BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telefonos csalásra figyelmeztette ügyfeleit egy hazai szolgáltató

Rövid szöveges üzenetben figyelmeztette ügyfeleit a ONE Magyarország telekommunikációs vállalat egy visszahívásos csalásra. Az eredetileg Japánból származó wangiri típusú csalás a mobiltelefonoknak köszönhetően mára az egyik legelterjedtebb csalástípussá vált.

A One Magyarország az alábbi SMS-t küldte az ügyfeleinek: „Kedves Ügyfelünk! Az utóbbi időben megszaporodtak az ügyfeleinket is érintő, iraki (+964) és a ruandai (+250) irányból érkező visszahívásos csalások (wangiri típusú hívások). Az elkövetők a csalást úgy hajtják végre, hogy a hívást még azelőtt megszakítják, mielőtt a hívott fél felvenné. Visszahíváskor jelentős költséget számolnak fel, mivel a hívás emelt díjas, nemzetközi számra irányul. Kérjük, hogy mindig alaposan ellenőrizd a visszahívandó telefonszámokat, és ne hívj vissza ismeretlen, nemzetközi hívószámokat!” – írták.

Telefonos csalás illusztráció
Telefonos csalás (illusztráció)

A wangiri a mobiltelefonok miatt az egyik legelterjedtebb csalástípussá vált

Lényege, hogy a csalók tömegesen generált számítógépes hívások részeként ismeretlen, általában külföldi – jellemzően 2-essel kezdődő országhívóval rendelkező afrikai vagy 5-össel kezdődő országhívóval rendelkező közép-amerikai – számról hívják fel áldozataikat, ám a hívást egy-két csöngés után bontják a visszahívás reményében

A visszahívás azonban a belföldinél magasabb tarifán zajlik, és a csalás akkor is eredményes, ha a hívás látszólag sikertelen: például folyamatosan kicsöng, vagy épp nem csöng ki, hanem vonalszakadást vagy folyamatosan foglaltat jelez.

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.