BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Elbocsát a Tinder anyavállalata: az eredmény jó, de gyönge a parti

A második negyedéves bevételi várakozások meghaladják az elemzői becsléseket. Új vezérigazgató, 13 százalékos leépítés és mesterséges intelligencia – ezekkel próbálja újraéleszteni növekedését a Match Group.

A Match Group, a Tinder anyavállalata bejelentette, hogy a második negyedévre várható bevétele meghaladja a Wall Street várakozásait, miközben 13 százalékkal csökkenti munkavállalói létszámát. A leépítés célja a költségek csökkentése és a vállalat átalakításának előmozdítása. A hírre a dallasi székhelyű cég részvényei 2,7 százalékkal emelkedtek a tőzsdenyitás előtti kereskedésben – írta a CNBC.

Match Group - Dating App - Photo Illustration
Új vezérigazgató, 13 százalékos leépítés és mesterséges intelligencia – ezekkel próbálja újraéleszteni növekedését a Match Group / Fotó: NurPhoto via AFP

Ez az első jelentős szerkezeti változás azóta, hogy Spencer Rascoff februárban átvette a vezérigazgatói posztot. Rascoff feladata, hogy megállítsa a felhasználói aktivitás csökkenését, amely az egész online társkereső szektort sújtja.

Az iparágat hátráltatja az infláció és az innováció hiánya, amely elidegenítette a felhasználókat olyan appoktól, mint a Tinder és a Bumble.

Válaszul a Match és versenytársa, a Bumble is mesterségesintelligencia- (MI) alapú fejlesztésekkel próbálja visszacsábítani a közönséget.

A Match új funkciói, mint a „dupla randi” és a „Game Game” – egy hangalapú MI-élmény, ahol a felhasználók flörtölést gyakorolhatnak egy virtuális partnerrel – különösen a Z generáció számára készültek. A dupla randis profilok 90 százaléka 29 év alattiaktól származik – emelte ki Rascoff.

A fizető felhasználók egy főre jutó bevétele éves szinten nőtt, 18,87 dollárról 19,07 dollárra. A második negyedévre a vállalat 850–860 millió dollár közötti bevételt vár, szemben az elemzők 846,7 milliós előrejelzésével.

A Match Group végre befektet a kibervédelembe

A cég a biztonsági és hitelesítési megoldásain is dolgozik, és több mint 15 százalékkal csökkent a rosszindulatú felhasználók jelentéseinek száma. Az első negyedévben a Match bevétele 3 százalékkal, 831 millió dollárra esett vissza, de így is túlszárnyalta a 827,5 milliós piaci várakozást.

Mindeközben a versenytárs Bumble 7 százalékos első negyedéves bevételcsökkenést jelentett be, ugyanakkor elérte az elemzői várakozásokat.

Tinder-sztori: milliárd dolláros biznisz lett a társkeresés

Itt a május, vibrál a levegő, felpezsdült az élet az online társkeresés virtuális világában is. Állítólag, mert a Tinder az a platform, amelyről mindenki csak hallott – vagy éppenséggel szemérmesen hallgat. De akkor hogyan lehet 75 millió aktív felhasználója, és miként termel évente mintegy kétmilliárd dollár bevételt? Megmutatjuk.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.