BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feljövőben lévő tréningpiac

Bár a becslések szerint legalább ezer vállalkozás jut megbízáshoz a vállalati tréningek magyarországi piacán, a lehetőségek további bővülésére lehet számítani. Fejlődni azonban csak azok a cégek tudnak majd, amelyek nem típustermékeket kínálnak ügyfeleiknek - állítja Pozvai Zsolt. A Door Training Central Europe Kft. ügyvezető igazgatója nyerte az idén a Menedzserek Országos Szövetsége által kiírt, Az év fiatal menedzsere pályázatot.
2002.12.16., hétfő 00:00

Az elmúlt tíz évben igen nagy számban alakultak olyan cégek Magyarországon, amelyek különböző típusú tréningeket kínálnak. A becslések szerint már legalább ezer kisebb-nagyobb vállalkozás működik a magyar piacon, bár ezek között több százra tehető a szabadúszó trénerek száma. Pozvai Zsolt, a Door Training Central Europe Kft. ügyvezető igazgatója azonban úgy látja, még van növekedési lehetőség azon cégek számára, amelyek speciális, minőségi szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Egyrészt a vidéken működő vállalatok jelenleg még sokkal kevesebb tréninget vesznek, mint a fővárosiak, másrészt várható, hogy az EU-csatlakozás is komoly hatással lesz az ügyfélkörre. A megrendelők között egyre többen ismerik fel: a tréning nem pusztán formalitás, nem azért van, hogy kipipálják az üzleti tervben. Kimutatható pénzben mérhető gyakorlati haszna, hozzájárul a profit növeléséhez.

A hazai cégek leggyakrabban csapatépítő tréningeket, illetve vezetői vagy értékesítői képzéseket igényelnek. Ma már azonban nem lehet megélni a piacon néhány típustermékből, mint a 90-es években. Pozvai Zsolt szerint valószínű, hogy azok a kisebb tréningcégek kerülnek majd nehéz helyzetbe, amelyek nem tudnak forrásokat fordítani a fejlesztésekre. Egy szakmailag színvonalasnak tekinthető portfóliónak legalább 40-50 különböző tréninget kell tartalmaznia, és ez nem csak azt jelenti, hogy időnként átcsomagolják a tízéves anyagokat. Ezen túl az ügyfelek speciális igényeinek is eleget kell tenni. Fontos szakmai források a nemzetközi fejlesztések, ám ezek hazai alkalmazása szintén jelentős pénzbe kerül, amit csak a nagyobbak tudnak kigazdálkodni. Ma a legnagyobb tréningcégek a piac 20-30 százalékát fedik le, de valószínű, hogy ez az arány tíz éven belül eléri az 50 százalékot.

A Menedzserek Országos Szövetsége harmadszor írta ki Az év fiatal menedzsere pályázatot. Pozvai Zsolt szerint a november végén odaítélt elismerést azzal vívta ki, hogy az elmúlt három évben vezetése alatt a Door jelentősen fejlődött: forgalma évi 150 millióról közel 500 millió forintra nőtt, és a korábbi 12 munkavállalót alkalmazó cégnél ma már csaknem ötvenen dolgoznak. Mindez jól mutatja, hogy az a tréningcég tud fejlődni, ahol a vezető nem elsősorban trénerként dolgozik, hanem a cég építését, vezetését tartja szem előtt. Figyelmet fordít a működésre, a szakmai fejlesztésre, a belső folyamatok megszervezésére, a minőségbiztosításra, a teljesítményértékelésre, a karriertervezésre - tehát mindarra, amit épp a tréningcégek tanácsolnak ügyfeleiknek.

A Door piaci sikereinek okai közé sorolja az ügyvezető igazgató a következetesen képviselt cégfilozófiát. A "második generációs tréningcég" koncepció azt jelenti, hogy a trénerek korábban valamennyien vállalatvezetőként, menedzserként, értékesítőként vívtak ki elismerést szakmájukban, tehát az általuk nyújtott képzés nem pusztán elméleti tudásanyag továbbadása. A cég a világ egyik legnagyobb képzési hálózatának, a Door Training Internationalnek a közép-európai központja, amelynek saját tulajdonú vállalkozásai vannak Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban, Szlovéniában, Bosznia-Hercegovinában és Romániában. Pozvai Zsolt a leányvállalatok fejlesztését a jövő év kiemelt feladatai közé sorolja.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.