Csaknem 9 százalékkal lőtt ki a Starbucks részvényárfolyama a csütörtöki tengerentúli elektronikus kereskedésben, miután a kávézóláncot üzemeltető társaság a várakozásokat felülmúló teljesítményről és csúcsbevételről számolt be a negyedik üzleti negyedévére vonatkozóan.

Penang,,Malaysia,-,April,13,,2018,:,Close,Up,Starbuck
Sorra nyitja kávézóit a Starbucks, meg is van az eredménye. Fotó: Shutterstock


A népszerű amerikai kávézólánc forgalma 11 százalékkal minden korábbinál magasabbra, 9,4 milliárd dollárra nőtt július és szeptember között, meghaladva az elemzők 9,3 milliárd dolláros várakozását is.

Az adózott nyereség 39 százalékkal, 1,2 milliárd dollárra, azaz részvényenként 1,06 dollárra hízott. Az utóbbi ugyancsak magasabb volt a Wall Street 97 centes várakozásánál.

A seattle-i székhelyű kávéóriás három hónap alatt 816 új egységet nyitott, a pénzügyi év végén ezzel már több mint 38 ezer kávézót üzemeltetett világszerte. A gyors terjeszkedés mellett az észak-amerikai hálózat fejlesztése is hozzájárult a bevételek emelkedéséhez és a javuló hatékonysághoz egyaránt.

A vállalat még tavaly ősszel jelentette be, hogy 450 millió dollárt fordít amerikai amerikai üzleteinek átalakítására. A fejlesztésekkel csökken a hazai eladások háromnegyedét hideg italok készítéséhez szükséges idő és energia. A vállalat emellett új sütőket és melegítőket is telepít a meleg ételek készítéséhez.

Kína a jövő, de Amerikában még jobban megy a Starbucks szekere

A legalább egy éve nyitva tartó kávézók forgalma is a szakértők által becsült 6,8 százaléknál nagyobb ütemben, 8 százalékkal bővült. Az amerikai egységek ugyanilyen mértékű bevételnövekedést regisztráltak, miközben 2 százalékkal több fogyasztó tért be ezekbe, látogatásonként több pénzt költve.

A Starbuck árfolyama 2023-tól
 

A Starbucks második legnagyobb piacán, Kínában 2 százalékkal nőttek az összehasonlítható üzletek eladásai, az egységekbe látogatók száma négy százalékkal bővült, a helyi kávéfüggők azonban alkalmanként kevesebb pénzt hagytak a kasszáknál. A vállalat szeptemberben nyitotta meg 220 millió dolláros ráfordítással felépített új kínai termelési és elosztóközpontját Sanghaj közelében. A cég a jelentős gazdasági lassulás ellenére továbbra is kulcsfontosságúnak tartja a kínai piacot, hiszen még sohasem fektetett ekkora összeget az Egyesült Államokon kívül egy ilyen létesítménybe.