A BMW debreceni gyárába számos új munkatársat keresnek különböző területekre, főként termelési munkatársakat, folyamattechnikusokat és karbantartó technikusokat. A termelési munkatársaknál legalább egy év összefüggő tapasztalat szükséges, valamint 8 általános végzettség és magyar nyelvtudás – mondta Gábor Éva, a BMW Group Gyár Debrecen HR Marketing csapatvezetője a Beolnak.
A középfokú végzettség és a több éves összeszerelési tapasztalat előnyt jelent. Az összeszerelési tapasztalat nélkül érkezők kezdő bruttó bére 430 ezer forint, amely a betanulási időszakot követően, megfelelő teljesítmény mellett 460 ezer forintra nő. Azok, akik már rendelkeznek összeszerelői tapasztalattal, havi bruttó 490 ezer forintos alapbérrel kezdhetnek.
Ezen felül a dolgozók műszakpótlékot, éves bérfejlesztést és negyedéves termelési bónuszt kapnak. Különleges egészségügyi szolgáltatások állnak rendelkezésre a gyár területén található egészségközpontban, továbbá magánegészségbiztosítást és rendszeres szűrővizsgálatokat is biztosítanak. A havi cafeteria mellett támogatják a melegétkezést a gyári kantinokban, valamint a munkába járást is.
A bérleteket 100 százalékban téríti a cég, valamint a régió több mint 80 településére vállalati autóbuszjáratokat is indítanak, a műszakokhoz igazodva, hogy megkönnyítsék a munkába jutást.
Gyárat épít a BMW Debrecenben – ezt 2018-ban jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Hét évvel később 2025. szeptemberben megkezdte a termelését a gyár, amelyben a német konszern a Neue Klasse nevű új teljes elektromos meghajtású autóit fogja gyártani. Az ezer sebből vérző német autóipar új termékét Németországban is óriási várakozás előzi meg, a BMW vezetésének minden reménye az új modellben van.
A gyár egy 400 hektáros területen épült fel, és évente mintegy 150 ezer autó előállítására lesz képes, a beruházás összértéke meghaladja a 820 milliárd forintot. A német autógyártónak kiemelten fontos a fenntarthatóság, ezért a gyár működéséhez szükséges energiát részben saját napelempark biztosítja. Az 50 hektáros naperőművet az E.ON Hungária csoporttal közösen építik, és várhatóan 2025 novemberére készül el.
Ezzel a beruházással a BMW Magyarország legnagyobb fotovoltaikus rendszerét hozza létre.
A BMW debreceni gyárának átadása nemcsak a vállalatnak jelent mérföldkövet, hanem az egész magyar gazdaság számára is, hiszen a gyár működése szoros kapcsolatban áll a helyi és regionális gazdasággal. A ZF Chassis Modules Hungary Kft. debreceni gyára augusztusban kezdte meg a sorozatgyártást, és óránként 35 futóművet készít, amelyek közvetlenül a BMW összeszerelő-üzemébe kerülnek.
Ahogy arról beszámoltunk, Nyíregyházán jött létre a világ második legnagyobb Lego-gyára. A beruházást a magyar állam 4,3 milliárd forinttal támogatta. Az üzemben már 4300-an dolgoznak, de nincs megállás: a közeljövőben további fejlesztéseket és létszámbővítést terveznek.
Mit tud a BMW, amit más európai gyártók nem? – csodafegyvert hozott Magyarországra az autógyártó
A kínai gazdaságot deflációval fenyegető, gyilkos árverseny gyors kimúlását jósolja Milan Nedeljkovic, a BMW gyártásért felelős igazgatósági tagja. A vezető a Világgazdaságnak nyilatkozva úgy értékelte, a teljesen új fejlesztésű és tisztán elektromos BMW Neue Klasse széria, illetve a jövő nyáron Sengjanban gyártásra kerülő első modellje, az iX3 ezen a piacon is abszolút versenyképes lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.