BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Realista maradt az idealista főnök

Csillogó szemmel, lelkesen beszél a munkájáról. Árad belőle a jókedv, az elégedettség. Fábián Ágnes három éve a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója. Szőke, zöld szemű és „nagyon” nő. Azt vallja, a magas szintű tanulmányok és a felső vezetői pozíció nem zárja ki a nőiességet. Közgazdaság-tudományból doktorált, nemzetközi karriert futott be, miközben a két fiára és a férjére is jutott ideje
2014.06.26., csütörtök 05:00

– Szép világot kívánok! – nemrégiben így fejezett be egy cikket, melyben az elmúlt húsz év tapasztalatait összegezte. Úgy érezte, ideje már, hogy valami jobb jöjjön az életünkben, a gazdaságban, vagy ez csak egy udvarias gesztus, rutinbefejezés volt?

– Nem szoktam üres gesztusokból vagy rutinból beszélni. Írni meg pláne nem. Szeretem, ha tartalom van a mondataimban. Tehát amikor azt írtam: „Szép világot kívánok!”, akkor arra gondoltam, a környezettudatos fejlődés kora jött el, így teremthető meg az a kellemes világ, ahol mi, emberek jól érezhetjük magunkat. S ha ehhez még értelmes, hasznos munka is párosul, akkor az már tényleg szép világ lesz. Olyan, amilyenre vágyunk.

– Azt is írta, hogy a „munkanap már rég nem nyolc órából áll. Felvettük a sebességet, és már nem is tudnánk másként dolgozni”. Jó ez az irány? Aki a versenyszférában cégvezető lesz, annak egyúttal 10-12 órát kell dolgoznia?

– Lehet kevesebbet is, meg többet is. Rugalmas munkarendben dolgozunk. Ha az ember szívvel-lélekkel dolgozik, nem méricskéli az időt, a feladat általában adott, azt el kell végezni. Nekem a munka örömforrás és hobbi is egyszerre.

– Mit lehet ebben a munkában ennyire szeretni?

– A változatosságot, a fejlődési lehetőséget, a kihívásokat, a csapatmunkát. S hogy itt mindig lehet s kell tanulni. Jó, hogy sok emberrel tárgyalok, s hogy mindig vannak új feladatok. Több mint 17 éve vagyok a Henkelnél. A magyar céget három éve vezetem, de a döntés felelősségére, az önállóság ízére már a korábbi vezetői munkámban ráéreztem.

– És van, amit nem szeret?

– Azokat a helyzeteket, amelyek befolyásolják a munkánk eredményét, de nincs hatásunk rájuk. Például most az okoz gondot, hogy tartósan 300 forint fölött van az euró árfolyama. Így ugyanazért az eredményért sokkal többet kell dolgozni, mint korábban. Nálunk van egy mondás: „Don’t blame the economy” – vagyis ne a gazdaságot okoljuk az esetleges gyengébb eredményért, de azért ez mégiscsak hat a munkánkra.

– Miért baj a 300 forint fölötti euró? A Henkel Magyarország nagy exportőr, tehát kereshet a gyenge forinton.

– Az exportnál ez tényleg kedvező, ám mi a hazai piacra is termelünk, s a termékekben importanyag is található. És mivel a Henkel globális vállalat, euróban mérjük a teljesítményünket. Vagyis nem profitálunk az euró forintra váltásából, viszont gyenge forintnál a teljesítményünk kisebbnek látszik. Ez talán furcsa, de az összes országban lévő Henkel-cégnél euró a nyilvántartás pénzneme, így lehet összegezni, összehasonlítani a teljesítményeket. Természetesen árfolyamhatástól megtisztítva, forintban is van nyilvántartásunk, ez a belföldi csapatnak fontos.

– Érthető ez a nyilvántartás, de mégiscsak azt jelzi, kissé sematikus egy globális vállalat működése, az egyedi specialitásokra nincs tekintettel…

– Ez nem így van. Fontos a tisztánlátás, a jól áttekinthető működés, és a specialitásnak hozzáadott értéket kell adnia. Ha az egyik valutában nehezebben teljesíthetők a célok, akkor lehet, hogy éppen a másik valutában működő leányvállalatnak megy jobban. Továbbá egy ilyen vállalatnál a lehetőségek szinte korlátlanok.

– Egy nemzetközi vállalat esetében nemcsak a piachoz kell igazodni.

– A piac a meghatározó, az már szinte mindegy, milyen vállalatirányításban dolgozunk. Minden cég kidolgozza a számára legmegfelelőbbet, s az egész csoport a szerint dolgozik. Ez így racionális, nem okoz különösebb gondot az alkalmazkodás. Most éppen vállalati elhatározás, hogy egyszerűsítsük a folyamatainkat, mert így gyorsabbak, rugalmasabbak lehetünk. Ez mindenre kiterjed.

Névjegy

Dr. Fábián Ágnes (47)

Közgazdaság-tudományi egyetemi diplomáját Budapesten, MBA-fokozatát az Oxford Brookes Universityn kapta. Henkeles karrierje 1996-ban kezdődött, ahol 2001-ig értékesítési, majd key account manager, később értékesítési vezető volt az Adhesive Technologies (ragasztástechnológiák) üzletágnál.

Tíz évig dolgozott a bécsi székhelyű regionális vállalatnál, a Henkel CEE-nél regionális értékesítési igazgatóként. 2010 óta a magyar Henkel cég Adhesive Technologies üzletágának vezetője, 2011-től pedig a magyar vállalat ügyvezetői posztját is betölti.

Két gyermeke van, egy öt- és egy húszéves fia.

Közgazdaság-tudományi egyetemi diplomáját Budapesten, MBA-fokozatát az Oxford Brookes Universityn kapta. Henkeles karrierje 1996-ban kezdődött, ahol 2001-ig értékesítési, majd key account manager, később értékesítési vezető volt az Adhesive Technologies (ragasztástechnológiák) üzletágnál.

Tíz évig dolgozott a bécsi székhelyű regionális vállalatnál, a Henkel CEE-nél regionális értékesítési igazgatóként. 2010 óta a magyar Henkel cég Adhesive Technologies üzletágának vezetője, 2011-től pedig a magyar vállalat ügyvezetői posztját is betölti.

Két gyermeke van, egy öt- és egy húszéves fia.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.