A svájci Rolex luxusóragyártó tavaly 1,24 millió terméket értékesített 10,1 milliárd svájci frankért, átszámítva 4165,4 milliárd forintért. Ez egy év alatt 11 százalékos növekedés – állapította meg a Morgan Stanley szerdai elemzésében.

rolex
A svájci Rolex piaci részesedése akkora a luxusóramárkák közt, amelyre egyetlen más szektorban sincs példa.
A svájci Rolex piaci részesedése akkora a luxusóramárkák közt, amire egyetlen más szektorban sincs példa.
Fotó: Shutterstock

A pénzügyi szolgáltató becslése szerint

a Rolexnek 30 százalékos a kiskereskedelmi piaci részesedése, ami példa nélküli.

Nincs olyan luxusmárka, amely ilyen domináns pozíciót szerzett volna a saját szektorában – szögezték le a Morgan Stanley és a LuxeConsult elemzői, akik megjegyezték, hogy a luxustáskák iparában a Louis Vuitton is csak 19 százalékot ért el 2023-ban.

A Rolex súlyát a szektorban jól szemlélteti, hogy eladásai meghaladják a sorban következő másik öt (!) gyártó összesített értékesítéseit.

Luxusóramárkák értékesítése
 

A gigacég ki is használja domináns helyzetét, az év elején emelte az árait.

A leggyorsabban növekvő gyártó már második éve a Swatch,

amely tavaly kétmilliónál is több MoonSwatchot értékesített, egyéb modellekkel együtt pedig mintegy 5,8 millió órát adott el, átlagosan darabonként 141 frankért – számolták ki az elemzők.

A készítők a jelentésben becsléseket használtak, mivel a svájci óramárkák titkolják az eladásaikat – írja a Bloomberg.

A legizgalmasabb luxusórák: a vad száguldás ihlette márkától a nyírfákat idéző számlapon át a legenda feltámasztásáig

Az exkluzív órák szerelmeseinek öröm volt, hogy tavaly megújulva visszatért a piacra az 1950-es évek őrült mexikói autóversenyei ihlette Carrera márka, hasonló izgalmakat kínál az Északi-sark feletti átrepülésre tervezett Polerouter kilátásba helyezett visszatérése is. Szöges ellentétben áll ezzel a világgal az a luxusóramodell, amely Japán nyírfaerdeinek a szépségét idézi meg. Ezenkívül van még egy nagy múltú órakereskedő, amely tavaly a Rolex karjaiban kötött ki, és egy radar alatti óraház, amelynek egy rangos díj hozott új időszámítást. Ezek az idei év legizgalmasabb márkái a méregdrága órák világában.