Csökkenő első negyedéves eladásról számolt be a Daimler Truck német haszongépjármű-gyártó kedden, a visszaesés főként a gyengébb észak-amerikai keresletnek tulajdonítható.
A Daimler Truck értékesített gépjárműveinek száma éves szinten mintegy 8 százalékkal, közel 100 ezerre, 99 812-re csökkent az idei év első negyedévében az egy évvel korábbi 108 911-ről.
A konszern eladásai a várakozásoknak megfelelően alakulnak
– közölte a társaság kedden.
Az első negyedévben a vállalat legfontosabb piacán, Észak-Amerikában 16 százalékkal esett vissza az értékesített járművek száma az előző év azonos időszakához képest, az európai Mercedes-Benz Trucks 18 százalékos csökkenést szenvedett el, ezt részben ellensúlyozta a Trucks Asia 16 százalékos, valamint a Daimler Buses szegmens 11 százalékos eladásbővülése.
A gyártó eladásai tavaly csökkentek, és ezzel párhuzamosan az értékesítési árbevétel és az üzemi eredmény is.
A vállalat 2024-ben 460 ezer haszongépjárművet értékesített világszerte, 12 százalékkal kevesebbet az előző évi 526 ezernél. Az akkumulátoros-elektromos tehergépkocsik és buszok eladásai 17 százalékkal 4035-re nőttek.
Értékesítési árbevétele 3 százalékkal, 54,077 milliárd euróra csökkent a 2023-as 55,890 milliárd euróról. A korrigált EBIT 15 százalékkal 4,667 milliárd euróra csökkent 5,489 milliárdról.
A Daimler Truck május 14-én teszi közzé a 2025-ös pénzügyi év első negyedévére vonatkozó eredményeit.
Német autógyártók: kiterítette lapjait a Volkswagen és a Daimler – Európában és Ázsiában is bajban vannak, az Audi a bűnös
Rossz évet zárt a Daimler Truck és a Volkswagen csoport, mindkettő esetében csökkentek az összesített eladások. A Daimler Truck elektromos üzletága ugyanakkor növekedett tavaly az előző évihez képest, bár nem tudta szinten tartani a német autógyártó összesített értékesítését. A Volkswagen csoport pedig még a csökkent eladásokkal is épphogy teljesítette a szeptemberben lefelé korrigált célját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.