BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Édesszájú a magyar: a cukrászda a kedvenc vendéglátóhelyünk

Nem szeretnek neten értékelni, a finom süteményeket, a hagyományos és otthonos helyeket, valamint a képes étlapot viszont nagyra értékelik a magyarok – derül ki egy friss kutatásból. Mint kiderült, a magyar ember leginkább édesszájú, kedvenc helye a cukrászda.

Egyre kevésbé keresik az exkluzív, drága élményéttermeket, és sokkal inkább a cukrászdák felé fordulnak a hazai vendégek – összegezhető az Eventrend Group megbízásából készült, 2024. őszi reprezentatív kutatás most ismertetett újabb fejezete.  

cukrászda
Édesszájú a magyar vendég, a cukrászda a kedvenc helyei egyike / Fotó: csikiphoto / Shutterstock

Miért éppen cukrászda?

A felmérés azt is megállapította, hogy 

  • nem szeretünk neten értékelni, 
  • a mentes ételek egyre inkább teret nyernek, 
  • a hagyományos helyek még mindig a legvonzóbbak közé tartoznak,
  • de a magyar ember bizony leginkább édesszájú, cukrászdába jár a legtöbbször.

Miközben a hagyományos kockás abroszos vendéglők is többnyire megőrizték a népszerűségüket, 

a food courtok és a luxuséttermek sereghajtók most

a kutatás szerint.

A cukrászdák a legnépszerűbbek, ahol a vendéglátóhelyek közönségének több mint fele legalább alkalmanként megfordul.

A magyarok többsége a megszokott ízekre és a barátságos, könnyed vendéglátásra esküszik.

cukrászda
Szeretnek a vendégek csak úgy betérni a laza, otthonos helyekre, ahol a képes étlap is nagyban segíti a döntést / Fotó: Hegedűs Márta / Mediaworks

Soha nem ad visszajelzést a vendégek fele

A magyar vendégek nem különösebben szeretnek online felületekre értékeléseket írni. A kutatás szerint 

  • 58 százalék soha nem ad visszajelzést egy vendéglátóhelyről és 
  • mindössze 9 százalék mondja, hogy mindig értékel. 

A többség a baráti ajánlásokra vagy a személyes benyomásaira hallgat, de 

amikor új vendéglátóhelyet keresnek, akkor a legtöbben a Google-t használják

– valószínűleg elsősorban a Google Maps étteremkereső funkcióját böngészik. A helyválasztást kevésbé az online értékelések, inkább az elérhetőség, az árak és a kínálat befolyásolja – derül ki a kutatásból.

Egyre többen keresik a glutén- és laktózmentes opciókat, de még mindig nem ez a fő szempont a helyválasztásnál. 

A többség továbbra is a hagyományos ételeket részesíti előnyben, de már minden hetedik vendég kifejezetten figyeli, hogy a kínálatban szerepelnek-e „mentes” fogások. 

A vegán étrend iránt is növekszik az érdeklődés, de még messze nem annyira elterjedt, hogy alapvetően meghatározza a vendéglátóhelyek kínálatát.

Érdekes, hogy mennyire fontos a fotós étlap, ugyanis a vendégek kétharmada szereti, ha látja, mit rendelhet. Bár egyesek szerint a képek olykor csalókák, az étlapfotók mégis megkönnyítik a választást. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.