Egyre kevésbé keresik az exkluzív, drága élményéttermeket, és sokkal inkább a cukrászdák felé fordulnak a hazai vendégek – összegezhető az Eventrend Group megbízásából készült, 2024. őszi reprezentatív kutatás most ismertetett újabb fejezete.
A felmérés azt is megállapította, hogy
Miközben a hagyományos kockás abroszos vendéglők is többnyire megőrizték a népszerűségüket,
a food courtok és a luxuséttermek sereghajtók most
a kutatás szerint.
A cukrászdák a legnépszerűbbek, ahol a vendéglátóhelyek közönségének több mint fele legalább alkalmanként megfordul.
A magyarok többsége a megszokott ízekre és a barátságos, könnyed vendéglátásra esküszik.
A magyar vendégek nem különösebben szeretnek online felületekre értékeléseket írni. A kutatás szerint
A többség a baráti ajánlásokra vagy a személyes benyomásaira hallgat, de
amikor új vendéglátóhelyet keresnek, akkor a legtöbben a Google-t használják
– valószínűleg elsősorban a Google Maps étteremkereső funkcióját böngészik. A helyválasztást kevésbé az online értékelések, inkább az elérhetőség, az árak és a kínálat befolyásolja – derül ki a kutatásból.
Egyre többen keresik a glutén- és laktózmentes opciókat, de még mindig nem ez a fő szempont a helyválasztásnál.
A többség továbbra is a hagyományos ételeket részesíti előnyben, de már minden hetedik vendég kifejezetten figyeli, hogy a kínálatban szerepelnek-e „mentes” fogások.
A vegán étrend iránt is növekszik az érdeklődés, de még messze nem annyira elterjedt, hogy alapvetően meghatározza a vendéglátóhelyek kínálatát.
Érdekes, hogy mennyire fontos a fotós étlap, ugyanis a vendégek kétharmada szereti, ha látja, mit rendelhet. Bár egyesek szerint a képek olykor csalókák, az étlapfotók mégis megkönnyítik a választást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.