Előreláthatatlan, turbulens világunkban a gazdaságpolitikai és szabályozási makrohatások pillanatok alatt szivárognak be a mikrokörnyezetbe is, a krízisek váltak az új normalitássá. Folyamatos alkalmazkodásban vannak a vállalatok, tűzoltásban élik napjaikat a vezetők, bőrükön tapasztalják, hogy ami eddig működött, zsákutcába visz.
Azt, hogy hullámvasúton utazik, fejjel lefelé olykor, becsatolt biztonsági öv nélkül. Mantrázza a kulcsfeladatait, melyek többnyire a mesterséges intelligencia, a technológiai innovációk, az ellátási láncok biztosítása, a visszaesett kereslet felturbózása. Ezek többsége gazdasági kategória, s bármekkora kihívásnak tűnnek is, még mindig ezekre találnak könnyebben megoldásokat.
Ami azonban gyakran még mindig hihetetlenül alábecsült, az a sok softnak titulált tényező. Ha ezeket egy cég nem kezeli megfelelően, minden más megoldást a vállalati kultúra felemészt reggelire, megeszi az üzleti stratégiát, s végül magát a menedzsmentet is.
Több friss hazai kutatás támasztja alá a következőket:
Meggyőződésem, hogy a kiindulópont csak maga a felső vezető/cégvezető lehet, ő az iránytű. Amit ő képvisel, az értékrendje, szemlélete szivárog be a szervezet minden szintjére.
Vezetőnek lenni felelősség. Nem névjegykártya és hatáskör kérdése, hanem a vezető önmaga és mások iránt vállalt felelősségéé.
A vezetői út a folyamatos tanulásról, fejlődésről is szól, ahogy Kennedy mondja: „A vezetés és a tanulás nélkülözhetetlenek egymás számára.”
Az út buktatóin pedig a tudatosan felépített támaszok segítik át a vezetőt:
Ahol mindezek adottak, megteremtődik a mentális biztonság és átütő eredmények születnek, mert az emberek motiváltak lesznek ötletelni, újítani, és a cégnél tervezik a jövőjüket. Ez egyértelműen win-win helyzet.
Vezetőnek senki nem születik, de a vezetés tanulható és újratanulható a világ megváltozott dinamikája mentén. S aki hajlandó észszerű időmennyiséget befektetni önmaga és kapcsolódásai megismerésébe és kezelésébe, nem fog észszerűtlenül sok időt és pénzt elvesztegetni hatékonytalanságra és hatástalan menedzsmentre.
Ennyi a tét, vagyis minden – a fenntartható siker és cégkultúra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.