BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
World Tourism Day Celebration In Jaipur
india

Indiai utazók lephetik el a világot

Az indiai társadalom a globális turizmus motorjává vált. Ráadásul az indiaiak vásárlóereje drasztikusan nőhet a következő években, így szakértők arra számítanak, hogy a turisztikai költéseik összege legalább megduplázódik egy évtizeden belül és az egyik legmagasabb lesz a világon.

India a világ turizmusának húzóerejévé válik. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (World Travel & Tourism Council) szerint az indiaiak 2023-ban rekordösszegű, 34,2 milliárd dollárt költöttek külföldi utazásra és ezzel a globális turisztikai piac meghatározó szereplőivé váltak. Ez a tendencia pedig várhatóan tovább nő, mivel az indiai utazók 66 százaléka tervezi, hogy 2025-ben többet utazik. A Skyscanner adatai szerint India mind az utazási szándék, mind a költések tekintetében az ázsiai-csendes-óceáni (APAC) régió élén áll – írja a CNBCTV18.

World Tourism Day Celebration In Jaipur
india
Az indiai társadalom a globális turizmus motorjává vált / Fotó: NurPhoto via AFP

Az indiai turisztikai költések összege legalább megduplázódik egy évtizeden belül és eléri a 76,8 milliárd dollárt a világtanács Economic Impact 2024 jelentése szerint. Ezzel a világ legnépesebb országának lakossága a 7. legnagyobb utazási költőjévé válhat. India a listán tavaly a 12. helyig kapaszkodott fel.

Az előrejelzések szerint a következő években milliók fognak bekerülni az indiai középosztályba. 

Az 1,4 milliárd fős lakosság igen fiatal, a feltörekvő gazdaságban pedig hatalmas a növekedési lehetőség. Ez azt jelenti, hogy az indiaiak vásárlóereje drasztikusan megnőhet a következő években.

A gazdaság működéséhez elengedhetetlen infrastruktúrába India nagy összegeket fektet: nagysebességű vasúti közlekedést fejleszt és repülőtereket épít. Az állam célja, hogy 2030-ra megduplázza a GDP-jét 7 ezer milliárd dollárra, 2047-re pedig a fejlett országok közé kerüljön.

A gazdaság növekedésével a társadalom is többet költ. A Skyscanner a légijáratokat, a szállodaipart és az autókölcsönzőket figyelő oldal felmérése szerint az indiai utazók 58 százaléka repülőjegyekre, 45 százaléka szálláshelyekre, 34 százaléka pedig autókölcsönzésre költene többet jövőre.

Fellendülésben az indiai légiipar

A Nemzetközi Repülőterek Tanácsa szerint India bocsájtja ki a harmadik legtöbb légi utast a világon az Egyesült Államok és Kína után, 2042-ig pedig várhatóan 960 millió új utazót bocsát ki.

A légi járatokon az üzleti osztályú foglalások száma 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest idén: a nemzetközi járatokon 80 százalékos, míg a belföldieken 27 százalékos növekedés történt a MakeMyTrip adatai szerint.

Az utazóközönség növekedését jól példázza a légitársaságok rekordmértékű flottabővítései. India legnagyobb légitársasága, az Air India decemberben 100 Airbus repülőgépet rendelt, míg korábban 470 utasszállítót szerzett be a gyártótól és Boeingtől. Az Indigo fapados légitársaság is rekordmértékű rendelést adott le tavaly: 500 Airbus repülőgépet rendelt, amiket a gyártó 5-10 éven belül szállít le neki.

Az indiai szállodaipart is felfedezte a külföldi tőke

A globális szállodaipari vállalatok is készülnek az új utazók robbanásszerű növekedésére. Alan Watts, a Hilton ázsiai-csendes-óceáni elnöke is arra számít, hogy az indiai társadalom turisztikai célú költése rohamosan nőni fog. A vezető a CNBC „Squawk Box Asia” című műsorának elmondta, hogy az ázsiai országban körülbelül ugyanannyi márkás szálloda van, mint Las Vegasban. Mint mondta, újdonság, hogy Indiában megjelentek a közvetlen külföldi befektetések, a Marriott például bejelentette, hogy 2025-re 250 szállodát tervez a szubkontinensen.

Az egyre jobb módú indiaiakat az országok is észrevették, és próbálják bevonzani az indiai turistákat: Indiával vízummentes megállapodást kötnek, közvetlen repülőjáratokat és persze országimázskampányokat indítanak.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.