A BMW a kínai technológiai céget, a Momentát választotta a következő generációs vezetéstámogató rendszerek (ADAS) fejlesztésére új elektromos autócsaládja, a Neue Klasse számára – számolt be elsőként a kínai Tencent. A döntés jól mutatja, mennyire komolyan veszi a német gyártó a kínai elektromosautó-piac kihívásait, ahol hazai szereplők uralják az innovációs versenyt.
A Neue Klasse az 1960-as és 1970-es évek legendás BMW-modelljeinek nevét viszi tovább, ám ezúttal a villanyautózás jegyében. Az első ilyen modell, a következő generációs iX3 (NA6 kódnéven) 2025 második felében kerül sorozatgyártásba a BMW magyarországi üzemében, az európai piaci bevezetés még az év vége előtt várható. Kínában 2026-tól indul az offenzíva: a kínai piacra szánt új i3 (NA0), az iX3, valamint annak hosszított változata (NA8) egyaránt megjelenik.
A Neue Klasse modellek intelligens vezetési megoldását a CarNewsChina értesülései alapján a Momenta fogja fejleszteni, beleértve a városi és autópályás, ponttól pontig történő navigációt támogató rendszert is. A Momenta saját fejlesztésű, végponttól végpontig tanított nagy nyelvi modelljét is integrálják a járművekbe.
A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját, amely korábban szintén a Momentával lépett partnerségre. A döntést márciusban már sejteni lehetett, amikor a BMW vezérigazgatója egy interjúban utalt arra, hogy kínai céget keresnek ADAS-együttműködésre.
A választás végül az egyik legfejlettebb MI-alapú önvezetési technológiát fejlesztő kínai startupra esett, amely így kulcsszereplővé válik a német gyártó elektromos stratégiájában.
A Neue Klasse i3 és iX3 modellek ára várhatóan 250 ezer jüan (körülbelül 35 ezer dollár) felett indul, így közvetlen versenytársai lesznek olyan feltörekvő kínai márkáknak, mint a Li Auto, az Aito, a Xiaomi vagy a Nio.
A BMW a Neue Klasse platformra nemcsak tisztán elektromos, hanem hibrid SUV-modelleket is tervez, hogy visszaszerezze pozícióját a nagyobb méretű új energiahajtású SUV-k szegmensében, ahol korábban az X5 volt meghatározó szereplő, ám az utóbbi években a kínai Li Auto L9 vette át a vezetést.
A német márka még 2014-ben az európai prémiumgyártók között elsőként indította útjára villanyautóit Kínában: az akkori i3 a hatékonyságra, az i8 sportautó pedig a teljesítményre helyezte a hangsúlyt. A kezdeti lendület azonban évekre megtorpant – most a Neue Klasse lehet az, amely újra pozícióba hozza a BMW-t az elektromos korszakban.
Nem hasít a BMW szekere – hullámvasútra került az értékesítés
A félszázalékos csökkenés után a második negyedévben 0,4 százalékkal nőttek a bajor cég eladásai. A német autóipari konszern az év első felében több mint 1,207 millió autót értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.