BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Kormányablak, Ügyfélkapu

Ügyfélkapu-átállás: megszólalt a minisztérium – "Nagy volt a nyomás"

Az elmúlt héttől kétfaktorosra módosult a belépéskor használt azonosítási mód az elektronikus ügyintézést, illetve közszolgáltatásokat biztosító Ügyfélkapu használatakor, amelyek azóta kizárólag az Ügyfélkapu+-on és a DÁP alkalmazáson keresztül érhetőek el. Az Ügyfélkapu-átállás meglehetősen nagy terhet rótt a kormányablakokra. Hogy miként vizsgáztak, erről kérdeztük a felelős minisztériumot.

Január 16-án új rendszer lépett életbe a korábban használt Ügyfélkapu helyett, az átállás napján mért adatok szerint összesen 3,2 millió Ügyfélkapu+-felhasználót, illetve 1,4 millió Digitális Állampolgár (DÁP) letöltést regisztráltak. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériumtól (KTM) arról érdeklődtünk: hogyan bírták a kormányablakok a napokban megnőtt terhelést az Ügyfélkapu-átállás miatt.

Kormányablak, Ügyfélkapu-átállás
A kormányablakok adatai szerint sokan hagyták az utolsó pillanatokra az átállást / Fotó: KTM

Mennyivel nőtt a forgalmuk az Ügyfélkapu-átállás idején?

Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma már január első hetében, miután január 16-tól már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal, kétfaktoros azonosítással lehet intézni az ügyeket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban – számolt be lapunknak a tárca. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január elején az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. 

A kormányablakok forgalma január elseje óta 47 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában mért ügyfélszámot. Az idei ügyfelek több mint harmada a Digitális Állampolgársággal és az ügyfélkapuval kapcsolatos ügyintézés miatt kereste fel az ügyfélszolgálatokat. 

„Mivel sokan az egyfaktoros bejelentkezési mód kivezetése előtti utolsó napokra hagyták az ügyintézést, a kormányablakok megemelt kapacitással várták az ügyfelelet” –  jelezte a Világgazdaságnak a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.

Lapunk azon kérdésére, hogy miként tudtak helytállni a kormányablakokban, volt-e a változtatás a munkarendben emiatt, arról tájékoztattak, hogy bizonyos munkaszervezési megoldásokkal igyekeztek a helyzetet orvosolni. Többek között a háttérfolyamatokat végző, úgynevezett back office munkatársak is bekapcsolódtak az ügyfelek fogadásába, illetve a más ügytípusokat intéző munkatársak is segítették a DÁP-regisztrációkat ezekben a napokban.

Mit tegyen, aki még mindig nem váltott?

Természetesen az, aki még nem regisztrált a Digitális Állampolgárság programba, ezután is bármikor megteheti – hangsúlyozta a minisztérium. Az Ügyfélkapu+ és a DÁP programot fejlesztő Idomsofet korábban elmondta: a Digitális Állampolgár alkalmazást regisztrálni e-Személyivel online vagy személyesen kormányablakban lehet. 

Az Ügyfélkapu+ bekapcsolását az ugyfelkapu.gov.hu felületen lehet elvégezni. A továbbiakban is megmarad a személyes ügyintézés lehetősége, emellett az Ügyfélkapu+ is használható okostelefon nélkül, akik pedig a jövőben szeretnének elektronikusan ügyet intézni, azok a fent leírt módokon tudnak regisztrálni valamely azonosítási szolgáltatásba.

Marad az Ügyfélkapu, ha elvégezzük a szükséges regisztrációt

Január 16-án, csütörtökön új rendszer lép életbe a mostanáig használt Ügyfélkapu helyett. A legfrissebb adatok szerint összesen 3,2 millió Ügyfélkapu+-felhasználót, illetve 1,4 millió Digitális Állampolgár (DÁP) letöltést regisztráltak. Mi történik, ha megszűnik az ügyfélkapu régi elérhetősége?

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.