BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szezám tárulj, nagyot kaszált az Alibaba

Az e-kereskedelem és a mesterséges intelligencia repítette a kínai óriást. Az Alibaba bevételei rácáfoltak a piaci várakozásra.

E-kereskedelmi üzletága teljesítményének és a mesterséges intelligenciára (MI) fókuszáló fejlesztéseinek köszönhetően az Alibaba árbevétele éves bázison 8 százalékkal, 280,2 milliárd jüanra (38,38 milliárd dollár) emelkedett üzleti éve december végén lezárt harmadik negyedében, szemben a 277,4 milliárd jüanos piaci várakozással. A nettó nyereség pedig 6,71 milliárd dollárra, részvényenként 2,79, tisztítva 2,93 dollárra nőtt.

Alibaba Headquarters As Trump Targets Loophole Used to Take On Amazon
Impozáns eredményekkel rukkolt ki az Alibaba / Fotó: Qilai Shen

A kínai óriás amerikai részvényei közel 10 százalékkal, 138 dollár fölé lőttek ki a New York-i tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.

Az Alibaba a kínai MI-verseny győzteseként kezdte az évet 

Az OpenAI chatbotjának megjelenése óta az Alibaba felpörgette befektetéseit Kína legígéretesebb startupjaiba, köztük 

  • a Moonshot 
  • és a Zhipu 

nevű cégbe. Emellett nem sajnálta a pénzt az MI-fejlesztéseket megalapozó felhőüzletágának bővítésétől sem, miközben csökkentette az árait az online kereskedelemben, hogy visszahódítsa korábbi években lelépett ügyfeleit. 

Hatalmas összegeket költve szállt be az MI-fejlesztési versenybe is, elfogadva a belföldi és külföldi riválisai által elédobott kesztyűt.
A cég Qwen néven futó MI-modellje jól teljesített a teszteken, jelezve, hogy ezen a területen is számolni kell a vállalat növekvő súlyával. Nem véletlen, hogy az Apple az Alibaba MI-technológiáját építi be a kínai iPhone-okba.

A Reuters szerint 

stratégiai győzelme eredményeként részvényei év eleje óta több mint 40 százalékkal értékelődtek fel.

A tárgyidőszakban a vállalat MI-hez kapcsolódó bevételei már zsinórban a hatodik egymást követő negyedévben értek el három számjegyű százalékos növekedést az előző év azonos időszakához képest.

Felturbózták az e-kereskedelmet is

Az online kereskedelmi üzletágát Kínában árcsökkentésekkel és a promóciós tevékenység fokozásával lendítette fel, amivel sikerült is élénkítenie a forgalmat. Az Alibaba kínai e-kereskedelmi üzletága – azaz a Taobao és a Tmall – 5 százalékkal növelte bevételeit.

Ráadásul a Kínában a fogyasztói hangulat barométerének tekintett, ősz végi, szinglik napja néven elhíresült akciós vásárlási fesztivál is hosszabb volt, mint általában. A kínai Syntun piaci adatszolgáltató cég szerint 26,6 százalékos forgalomnövekedést értek el a főbb e-kereskedelmi platformok.

Az Alibaba vásárlási felületén a cég saját bevallása szerint a szinglik napi időszakban 45 márka – köztük az Apple és a Xiaomi – értékesítései is meghaladták az egymilliárd jüan bruttó kereskedelmi értéket, ami az online értékesítés általánosan használt mérőszáma.

Tovább növelte a befektetők bizalmát az Alibaba iránt, hogy a vállalatot alapító Jack Ma a napokban – évekig tartó mellőzés után – részt vehetett azon a találkozón, amelyen Hszi Csin-ping kínai államfő fogadta a legnagyobb magánvállalatok vezetőit.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.