A Volkswagen csoporton belüli ultraluxus brit márka néhány évvel ezelőtt válaszút elé került. Vagy szűkítenie kellett volna termékpalettáját, vagy soha nem látott tesreszabhatósággal kellett megpróbálniuk magukhoz csábítani az ügyfeleket – írja a Bloomberg.  A menedzsment az utóbbi utat választotta, a döntés bejött, ugyanis

még legmerészebb álmaikban sem mertek ennyi egyedi igényre gondolni, mint amennyivel azóta keresik meg a szalonokat az érdeklődők,

kezdve az ülésekbe varrt mintáktól az egyedi festéseken keresztül egészen a különleges faanyag használatáig.

Russia,-,December,10,,2023,Bentley,Continental,Gt,Luxury,Cars
Bentley luxuskabrió – de vajon mennyi benne az egyedi extra?
Fotó: Shutterstock

Az ügyfeleink várták a lehetőséget, mi megvalósítottuk, és ez azóta töretlenül ível felfelé

– mondta Adrian Hallmark, a Bentley vezérigazgatója.  

Az angliai székhelyű gyártó 589 millió euró üzemi nyereséget ért el, hárommilliárd eurós bevétel mellett tavaly, aminél csak a megelőző évi volt magasabb.

Hiába szán a Bentley milliárdokat autói villamosítására, az egyedi igényekből befolyó bevételek még ebben az időszakban is megmentik a számokat – kommentálta az eredményt a menedzser.  

Ugyan csak néhány ezerrel adunk el több autót évente, min a 2000-es  években, a nyereségünk megnégyszereződött

– hangsúlyozta Hallmark.

Lassabban csapkodnak a villámok

Az idei év második felében a Bentley négy plug-in hibrid modellt dob ​​piacra. Ugyanakkor a korábbi terveknél később, csak 2026 vége felé mutatják majd be első teljesen elektromos modelljüket. „Kétségtelen, hogy a teljes elektrifikáció az út, de közben a hibridek elfogadottsága is megnőtt” – mondta a menedzser. A teljes elektromosmodell-paletta piaci megjelenése 2030-ra várható, a távolibb határidő összhangban van az Audi és a Porsche, azaz a VW prémium-márkacsoportjának céldátumaival.

Kína – reped a jég

A Bentley szerint folyamatosan javul az általános gazdasági helyzet Kínában, és az ingatlanpiaci gondok is csökkennek, legalábbis folyamatosan nő a kereslet a luxusutók iránt. Összességében Kína a Bentley második legfontosabb piaca, az Egyesült Államok után. „Egy napon viszont – sok év múlva – hihetetlen autók lesznek Kínában, amelyek a Bentley pozícióját is veszélyeztetik majd. Addig azonban kiélvezzük a helyzetünket” – tette hozzá Hallmark.