
Harminc év után veszteségessé vált az Adidas, az osztalék azonban nincs veszélyben
Több mint 30 nyereséges évet követően 2023-at viszonylag váratlanul 58 millió eurós nettó veszteséggel zárta az Adidas, ami az egy évvel korábbi 254 milliós profithoz képest lényeges teljesítménybeli romlást jelent.

A német sportszergyártó bevétele tavaly 5 százalékkal 21,4 milliárd euróra csökkent, részben a számára negatívan alakuló nemzetközi devizapiaci fejlemények nyomán, melyek egymilliárd eurós csapást mértek a bevétel alakulására. A vállalat ezen felül még mindig igyekszik menteni a menthetőt a Kanye Westtel való 2022-es szakítással kapcsolatban: a cég ugyan a partnerség felmondásával együtt beszüntette a Yeezy cipők gyártását, és egy időre azok értékesítését is, tavaly a raktárkészlet kiürítését megcélozva mégis újra felvette őket a kínálatba, mindössze 750 milliós bevételre téve szert értékesítésükkel az egy évvel korábbi 1,2 milliárdos adattal szemben.
A cég 2023-as bruttó haszonkulcsa 20 bázisponttal 47,5 százalékra javult, üzemi marzsa több mint 50 százalékkal 1,3 százalékra szűkült, üzemi eredménye pedig 60 százalékkal 268 millió dollárra zuhant.
A gyorsjelentés közzétételét követően az Adidas részvényei 2,9 százalékkal 187,1 euróig gyengültek.

A tavalyi negyedik negyedév a cég esztendejében egy kifejezetten gyenge időszakot jelentett: az október-decemberi három hónap 379 millió eurós veszteséget halmozott fel, ami egy részvényre vetítve 2,13 eurós mínuszt jelentett. Az időszak során a cég bevétele 8 százalékkal 4,81 milliárd euróra süllyedt.
Adidas: celebek helyett a sportolókra fókuszálnakNincs olyan, hogy „futottak még” kategória, az új olimpiai sportágakban is meghatározó sportszerszállító akar lenni az Adidas, amely a párizsi olimpián újra régi fényében szeretné ünnepelni az aranyérmeket. |
A vártnál gyengébb éves eredmények ellenére az Adidas vezetése 0,7 eurós részvényenkénti osztalék kifizetését irányozta elő, ami megegyezik az egy évvel korábbi kifizetések mértékével, és alapvetően pozitív üzenetet hordoz a befektetők irányába, főleg, mivel az idei éves üzemi eredményvárakozás tekintetében 500 millió eurós célt szabott meg a cégvezetés, ami közel duplázódást jelent az idei eredményhez mérten.