízingelt akkumulátoros konstrukció egyre népszerűbb lesz az árcsökkentéssel, még akkor is, ha a hó végén már fizetni kell a pavilonoknál.
A Nio ugyanis hatalmas összeget fektet az akkucseretelep-hálózat fejlesztésébe: jelenleg 1484 csereállomása és 15 881 saját töltőoszlopa van Kínában, előbbiek számát az év végére 2300-ra tervezik növelni. A cég tavaly nyár végén adta át Biatorbágyon az akkucsere-pavilonokat gyártó üzemét, amely az európai igényeket szolgálja ki.
Még egy magyarázat született az ingyenes töltések számának csökkentésére, mégpedig az, hogy a Nio vevőköre anyagilag jobban szituált, azaz az autóját a többség a saját garázsában vagy a mélygarázsban tartja, ahonnan olcsón, de az ingyennél nem olcsóbban tudja feltölteni az autóját.
A cég egy új extra csomaggal is megkönnyíti a vásárlók dolgát, e szerint aki mostantól július végéig Niót rendel, az 6 évre vagy 150 ezer kilométerre szóló teljes körű garanciát kap, valamint tízéves garanciát a motorra és a teljes hajtásláncra, vezérlésre. Emellé jár hat éven át ingyenes internetkapcsolat havi 8 GB adathasználattal, továbbá a járműhöz élethosszig tartó térítésmentes segélyszolgálat.
Azok sem háboroghatnak túlzottan, akik korábban befizettek a Niójukra, ők vagy ingyen megkapják a fenti csomagot, vagy dönthetnek a 4200 dolláros diszkont mellett is. A Nio jó néhány egyéb kedvezményes csomagot dolgozott ki, hogy egyik ügyfele se érezze magát becsapva.
Rá is fér a Nióra egy kis frissítés, a cég áprilisban 6658, májusban 6155 járművet szállított le, ami elemzők szerint szerény teljesítmény a dinamikusan fejlődő riválisokhoz – Xpeng, Li Auto – képest. A pénteken kiadott gyorsjelentésükben ezt elismerik, ugyanakkor a második negyedévre már 23-25 ezer kocsi átadásával kalkuláltak, azaz júniusban a legalább tízezer vásárlójukhoz jut el a megrendelt villanyautó.
Az első negyedévben 31 ezer kocsit adtak el, szemben a tavalyi 25 800-z, és ezzel a megcélzott sáv alsó szélét sikerült csak megérinteniük. Az 1,15 milliárd dollárra nőtt bevétel bő tíz százalékkal maradt el a várakozásoktól, az 5,1 százalékos üzemi árrés pedig részvényesi szemmel elkeserítőnek tűnhet az egy évvel korábbi 18,1 után. A Nio továbbra is masszívan veszteséges, az első negyedévet tavaly 810 millió, az idén 664 millió dolláros mínusszal zárták.