A 2012-ben hazánkból indult, a nemek közötti egyenlőséget támogató kezdeményezésben, a Women Startup Competitionben leginkább női vállalkozók mérethetik meg magukat (bár a szervezők senkit sem szeretnének kizárni, ezért a főszabály az, hogy a csapatoknak minimum felerészben nőkből kell állniuk). A rendezvénysorozat alapítója, Müller Tamás több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik online, digitális marketing és vállalkozásfejlesztés területen. A Magyar Direkt Marketing Szövetség létrehozója 2007 óta több start up projektet indított el, zárt le és vitt sikerre, neve ismerősen csenghet a K&H Start it inkubációs programjából vagy a Spar termékinnovációs versenyéből, a Hungaricoolból. 

Young,Woman,Doing,An,Online,Live,Show,,Talking,To,Her
Fotó: Shutterstock

Müller egy fotózással foglalkozó startup esetében szembesült azzal, mennyi nő küzd önértékelési problémával. Ekkoriban egyre többen kértek segítséget tőle vállalkozásokkal kapcsolatos ügyekben, ez adta az alapötletet a viadalhoz, amelyet eredetileg Kelet-Közép-Európában hirdettek meg, mára viszont nemzetközivé vált. Számos európai fő- és nagyváros után idén kontinenst váltottak, a negyven projektet felvonultató elődöntőt ezúttal Ázsiában tartották meg. 

„Legnagyobb meglepetésünkre sorban jelentkeztek csapatok az első, 2014-es versenyünkre, és nemcsak a környező országokból, hanem Angliából, Németországból is, pedig akkoriban szinte semmit nem költöttünk marketingre – mondta a Világgazdaságnak Müller Tamás. – Éppen ezért a következő évben kénytelenek voltunk Európára kiterjeszteni régiós megméretésünk. Oda jutottunk, hogy tavalyelőtt Izraelt éppen csak be tudtuk zsúfolni a programba, a 2022-es közép-kelet-ázsiai rendezvényünkkel végképp globális mozgalommá váltunk.”

Virtuális űrutazásba is lehet fektetni a magyar Kickstarteren

A SpaceBuzz programjában részt vevők egy rakétában ülve megtapasztalhatják azt is, hogy milyennek látják az űrhajósok Földünket a világűrből.

A malajziai Kuala Lumpurban a Wahine Capital által megálmodott digitális páncélterem végzett az élen. Az online széfet azoknak a hölgyeknek hoznák létre, akik pénzügyi biztonságra vágynak, ám nem tudják, hogyan és hol kezdjenek hozzá. 

A célcsoportot a 30–50 év közötti, okostelefonnal rendelkező nők, édesanyák képezik. 

Az alapítók egyebek között a következőket ígérik a hölgyeknek: riportok készítése, tervezés, kockázatelemzés és tanácsadás. A stratégia megvalósításában pénzügyi tanácsadók, intézetek és biztosítótársaságok működnek közre. 

A maláj származású csapat 500 ezer dollár (197,55 millió forint) befektetést és az első három évben összesen 1,6 millió dollár (632,17 millió forint) bevételt remél. 

A második a Book My Spot szalonfoglaló alkalmazása, a harmadik helyen az egyetemistákból álló Nanny Care P végzett, amely gyermekfelügyelőknek, dadáknak és bébiszittereknek, illetve az általuk nyújtott szolgáltatások igénybe vevőinek hozott létre egy felületet. A döntővel egybekötött demo dayt most csütörtökön, online tartják.

Student presenting project on tablet, to group, digitális, oktatás, digital education,
Fotó: Klaus Vedfelt / Getty Images

A cégadatok alapján kockázatkezelés, marketing-, értékesítési és üzleti stratégiai szektorokban komplex támogatórendszereket építő Opten adatai szerint a magyarországi vállalatok alig egyötödét – több mint 80 ezret – irányítja női menedzsment. A vállalkozásoknál ez a szám még kisebb, csupán 17 százalék. Az Európai Parlament nemrégiben elfogadott irányelve kimondja, 2026-ra a betölthető összes vezetői pozíció 33 százalékát hölgyeknek kell elfoglalniuk, igaz, ez a 250-nél kevesebb főt alkalmazó cégekre egyelőre nem vonatkozik. 

A magyar SKC-Consulting Kft. vezetésével indult el 2020-ban a Wingate projekt azzal a céllal, hogy tudásátadással, képzésekkel és kapcsolatépítési lehetőséggel támogassa a kezdő és tapasztaltabb női vállalkozókat. 

Az Európai Gazdasági Térség és a Norvégia Regionális Együttműködési Alap több mint 755 millió forintos hozzájárulásából megvalósuló program hazánkon kívül Moldovában, Norvégiában, Romániában és Szerbiában segíti a hölgyeket üzleti ambícióik megvalósításában azokon a területeken, ahol a leginkább szükségük van erre.

A célra egy ingyenesen elérhető digitális edukációs platform jött létre.