Véget ért egy történet, augusztus 22-én bezárt az eMAG utolsó magyarországi üzlete is, amely az Etele Plazában volt. A román cég 2013 óta van jelen a hazai piacon.
A cég a 24.hu kérdésére elárulta, hogy amiatt döntött a korábban zászlóshajó üzletnek nevezett egység bezárása mellett, mert meggyőződése szerint a piactér üzleti modellje jelenti az optimális irányt a jövőre nézve, mivel ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a magyar vállalkozásokat hatékonyan integrálják a regionális e-kereskedelmi térbe. A lapnak az eMAG úgy fogalmazott, hogy 2024-ben átfogó üzleti modellváltás kezdődött a vállalatnál, és ennek a szemléletváltásnak köszönhetően született a döntés, hogy 2025. augusztus 22-től megszűnik az Etele Plazában működő üzlet tevékenysége.
A fent említett modellváltás részét képezte, hogy az eMAG 2024 nyarán elbocsátásokba kezdett hazánkban, illetve bezárta az offline üzletei nagy részét, egyedül az Etele Plazában található egység maradt nyitva – a flagship üzlet bő egy évvel élte túl társait. A vásárlók mostantól már csak online érheti el a cég termékeit.
„Elveszítettük a tej- és tejterméktermelés legnagyobb részét, mivel a magyarok felvásárolták mindazt, ami a román tej-, sajt-, vaj- és egyéb termelést jelentette. Ez a versenytanács közreműködésével történt, amelynek sokkal figyelmesebbnek kellett volna lennie ebben a tekintetben” – fogalmazott a Ziare.Com portálnak Mircea Cosea közgazdász.
A Román Nemzeti Bank májusban azt közölte, hogy 33 százalékkal csökkentek a közvetlen külföldi tőkebefektetések Romániában az első negyedévben.
A Világgazdaság megírta, hogy komoly üzletet vittek el a magyarok a románok elől. Egy magyar cég Európa leghatékonyabb és legmodernebb sóbányájának megnyitására készül a Kolozs megyei Valea Florilorban, miután tavaly elnyerte a koncessziót. A döntést felgyorsítja a parajdi sóbánya katasztrófája, különösen mivel Magyarország nagy mennyiségű sót importált Romániából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.