Az év legfontosabb sporteseménye az Egyesült Államokban a Super Bowl, és az idén olcsóbban élvezhetik a rajongók az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, mint tavaly. Olcsóbbak a jegyek, és a szurkolás közben előszeretettel fogyasztott ételek és italok sem kerülnek többe.
A Kansas City Chiefs egymást követő harmadik alkalommal próbálja megszerezni a győzelmet, ezúttal a Philadelphia Eaglesszel szemben a New Orleans-i Caesars Superdome-ban.
A szurkolóknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha a helyszínen akarják végignézni a mérkőzést, de készek rá.
Nagy az izgalom, fogynak a jegyek
– nyilatkozta a USA Today című lapnak Adam Budelli, a jegyváltó és viszonteladó StubHub szóvivője közvetlenül azután, hogy kiderült a párosítás.
A StubHubnál átlagos jegyár 8076 dollár (majdnem 3,2 millió forint), ami 14 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, de más viszonteladók, így a SeatGeek és a TickPick is csökkenésről számolt be. Utóbbinál tavaly 9365 dollár volt a jegyek átlagára egy nappal a döntő előtt. (Egy dollár 392,2 forint).
A hét elején a legolcsóbb belépő bruttó 5580 dollárba került, a legdrágább 69180 dollárba (több mint 27 millió forintba) – mindkettő a StubHubnál. Utóbbihoz természetesen VIP-parkoló, ínyenc fogások, színvonalas kiszolgálás és páholyhely jár.
A tavalyi döntő kivételesen drága volt, mert Las Vegasban rendezték, de folyamatosan nőnek a jegyárak az első, 1967-ben megrendezett Super Bowl óta. Akkor 12 dollárba került egy belépő, ami mai áron még mindig csak 112 dollár lenne – és fényévekre van attól, amennyibe valójában kerül.
A Yahoo Sports szerint a jegyárak elszállásának oka, hogy a Super Bowl az évek folyamán országos bajnoki döntőből kulturális jelenséggé vált, amely iránt globálisan is óriási az érdeklődés.
1967 és 2024 között exponenciálisan emelkedtek az árak, az 1980-as évekre túllépték az ötven dollárt, 2000-ben meghaladták a 325 dollárt.
Idén ráadásul a Chiefs szurkolói történelmi eseménynek lehetnek szemtanúi, mert
egymás után háromszor még egy csapat sem nyert,
Philadelphia pedig kimondottan sportszerető város, ahol az emberek egész szezonban támogatják a kedvenc csapatukat.
Ha ez nem lenne elég, csábító a helyszín, New Orleans is, amely az ország egyik legnépszerűbb turistacélpontja, így a belépők ára a mérkőzés előtt még biztosan emelkedni fog.
A Super Bowl az otthon lévők számára közös szurkolást és evés-ivást jelent, és legalább ezért nem kell mélyebbre nyúlniuk az pénztárcájukba az amerikaiaknak.
A Nielsen piackutató adatai szerint a 2,9 százalékos éves és 1,8 százalékos élelmiszerár-inflációhoz képest mindössze 0,1 százalékkal, konkrétan tíz centtel kerül többe tíz ember ellátása csipsszel, mártogatóssal, sörrel és csirkeszárnnyal, mint tavaly. Meg lehet úszni az egészet 139 dollárból.
A kedvenc szurkolókaják közül azonban így is vannak olyanok, amelyek az átlagnál nagyobb mértékben drágultak. A nagy kereslet és a madárinfluenza-járvány miatt nemcsak a tojás ára szállt el, hanem a csirkeszárny is 7,2 százalékkal kerül többe, mint egy éve, ismertette a jelentést a CNN.
A fagyasztott rák viszont négy százalékkal lett közben olcsóbb – igaz, még mindig két és félszer annyiba kerül, mint a csirkeszárny.
Bár egyre több amerikai választja az egészségesebb ételeket, a pénztárcájuknak ez nem tesz jót.
A koktélparadicsom és az avokádó drágult leginkább az elmúlt egy évben
a zöldségek közül (az amerikai legfelsőbb bíróság 1893-ban minősítette előbbit zöldségnek, bár a botanikai definíció szerint gyümölcs).
Előbbi 11,9, utóbbi 11,5 százalékkal lett drágább, a paradicsom azért, mert a 70 százalékát Floridában termesztik, ahol tavaly a Milton és a Helen hurrikán pusztított.
Drágult azonban egy év alatt 7,4 százalékkal a paprika és 3,4 százalékkal a répa is, és nem csupán a nehezebb termesztési körülmények, hanem a súlycsökkentő gyógyszerek rohamos népszerűvé válása miatt is, mert megugrasztotta a keresletet.
Két százalékkal emelkedett egy év alatt a sör és a bor ára is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.