Majdnem hat évtized után agresszív új növekedési stratégiáját illusztrálandó átformálja brandje imidzsét a finn telekommunikációs eszköz gyártó Nokia – közölte a vállalat vasárnap a Reuters jelentése szerint.

Nokia Oyj Chief Executive Officer Rajeev Suri Interview
Fotó: Bloomberg

A logó is megváltozik, öt különböző változata lesz, amelyek tartalmazzák a Nokia szót. Eltűnik az ikonikus kék szín, helyette a használattól függően több más szint alkalmaznak.

A cég nagyot változott az idők folyamán, korábban okostelefongyártóként ismerték, manapság már üzleti technológiai cégként tekint magára – mondta a hírügynökségnek adott interjújában Pekka Lundmark vezérigazgató annak az apropóján, hogy a hétfőn nyíló barcelonai éves Mobil Világkongresszusra a cég üzleti jelentést készít.

Lundmark 2020-ban vette át a Magyarországon is aktív vállalatcsoport vezetését, és mindjárt új stratégiát hirdetett, amelyeknek a kulcsszavai az átalakítás, a gyorsítás és a méret voltak. Miután az első szakasszal, az átalakítással végeztek, most a másodikba lépnének.

A nagy technológiai cégek olyan telekommunikációs eszköz gyártókkal társulnak, mint a Nokia, hogy privát 5G-hálózatokat és eszközöket adjanak el automatizált egységeknek, főleg a feldolgozóiparban, és ebben az üzletben a Nokia nagy fantáziát lát. Üzketágaik növekedési stratégiáját felülvizsgálják, alternatívákat keresnek, és az is lehetséges, hogy bizonyos üzletágaktól megszabadulnak. 

A jelzés nagyon világos. Csak olyan üzletekben akarunk benne lenni, ahol kilátás van a globális vezető szerepre

– mondta Lundmark.

A behatolás a gyárautomatizáció és az adatközpontok mezejére azt is jelenti, hogy olyan tech óriásokkal akasztanak tengelyt, mint a Microsoft, vagy az Amazon.

Többféle eset lesz, van, ahol a partnereink lesznek... lehetnek a vásárlóink is... és biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan helyzetek, amikor versenytársaink

– jósolta a vállalatvezető.

A makrogazdasági környezet változása miatt a kereslet a telekommunikációs felszerelésre egyes magas marginú piacokon, mint Észak-Amerika, csökkenhet, miközben az olyan alacsonya marginú piacok, mint India növekedhetnek. Ez a nyomás például 8500 fős elbocsátásra kényszeríti a Nokia versenytársát, az Ericssont.

Lundgren szerint India a leggyorsabban növekvő olyan piacuk, ahol alacsony a margin, és ez egy strukturális változás. Mindazonáltal javulást várnak az észak-amerikai piacon is az év második felében.

A tech szektoron belül is rekordnak számító leépítésre szánta el magát a svéd távközlési cég

Az Ericsson 8500 munkavállalótól válik meg világszerte.