Kiemelkedő negyedévet tudhat maga mögött a General Motors (GM): az amerikai járműgyártó bevétele éves szinten 25 százalékkal, 44,7 milliárd dollárra ugrott, közel kétmilliárd dollárral múlva felül a 42,82 milliárdról szóló elemzői várakozásokat. A járműgyártó negyedéves nyeresége 52 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában elkönyvelt adatot, és 2,6 milliárd dollárra növekedett.

Markham,,Ontario,,Canada,-,June,14,,2019:,Gm,Canada,Technical
Hatalmasat nőtt éves összehasonlításban a General Motors nyeresége és forgalma egyaránt.
Fotó: Shutterstock

A General Motors emellett 1,91 dolláros igazított, negyedéves egy részvényre jutó eredményről számolt be, 16 százalékkal múlva felül az elemzői várakozásokat. A vállalat az eredmények láttán idén másodszor is módosította teljes éves előrejelzését: az eddigi 8,4–9,9 milliárd dolláros nyereség helyett immár 9,3–10,7 milliárd dollár közötti éves profitra számítanak, ami egy részvényre vetítve 7,15–8,15 dolláros eredményt jelent.

A Chevrolet, a Buick, a GMC és a Cadillac márkaneveket is birtokló GM vezérigazgatója, Mary Barra kiemelte:

A pénzügyi eredményünk mögötti legnagyobb hajtóerő a rendületlen kereslet, amely immár egymást követő második évben az iparági rangsor élére helyezi a GM-et.

A vállalat az idei második negyedévben 691 978 autót szállított le amerikai vevői számára, ami éves szinten 18,8 százalékos növekedés és egyben a legjobb adat 2020 negyedik negyedéve óta.

Hullámzó fél éven van túl a General Motors részvényárfolyama.

A GM közleménye kiemelte: a vállalat továbbra is tartja magát korábban kitűzött elektromosautó-gyártási céljaihoz, amely 2024 első fél évének végéig 400 ezer, míg 2025 végéig már egymillió darab elektromos jármű (EV) legyártásáról szól. A General Motors az idei első fél évben mindösszesen 50 ezer elektromos autót szerelt össze Észak-Amerikában, az év második felére ugyanakkor ennek már kétszeresét tűzték ki célul.

A vállalat hozzátette: a Tesla által diktált EV-árversenyben saját áraik csökkentésével nem kívánnak részt venni, mivel árazási stratégiájukat teljességgel megfelelőnek tartják, s azt a piac és a kereslet is visszaigazolja.

A GM első féléves üzemi marzsa az egy évvel korábbi 8,9 százalékról 8,3-re szűkült, ezért a vállalat elhatározta, hogy további egymilliárd dollárral csökkenti kiadásait az év végéig, elsősorban kutatás-fejlesztési célokra költve kevesebbet, hogy a profitráta ne sérüljön tovább.