Cégvilág

Reagált a Continental az elbocsátásokra – kiderült, mi lesz a magyarországi dolgozókkal

A Continental Group Hungary kommunikációs osztálya a Világgazdaságnak megerősítette: a vállalat 2025 végéig megvalósuló globális leépítési programjának elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak. A részletek kidolgozása jelenleg is folyamatban van, és zajlanak az egyeztetések az anyacégben. A Continental csoport egy regionális gumiabroncs-kereskedelmi központban és tizenkét helyszínen mintegy nyolcezer munkatársat foglalkoztat Magyarországon.

„A Continental működésében Magyarország kiemelt szerepet tölt be. Ennek fényében, valamint a rendelkezésre álló információk alapján annyit már most megerősíthetünk, hogy

a 2025 végéig megvalósuló globális program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak.

A részletek kidolgozása jelenleg is folyamatban van, és zajlanak az egyeztetések a vállalatban, így ennél több információt pillanatnyilag nem tudunk megosztani ezzel kapcsolatban” – válaszolta a Világgazdaság megkeresésére a Continental Group Hungary kommunikációs osztálya. Lapunk azután kereste meg a gumi- és autóalkatrész-gyártó magyarországi képviseletét, hogy a német anyavállalat 7150 fős leépítést jelentett be világszerte azzal az indokkal, hogy még inkább a szoftver által meghatározott járművekre fókuszálja az erőforrásait.

Budapest, 2021. június 7.Önvezető tesztautó a Continental Automotive Hungary Kft. beruházásáról tartott sajtótájékoztató után Budapesten 2021. június 7-én. A cég bővíti kutatás-fejlesztési központjainak kapacitását, a 4,2 milliárd forintos beruházáshoz a kormány 1 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít.MTI/Mohai Balázs
A Continental szerint az elbocsátások elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak.
Fotó: Mohai Balázs / MTI

Annyi már a szerdán napvilágot látott hírből is kiderült, hogy a távozók közül 1750-et a kutatás-fejlesztési részlegből bocsátanak el, míg a maradék 5400 fő sorsáról már korábban döntöttek a cég költségcsökkentési törekvéseinek megfelelően.

A Continental egyébként nem az első német, autóiparhoz köthető vállalat, amely a közelmúltban úgy döntött, hogy alkalmazottakat küld el: így például a Bosch és a Miele is több ezer fős elbocsátásról döntött. 

Continental: tizenkét magyarországi helyszínen nyolcezer dolgozó

A Continental csoport 

  • a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterségesintelligencia-fejlesztő központtal, 
  • egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, 
  • hat gyárral, illetve 
  • egy regionális gumiabroncs-kereskedelmi központtal van jelen 12 helyszínen Magyarországon. 

Hazánkban a vállalat megközelítőleg 8000 munkatársat foglalkoztat.

Budaörsről hét ismert márka (Continental, Uniroyal, General Tire, Barum, Semperit, Viking, Matador) hazai képviselőjeként a marketingtevékenység, a gumiabroncs-kereskedők kiszolgálása és koordinációja történik. 

Budapesti üzemében a világ meghatározó autógyárai számára végzi autóelektronikai termékek gyártását, kimagaslóan fejlett és innovatív technológiákat alkalmazva a járműelektronika szinte minden területén. Jelenleg az önvezető, elektromosan meghajtott és internetre csatlakozó járművek legfontosabb rendszereinek előállítása szerepel e létesítmény tevékenységeinek a fókuszában.

A szintén fővárosi Continental Autonomous Mobility Hungarynél olyan új generációs szoftvermegoldásokat fejlesztenek, amelyek érzékelik és megértik a járművek környezetét, lehetővé téve a biztonságos és megfizethető vezetéstámogató és automatizált vezetési megoldások modernizációját.

A ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelye 1995-ben kezdte meg a működését, kezdetben a Phoenix AG leányvállalataként, majd 2004-ben a Continental AG felvásárolta. A társaság azóta Csongrád-Csanád vármegye legnagyobb munkáltatójává nőtte ki magát. Fő profiluk a hűtő-fűtő csövek gyártása és szerelése, mert ma már nemcsak gumi-, hanem műanyag- és fémtermékeket is előállítanak. A legtöbb és legnagyobb vevőik Európa vezető autógyárai, ezt azt jelenti, hogy ma már minden ötödik, a kontinensen gyártott autóban Makón szerelt tömlők találhatók.

Nyíregyházi üzemükben 1962 óta folyik különböző gumiipari termékek gyártása. Három nagy területen vesznek részt itt aktívan: 

  1. gumikeverékek,
  2. haszongépjármű-alvázakhoz, kabinokhoz, vezetőülésekhez és vasúti kocsikhoz kötődő légrugó-rendszerek, illetve 
  3. járműipari motor és váltótartó alkatrészek előállításában.

A szegedi ContiTech Rubber Industrial Kft. több mint 50 éves múltra tekint vissza és működik a magyarországi Continental csoport tagjaként. Ez a cég legnagyobb európai textilerősítésű hevedergyára, termékeik a világ minden tájára eljutnak innen. A létesítményben magas szintű fejlesztőmunkát folytatnak a speciális olajipari és tengeri tömlők területén is, és egyedi vevőigényeknek is eleget tesznek.

Váci telephelyük 1999-ben kezdte meg a termelést, és az utóbbi években a város, valamint a térség jelentős munkáltatójává nőtte ki magát. Az üzemben hűtő-fűtő csövek és üzemanyag tömlők gyártása és szerelése mellett, már műanyag- és fémtermékek előállítása is megkezdődött. A vállalat szerint a váci gyáregység rendkívül innovatív és komplex, melynek a termékportfóliója és technológiája is sokszínű.

Veszprémi gyáruk 30 éve kezdte meg a termelő tevékenységét. Saját fejlesztési központjában és Kelet-Európa legnagyobb tesztpályáján elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén mintegy 600 fejlesztőmérnök dolgozik. Az itteni létesítmény teljes körű projektfelelőse az ESC-rendszereknek, beleértve más lokációk, így a frankfurti központ koordinálásának is, melynek köszönhetően a Continental vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgálják ki a világ minden részén.

 

continental elbocsátás gumigyár leépítés kirúgás
Kapcsolódó cikkek