
Több millió fogyókúrázóhoz juthat el a Wegovy: a Novo Nordisk digitális forradalmat indít az elhízás ellen és a bevételért
A Novo Nordisk együttműködésre lépett a Hims, a LifeMD és a Ro nevű telemedicinás cégekkel, hogy a Wegovy nevű fogyókúrás gyógyszert az eddigi ár töredékéért kínálják: havi 499 dolláros kezdőáron, ami 63 százalékos kedvezményt jelent. Ez a lépés nemcsak az árversenyt fokozza, hanem újraírja a gyógyszergyártók és az online egészségügyi platformok kapcsolatát is – írta a Bloomberg.

A háttérben az áll, hogy sem a Novo Nordisk, sem a Lilly nem tudta széles körben elérni, hogy a biztosítók finanszírozzák az elhízás elleni kezeléseiket. Korábban ezek a cégek még pereskedtek a telemedicinás szolgáltatókkal, amelyek olcsó, patikában készített másolatokat kínáltak.
Most viszont inkább szövetségesként tekintenek rájuk, mivel a gyógyszergyártók célja az, hogy minél több beteghez juttassák el a valódi, engedélyezett készítményeket.
A Hims részvényei egy nap alatt 33 százalékot emelkedtek a bejelentés után, miközben a Novo Nordisk is erősödött a koppenhágai tőzsdén. A Lilly hasonló megállapodást kötött a WeightWatchersszel, így próbálva versenyben maradni a rohamosan bővülő piacon.
A Wegovy új árazása és elérhetősége válaszként szolgál azokra a betegek ezreire is, akik eddig olcsóbb, de nem engedélyezett, úgynevezett „összetett” verziókra támaszkodtak. A gyógyszerellátási lánc helyreállása és az FDA szigorítása miatt azonban ezek a lehetőségek fokozatosan eltűnnek, így a Novo most igyekszik betölteni az így keletkező űrt.
Könnyen elérhető a fogyókúrás gyógyszer
A Hims és a Ro előfizetéses modellben kínálják a Wegovyt, kiegészítő szolgáltatásokkal – például táplálkozási tanácsadással és klinikai támogatással. A Ro csomagja 499 dollár plusz egyhavi 145 dolláros tagsági díj, míg a Hims 599 dolláros csomaggal indít. Az utóbbi emellett továbbra is kínál egyedi adagolású, összetett szereket azoknak a pácienseknek, akiknél szükség van személyre szabott megközelítésre.
A Novo Nordisk és partnerei hosszabb távon további közös kezdeményezéseken is dolgoznak, amivel új szintre emelhetik a digitális egészségügyi ellátás és a gyógyszeripar együttműködését.
Százmilliárdosra hízott a Novo Nordisk profitja, jön az újabb súlycsökkentő csodaszerük
Hatalmas üzletté vált a valóban hatásos súlycsökkentő gyógyszerek forgalmazása, a piacvezető dán óriás éves nyeresége meghaladta a százmilliárdos álomhatárt. A Novo Nordisk piacára rárepült a konkurencia, erre gyártókapacitásainak növelésével és kínálatának bővítésével válaszol.



