India a világ turizmusának húzóerejévé válik. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (World Travel & Tourism Council) szerint az indiaiak 2023-ban rekordösszegű, 34,2 milliárd dollárt költöttek külföldi utazásra és ezzel a globális turisztikai piac meghatározó szereplőivé váltak. Ez a tendencia pedig várhatóan tovább nő, mivel az indiai utazók 66 százaléka tervezi, hogy 2025-ben többet utazik. A Skyscanner adatai szerint India mind az utazási szándék, mind a költések tekintetében az ázsiai-csendes-óceáni (APAC) régió élén áll – írja a CNBCTV18.
Az indiai turisztikai költések összege legalább megduplázódik egy évtizeden belül és eléri a 76,8 milliárd dollárt a világtanács Economic Impact 2024 jelentése szerint. Ezzel a világ legnépesebb országának lakossága a 7. legnagyobb utazási költőjévé válhat. India a listán tavaly a 12. helyig kapaszkodott fel.
Az előrejelzések szerint a következő években milliók fognak bekerülni az indiai középosztályba.
Az 1,4 milliárd fős lakosság igen fiatal, a feltörekvő gazdaságban pedig hatalmas a növekedési lehetőség. Ez azt jelenti, hogy az indiaiak vásárlóereje drasztikusan megnőhet a következő években.
A gazdaság működéséhez elengedhetetlen infrastruktúrába India nagy összegeket fektet: nagysebességű vasúti közlekedést fejleszt és repülőtereket épít. Az állam célja, hogy 2030-ra megduplázza a GDP-jét 7 ezer milliárd dollárra, 2047-re pedig a fejlett országok közé kerüljön.
A gazdaság növekedésével a társadalom is többet költ. A Skyscanner a légijáratokat, a szállodaipart és az autókölcsönzőket figyelő oldal felmérése szerint az indiai utazók 58 százaléka repülőjegyekre, 45 százaléka szálláshelyekre, 34 százaléka pedig autókölcsönzésre költene többet jövőre.
A Nemzetközi Repülőterek Tanácsa szerint India bocsájtja ki a harmadik legtöbb légi utast a világon az Egyesült Államok és Kína után, 2042-ig pedig várhatóan 960 millió új utazót bocsát ki.
A légi járatokon az üzleti osztályú foglalások száma 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest idén: a nemzetközi járatokon 80 százalékos, míg a belföldieken 27 százalékos növekedés történt a MakeMyTrip adatai szerint.
Az utazóközönség növekedését jól példázza a légitársaságok rekordmértékű flottabővítései. India legnagyobb légitársasága, az Air India decemberben 100 Airbus repülőgépet rendelt, míg korábban 470 utasszállítót szerzett be a gyártótól és Boeingtől. Az Indigo fapados légitársaság is rekordmértékű rendelést adott le tavaly: 500 Airbus repülőgépet rendelt, amiket a gyártó 5-10 éven belül szállít le neki.
A globális szállodaipari vállalatok is készülnek az új utazók robbanásszerű növekedésére. Alan Watts, a Hilton ázsiai-csendes-óceáni elnöke is arra számít, hogy az indiai társadalom turisztikai célú költése rohamosan nőni fog. A vezető a CNBC „Squawk Box Asia” című műsorának elmondta, hogy az ázsiai országban körülbelül ugyanannyi márkás szálloda van, mint Las Vegasban. Mint mondta, újdonság, hogy Indiában megjelentek a közvetlen külföldi befektetések, a Marriott például bejelentette, hogy 2025-re 250 szállodát tervez a szubkontinensen.
Az egyre jobb módú indiaiakat az országok is észrevették, és próbálják bevonzani az indiai turistákat: Indiával vízummentes megállapodást kötnek, közvetlen repülőjáratokat és persze országimázskampányokat indítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.