A Hasbro csütörtökön egymilliárd dolláros költségmegtakarítási tervet terjesztett elő, hogy ellenálljon a termékei iránt csökkenő keresletnek, és a projekt annyira tetszett a befektetőknek, hogy még a gyászos előrejelzése előtt is szárnyra kaptak a részvényei.
A Reuters által látott új stratégiai tervben a Nerf játékpuskák és a Play-Doh gyurma gyártója 2027-ig átlagosan egy számjegyű bevételnövekedést és 50-100 bázispontos éves működésihaszonkulcs-javulást célozna meg.
A gyártó új stratégiája, amelyet „Playing to Winnek” – azaz „Játszani a Győzelemért” – neveznek, Zak Stambor, az eMarketer elemzője szerint rengeteget merít a rivális Lego hihetetlenül sikeres programjából, és elsősorban franchise-ok révén kíván növekedni, emellett pedig megcélozná a lányokat és a feltörekvő piacokat is. Ezeken a területeken ugyanis eddig kevésbé volt jelent.
A Hasbro irányváltására óriási szükség van, mivel, bár a vállalat a vártnál minimálisan jobban zárta az előző évet, a játékpiac lassulása és a termékeire irányuló kereslet visszaesése hosszú távon súlyos problémákhoz fog vezetni.
Donald Trump vámfenyegetései ráadásul katasztrofális következményekkel járhatnak a cég számára, mivel szinte az összes gyára a legnagyobb piacán, az Egyesült Államokon kívül található.
Jó úton haladunk, hogy csökkentsük a Kínától való függőségünket, és jó előre megkerüljük az amerikai kormány vámjait. Ha az új stratégiánk sikeres, a jövőben az üzemeink hazaköltöztetését is végrehajtanánk
– mondta Gina Goetter pénzügyi igazgató a Hasbro csütörtöki eredményhirdetésén. Ez tükrözi a rivális Mattel terveit, amelyek szintén megpróbálják elejét venni az amerikai vámoknak az ellátási láncok átalakításával.
A Hasbro az LSEG által összeállított adatok szerint az éves összbevétel kismértékű növekedését jósolta az elemzők 4 százalékos növekedésre vonatkozó becsléseivel szemben. 2025-re azonban a vállalat 21-22 százalékos korrigált működési árrést vár, szemben a tavaly regisztrált 20,3 százalékkal.
Trump vámháborúja közepén találta magát a Barbie gyártója: áremeléssel védené magát a Mattel - ezzel csak a vásárlóit bosszantja fel
A játékóriás gyárai évekkel ezelőtt Mexikóba, Kínába és Indiába költöztek. S bár a Trump-kormány vámjai tovább ronthatnak a régóta gyengélkedő Mattel helyzetén, a valódi problémát a termékeik iránti kereslet elpárolgása okozhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.