A Brose autóalkatrész-gyártó, a Mercedes beszállítója csütörtökön bejelentette, hogy a meredeken csökkenő bevételek okozta veszteségeiket a munkaerő leépítésével akarja kiegyenlíteni. A tervek szerint ez először a német üzemeket érintené, de nem zárható ki, hogy a vállalat kecskeméti dolgozói is veszélyben lehetnek.
A cég a 2024-es pénzügyi évben ismét alulteljesített: a 7,7 milliárd eurós forgalom hét százalékkal marad el a tervezettől és három százalékkal az előző évitől. A termelésben a kapacitáskihasználás hiánya és a növekvő költségek negatívan hatottak az eredményre, így
2024-ben mintegy 53 millió eurós veszteséggel számolunk
– olvasható a Brose közleményében. Az autóipari beszállító előrejelzései szintén pesszimisták: 2027-ig szintén csak nagyon alacsony forgalomnövekedéssel számolnak.
Családi vállalkozásként a Brose csak korlátozottan fér hozzá a tőkepiachoz, ezért a vállalati fejlesztéseket saját forrásból kell finanszíroznia. Ennek érdekében a vállalatcsoport célja, hogy 2027 végére legalább háromszázalékos üzemi eredményt érjen el.
Az évek óta egyre meredekebb veszteségekkel szemben a közvetett személyi költségek az elmúlt tíz évben masszívan megnőttek, és több mint kétszer olyan magasak, mint a termelésben dolgozók bérköltsége.
Az igazgatótanács javaslatára ezért a vezetés 2024. december 9-én úgy döntött, hogy 2027-ig több lépcsőben, világszerte mintegy 20 százalékkal csökkenti a közvetett személyi költségeket. Első lépésként 2025 végéig a németországi telephelyeken mintegy 700, ezen belül a frankfurti telephelyeken mintegy 520 munkahelyet szüntetnek meg.
A vállalat azonban jelezte, hogy a leépítés globális szintű lesz, így félő, hogy ez a Brose kecskeméti gyárának dolgozóit is érinteni fogja.
Ezek a kiigazítások fájdalmasak, de szükségesek a megmaradó alkalmazottak munkahelyeinek biztosítása érdekében
– hangsúlyozza Stefan Krug vezérigazgató. Hozzátette: a költségszerkezet kiigazítása együtt jár a vállalat szervezeti felépítésének és folyamatainak alapvető átalakításával. A cél a feladatok hatékony összefogása, a vezetői szintek csökkentése, a vezetési határok kiterjesztése és a szervezeti szintek összetettségének csökkentése.
Megint a Mercedes munkavállalóit sokkolták
A jelek szerint totális átszervezésről van szó, amelynek célja, hogy a világ legrégebbi autógyárát megmentse a teljes megszűnéstől. A Mercedes felső vezetésétől kiszivárgó információk szerint állítólag több mint 20 ezer munkahelyet akarnak leépíteni, amit azonban ismételten cáfolt az autógyártó szóvivője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.