A Novo Nordisk együttműködésre lépett a Hims, a LifeMD és a Ro nevű telemedicinás cégekkel, hogy a Wegovy nevű fogyókúrás gyógyszert az eddigi ár töredékéért kínálják: havi 499 dolláros kezdőáron, ami 63 százalékos kedvezményt jelent. Ez a lépés nemcsak az árversenyt fokozza, hanem újraírja a gyógyszergyártók és az online egészségügyi platformok kapcsolatát is – írta a Bloomberg.
A háttérben az áll, hogy sem a Novo Nordisk, sem a Lilly nem tudta széles körben elérni, hogy a biztosítók finanszírozzák az elhízás elleni kezeléseiket. Korábban ezek a cégek még pereskedtek a telemedicinás szolgáltatókkal, amelyek olcsó, patikában készített másolatokat kínáltak.
Most viszont inkább szövetségesként tekintenek rájuk, mivel a gyógyszergyártók célja az, hogy minél több beteghez juttassák el a valódi, engedélyezett készítményeket.
A Hims részvényei egy nap alatt 33 százalékot emelkedtek a bejelentés után, miközben a Novo Nordisk is erősödött a koppenhágai tőzsdén. A Lilly hasonló megállapodást kötött a WeightWatchersszel, így próbálva versenyben maradni a rohamosan bővülő piacon.
A Wegovy új árazása és elérhetősége válaszként szolgál azokra a betegek ezreire is, akik eddig olcsóbb, de nem engedélyezett, úgynevezett „összetett” verziókra támaszkodtak. A gyógyszerellátási lánc helyreállása és az FDA szigorítása miatt azonban ezek a lehetőségek fokozatosan eltűnnek, így a Novo most igyekszik betölteni az így keletkező űrt.
A Hims és a Ro előfizetéses modellben kínálják a Wegovyt, kiegészítő szolgáltatásokkal – például táplálkozási tanácsadással és klinikai támogatással. A Ro csomagja 499 dollár plusz egyhavi 145 dolláros tagsági díj, míg a Hims 599 dolláros csomaggal indít. Az utóbbi emellett továbbra is kínál egyedi adagolású, összetett szereket azoknak a pácienseknek, akiknél szükség van személyre szabott megközelítésre.
A Novo Nordisk és partnerei hosszabb távon további közös kezdeményezéseken is dolgoznak, amivel új szintre emelhetik a digitális egészségügyi ellátás és a gyógyszeripar együttműködését.
Százmilliárdosra hízott a Novo Nordisk profitja, jön az újabb súlycsökkentő csodaszerük
Hatalmas üzletté vált a valóban hatásos súlycsökkentő gyógyszerek forgalmazása, a piacvezető dán óriás éves nyeresége meghaladta a százmilliárdos álomhatárt. A Novo Nordisk piacára rárepült a konkurencia, erre gyártókapacitásainak növelésével és kínálatának bővítésével válaszol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.