
Ázsia a Hugo Boss lábai előtt hever
Főként a negyedik negyedévben meglóduló ázsiai keresletnek köszönhetően – a várakozásokat kissé túlszárnyalva – 18 százalékkal ugrott meg tavaly a Hugo Boss árbevétele – közölte a német divatház kedden reggel.

A cég 2023-as forgalma ugyanis a 2022-es 3,65 milliárd euróról 4,2 milliárdra gyarapodott, miközben az elemzői konszenzus mindössze 4,19 milliárd euróra számított.
A Hugo Boss márkastratégiájának teljes újragondolása a Reuters szerint alapvető szerepet játszott abban, hogy a cég a lassuló amerikai, illetve európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon ellenállóképes maradjon, Ázsiában pedig impozánsan növekedjen. Holott az európai őszi–téli szezon a szokatlanul meleg időjárás hatására eléggé későn kezdődött, Kínában pedig a vártnál gyengébb a gazdasági fellendülés üteme.
A vállalat 2022-ben Daniel Grieder vezérigazgató irányításával és új logók bevezetésével tavalyelőtt szétválasztotta a Boss és a Hugo márkát, az előbbivel a 25 és 40 év közötti, úgynevezett millenniumi, az utóbbival a 25 év alatti, Z generációt megcélozva.

A negyedik negyedévben az árbevétel éves bázison és változatlan árfolyamon számolva 13 százalékkal, 1,18 milliárd euróra nőtt.
Kiemelkedő volt az ázsiai és csendes-óceáni térségben elért 33 százalékos bővülés,
benne a Kínában elért 10 százalék feletti forgalomnövekedéssel. Az üzemi eredmény (EBIT) 22 százalékkal, 410 millió euróra emelkedett 2023-ban, a 400 millió és 420 millió euró közötti előrejelzési sáv kellős közepébe találva.
A vállalat az idei évre 4,1 és 4,2 milliárd euró közötti árbevételt, azaz maximum stagnálást prognosztizált. Vélhetően ennek az előrejelzésnek a következtében a Hugo Boss részvényei kedden délelőtt majdnem 11 százalékkal zuhantak, és 59,2 euróig meg sem álltak 10 óráig.