BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Mercedes-Benz Group AG Production
PRODUCTION - 13 February 2023, Baden-Württemberg, Sindelfingen: Employees of the Stuttgart-based car manufacturer Mercedes-Benz work on the production line for luxury and luxury-class vehicles in Factory 56 at the Merecdes-Benz plant in Sindelfingen. In addition to the EQS, all variants of the Mercedes-Benz S-Class and the Mercedes-Maybach S-Class come off the production line at Factory 56. The company will present its 2022 business figures on Friday. Photo: Bernd Weißbrod/dpa (Photo by BERND WEISSBROD / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) német

Autóipar: tömeges leépítésbe kezd a Kecskeméten is működő német multi

A Brose autóalkatrész-gyártó a dolgozói 20 százalékát is leépítheti. Ez a német üzemeket érintené először, ám a csoport kecskeméti gyárának alkalmazottai is veszélyben lehetnek.

A Brose autóalkatrész-gyártó, a Mercedes beszállítója csütörtökön bejelentette, hogy a meredeken csökkenő bevételek okozta veszteségeiket a munkaerő leépítésével akarja kiegyenlíteni. A tervek szerint ez először a német üzemeket érintené, de nem zárható ki, hogy a vállalat kecskeméti dolgozói is veszélyben lehetnek.

Mercedes-Benz Group AG Production
PRODUCTION - 13 February 2023, Baden-Württemberg, Sindelfingen: Employees of the Stuttgart-based car manufacturer Mercedes-Benz work on the production line for luxury and luxury-class vehicles in Factory 56 at the Merecdes-Benz plant in Sindelfingen. In addition to the EQS, all variants of the Mercedes-Benz S-Class and the Mercedes-Maybach S-Class come off the production line at Factory 56. The company will present its 2022 business figures on Friday. Photo: Bernd Weißbrod/dpa (Photo by BERND WEISSBROD / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) német
Autóipar: tömeges leépítésbe kezd a Kecskeméten is működő német multi / Fotó:  AFP

A cég a 2024-es pénzügyi évben ismét alulteljesített: a 7,7 milliárd eurós forgalom hét százalékkal marad el a tervezettől és három százalékkal az előző évitől. A termelésben a kapacitáskihasználás hiánya és a növekvő költségek negatívan hatottak az eredményre, így

2024-ben mintegy 53 millió eurós veszteséggel számolunk 

– olvasható a Brose közleményében. Az autóipari beszállító előrejelzései szintén pesszimisták: 2027-ig szintén csak nagyon alacsony forgalomnövekedéssel számolnak.

Családi vállalkozásként a Brose csak korlátozottan fér hozzá a tőkepiachoz, ezért a vállalati fejlesztéseket saját forrásból kell finanszíroznia. Ennek érdekében a vállalatcsoport célja, hogy 2027 végére legalább háromszázalékos üzemi eredményt érjen el.

Pofon a német dolgozóknak, a magyarok sincsenek biztonságban

Az évek óta egyre meredekebb veszteségekkel szemben a közvetett személyi költségek az elmúlt tíz évben masszívan megnőttek, és több mint kétszer olyan magasak, mint a termelésben dolgozók bérköltsége.

Az igazgatótanács javaslatára ezért a vezetés 2024. december 9-én úgy döntött, hogy 2027-ig több lépcsőben, világszerte mintegy 20 százalékkal csökkenti a közvetett személyi költségeket. Első lépésként 2025 végéig a németországi telephelyeken mintegy 700, ezen belül a frankfurti telephelyeken mintegy 520 munkahelyet szüntetnek meg.

A vállalat azonban jelezte, hogy a leépítés globális szintű lesz, így félő, hogy ez a Brose kecskeméti gyárának dolgozóit is érinteni fogja.

Ezek a kiigazítások fájdalmasak, de szükségesek a megmaradó alkalmazottak munkahelyeinek biztosítása érdekében 

– hangsúlyozza Stefan Krug vezérigazgató. Hozzátette: a költségszerkezet kiigazítása együtt jár a vállalat szervezeti felépítésének és folyamatainak alapvető átalakításával. A cél a feladatok hatékony összefogása, a vezetői szintek csökkentése, a vezetési határok kiterjesztése és a szervezeti szintek összetettségének csökkentése.

 

Megint a Mercedes munkavállalóit sokkolták

A jelek szerint totális átszervezésről van szó, amelynek célja, hogy a világ legrégebbi autógyárát megmentse a teljes megszűnéstől. A Mercedes felső vezetésétől kiszivárgó információk szerint állítólag több mint 20 ezer munkahelyet akarnak leépíteni, amit azonban ismételten cáfolt az autógyártó szóvivője.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.