Előfordulhat, hogy egy munkahelyen már öt generáció dolgozik együtt, ötféle igénnyel, munkamódszerrel. Még jelen vannak a baby boomerek (az 1945–1965 között születettek), de már meghatározó az X generáció (1966–1976 között születettek), ám minden az Y-ról szól (1977–1994), s jönnek a Z-sek (az 1995 utániak), akiknek határozott igényeik, elképzeléseik vannak arról, hol és hogyan akarnak dolgozni, s hogyan nem. Az Y generáció volt az első, amely határozott fellépésével, tudásával s igényeivel rávilágított: őket nem lehet a régi módon megnyerni, megtartani, foglalkoztatni. Ugyanakkor tőlük várják a csodát, a haszonszerzés új útjait, megoldásait. A JVSZ fórumon a Pannonhalmi Főapátság HR-igazgatója és egy közgazdász végzettségű szerzetese is arról beszélt, az ezeréves múlt mellett náluk is kellenek az innovációk a 600 munkavállaló megtartásához, hatékony foglalkoztatásához. A konferencián szó volt még élménymenedzsmentről, munkaadói és munkavállalói márkaépítésről, hogy csak a szakma új hívószavait idézzük. Izzott a levegő a teremben: érzékelhető volt, történelmi transzformáció hírnökei az előadók, az emberierőforrás-menedzsment magasba emelésének pillanatát élhették át a jelenlévők.