
Milliárd dolláros tervet mutatott be a játékóriás: a Lego stratégiájával mászna vissza a szakadék széléről
A Hasbro csütörtökön egymilliárd dolláros költségmegtakarítási tervet terjesztett elő, hogy ellenálljon a termékei iránt csökkenő keresletnek, és a projekt annyira tetszett a befektetőknek, hogy még a gyászos előrejelzése előtt is szárnyra kaptak a részvényei.

A Reuters által látott új stratégiai tervben a Nerf játékpuskák és a Play-Doh gyurma gyártója 2027-ig átlagosan egy számjegyű bevételnövekedést és 50-100 bázispontos éves működésihaszonkulcs-javulást célozna meg.
Új tervet eszelt ki a Hasbro
A gyártó új stratégiája, amelyet „Playing to Winnek” – azaz „Játszani a Győzelemért” – neveznek, Zak Stambor, az eMarketer elemzője szerint rengeteget merít a rivális Lego hihetetlenül sikeres programjából, és elsősorban franchise-ok révén kíván növekedni, emellett pedig megcélozná a lányokat és a feltörekvő piacokat is. Ezeken a területeken ugyanis eddig kevésbé volt jelent.
A Hasbro irányváltására óriási szükség van, mivel, bár a vállalat a vártnál minimálisan jobban zárta az előző évet, a játékpiac lassulása és a termékeire irányuló kereslet visszaesése hosszú távon súlyos problémákhoz fog vezetni.
Donald Trump vámfenyegetései ráadásul katasztrofális következményekkel járhatnak a cég számára, mivel szinte az összes gyára a legnagyobb piacán, az Egyesült Államokon kívül található.
Jó úton haladunk, hogy csökkentsük a Kínától való függőségünket, és jó előre megkerüljük az amerikai kormány vámjait. Ha az új stratégiánk sikeres, a jövőben az üzemeink hazaköltöztetését is végrehajtanánk
– mondta Gina Goetter pénzügyi igazgató a Hasbro csütörtöki eredményhirdetésén. Ez tükrözi a rivális Mattel terveit, amelyek szintén megpróbálják elejét venni az amerikai vámoknak az ellátási láncok átalakításával.
A Hasbro az LSEG által összeállított adatok szerint az éves összbevétel kismértékű növekedését jósolta az elemzők 4 százalékos növekedésre vonatkozó becsléseivel szemben. 2025-re azonban a vállalat 21-22 százalékos korrigált működési árrést vár, szemben a tavaly regisztrált 20,3 százalékkal.
Trump vámháborúja közepén találta magát a Barbie gyártója: áremeléssel védené magát a Mattel - ezzel csak a vásárlóit bosszantja fel
A játékóriás gyárai évekkel ezelőtt Mexikóba, Kínába és Indiába költöztek. S bár a Trump-kormány vámjai tovább ronthatnak a régóta gyengélkedő Mattel helyzetén, a valódi problémát a termékeik iránti kereslet elpárolgása okozhatja.





