A 29. Super Bowl, az NFL bajnoki mérkőzése rekordot jelentő 127,7 millió nézőt vonzott vasárnap a Nielsen Media Research szerint.
Az óriási élő nézettség leginkább a hirdetők számára volt fontos, akik nagy összegeket fizettek ki azért, hogy márkáik a Super Bowl alatt szerepeljenek.
Manapság ritkán fordul elő, hogy az élő televíziós műsorok egy alkalommal ekkora közönséget vonzanak, ami miatt megéri a magas árcédulát
– kommentálta a rekordmagas számokat a Nielsen.
A Super Bowl alatti reklámköltségek minden évben emelkednek, különösen mivel a kábeles csomagok egyre több ügyfelet veszítenek, és a kötelezően nézendő műsorok a sport és más élő események körül forognak. Idén egyes márkák akár 8 millió dollárt is elköltöttek egy-egy szpotért a mérkőzés alatt.
Az eseményt közvetítő Fox azt is elárulta, hogy a streamingszolgáltatásoknál is rekord dőlt meg: a Tubi, a Telemundo és az NFL digitális kínálatában 14,5 millió nézője volt a mérkőzésnek.
A Nielsen szerint az óriási nézettség az idei felhozatalnak is köszönhető: a meccs előtti közvetítés átlagosan 23,4 millió nézőt vonzott 13 óra és a kezdőrúgás között, az akkor tartott koncerteknek köszönhetően.
A Kansas City Chiefs ellen az Eagles 40-22-re nyerte a mérkőzést, bár a nézettség általában csökkenni szokott a nagy különbségű meccseknél, a nézők egyértelműen végig kitartottak a csapataik mellett.
A félidei show, amelynek főszereplője a rapper Kendrick Lamar volt, és amelyben SZA R&B előadó is közreműködött, átlagosan 133,5 millió nézőt vonzott a televíziós és digitális platformokon 20:30 és 20:45 között, ami 3 százalékkal több, mint a zenei látványosság tavalyi nézettsége.
Idén olcsóbban élvezhetik a rajongók a Super Bowlt
A jegyek olcsóbbak, a kedvenc menü ugyanannyi, min tavaly. A Super Bowl hatalmas üzlet és globális kulturális jelenség lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.