
Rekordot döntött a Super Bowl: soha nem nézték még ennyien az amerikai focit
A 29. Super Bowl, az NFL bajnoki mérkőzése rekordot jelentő 127,7 millió nézőt vonzott vasárnap a Nielsen Media Research szerint.

Az óriási élő nézettség leginkább a hirdetők számára volt fontos, akik nagy összegeket fizettek ki azért, hogy márkáik a Super Bowl alatt szerepeljenek.
Manapság ritkán fordul elő, hogy az élő televíziós műsorok egy alkalommal ekkora közönséget vonzanak, ami miatt megéri a magas árcédulát
– kommentálta a rekordmagas számokat a Nielsen.
A Super Bowl alatti reklámköltségek minden évben emelkednek, különösen mivel a kábeles csomagok egyre több ügyfelet veszítenek, és a kötelezően nézendő műsorok a sport és más élő események körül forognak. Idén egyes márkák akár 8 millió dollárt is elköltöttek egy-egy szpotért a mérkőzés alatt.
Az eseményt közvetítő Fox azt is elárulta, hogy a streamingszolgáltatásoknál is rekord dőlt meg: a Tubi, a Telemundo és az NFL digitális kínálatában 14,5 millió nézője volt a mérkőzésnek.
Nagy dobra verték a Super Bowlt
A Nielsen szerint az óriási nézettség az idei felhozatalnak is köszönhető: a meccs előtti közvetítés átlagosan 23,4 millió nézőt vonzott 13 óra és a kezdőrúgás között, az akkor tartott koncerteknek köszönhetően.
A Kansas City Chiefs ellen az Eagles 40-22-re nyerte a mérkőzést, bár a nézettség általában csökkenni szokott a nagy különbségű meccseknél, a nézők egyértelműen végig kitartottak a csapataik mellett.
A félidei show, amelynek főszereplője a rapper Kendrick Lamar volt, és amelyben SZA R&B előadó is közreműködött, átlagosan 133,5 millió nézőt vonzott a televíziós és digitális platformokon 20:30 és 20:45 között, ami 3 százalékkal több, mint a zenei látványosság tavalyi nézettsége.
Idén olcsóbban élvezhetik a rajongók a Super Bowlt
A jegyek olcsóbbak, a kedvenc menü ugyanannyi, min tavaly. A Super Bowl hatalmas üzlet és globális kulturális jelenség lett.




