A Match Group, a Tinder anyavállalata bejelentette, hogy a második negyedévre várható bevétele meghaladja a Wall Street várakozásait, miközben 13 százalékkal csökkenti munkavállalói létszámát. A leépítés célja a költségek csökkentése és a vállalat átalakításának előmozdítása. A hírre a dallasi székhelyű cég részvényei 2,7 százalékkal emelkedtek a tőzsdenyitás előtti kereskedésben – írta a CNBC.
Ez az első jelentős szerkezeti változás azóta, hogy Spencer Rascoff februárban átvette a vezérigazgatói posztot. Rascoff feladata, hogy megállítsa a felhasználói aktivitás csökkenését, amely az egész online társkereső szektort sújtja.
Az iparágat hátráltatja az infláció és az innováció hiánya, amely elidegenítette a felhasználókat olyan appoktól, mint a Tinder és a Bumble.
Válaszul a Match és versenytársa, a Bumble is mesterségesintelligencia- (MI) alapú fejlesztésekkel próbálja visszacsábítani a közönséget.
A Match új funkciói, mint a „dupla randi” és a „Game Game” – egy hangalapú MI-élmény, ahol a felhasználók flörtölést gyakorolhatnak egy virtuális partnerrel – különösen a Z generáció számára készültek. A dupla randis profilok 90 százaléka 29 év alattiaktól származik – emelte ki Rascoff.
A fizető felhasználók egy főre jutó bevétele éves szinten nőtt, 18,87 dollárról 19,07 dollárra. A második negyedévre a vállalat 850–860 millió dollár közötti bevételt vár, szemben az elemzők 846,7 milliós előrejelzésével.
A cég a biztonsági és hitelesítési megoldásain is dolgozik, és több mint 15 százalékkal csökkent a rosszindulatú felhasználók jelentéseinek száma. Az első negyedévben a Match bevétele 3 százalékkal, 831 millió dollárra esett vissza, de így is túlszárnyalta a 827,5 milliós piaci várakozást.
Mindeközben a versenytárs Bumble 7 százalékos első negyedéves bevételcsökkenést jelentett be, ugyanakkor elérte az elemzői várakozásokat.
Tinder-sztori: milliárd dolláros biznisz lett a társkeresés
Itt a május, vibrál a levegő, felpezsdült az élet az online társkeresés virtuális világában is. Állítólag, mert a Tinder az a platform, amelyről mindenki csak hallott – vagy éppenséggel szemérmesen hallgat. De akkor hogyan lehet 75 millió aktív felhasználója, és miként termel évente mintegy kétmilliárd dollár bevételt? Megmutatjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.