BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Debrecenben gyártott BMW: megvan a megállapodás, szokjunk hozzá – kínaiaktól veszik a németek a Neue Klasse egyik legfontosabb technológiáját

A német autógyártó stratégiai szövetségre lépett a kínai Momentával, hogy versenyben maradjon a gyorsan fejlődő elektromosjármű-piacon. A BMW Neue Klasse sorozatának első modelljei már idén megérkeznek, először Európába, majd 2026-tól Kínába.

A BMW a kínai technológiai céget, a Momentát választotta a következő generációs vezetéstámogató rendszerek (ADAS) fejlesztésére új elektromos autócsaládja, a Neue Klasse számára – számolt be elsőként a kínai Tencent. A döntés jól mutatja, mennyire komolyan veszi a német gyártó a kínai elektromosautó-piac kihívásait, ahol hazai szereplők uralják az innovációs versenyt.

BMW Debrecen
A BMW Neue Klasse sorozatának első modelljei már idén megérkeznek, először Európába, majd 2026-tól Kínába / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

A Neue Klasse új korszakot nyit a BMW-nél

A Neue Klasse az 1960-as és 1970-es évek legendás BMW-modelljeinek nevét viszi tovább, ám ezúttal a villanyautózás jegyében. Az első ilyen modell, a következő generációs iX3 (NA6 kódnéven) 2025 második felében kerül sorozatgyártásba a BMW magyarországi üzemében, az európai piaci bevezetés még az év vége előtt várható. Kínában 2026-tól indul az offenzíva: a kínai piacra szánt új i3 (NA0), az iX3, valamint annak hosszított változata (NA8) egyaránt megjelenik.

A Neue Klasse modellek intelligens vezetési megoldását a CarNewsChina értesülései alapján a Momenta fogja fejleszteni, beleértve a városi és autópályás, ponttól pontig történő navigációt támogató rendszert is. A Momenta saját fejlesztésű, végponttól végpontig tanított nagy nyelvi modelljét is integrálják a járművekbe.

Stratégiaváltás a kínai piac miatt

A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját, amely korábban szintén a Momentával lépett partnerségre. A döntést márciusban már sejteni lehetett, amikor a BMW vezérigazgatója egy interjúban utalt arra, hogy kínai céget keresnek ADAS-együttműködésre. 

A választás végül az egyik legfejlettebb MI-alapú önvezetési technológiát fejlesztő kínai startupra esett, amely így kulcsszereplővé válik a német gyártó elektromos stratégiájában.

A Neue Klasse i3 és iX3 modellek ára várhatóan 250 ezer jüan (körülbelül 35 ezer dollár) felett indul, így közvetlen versenytársai lesznek olyan feltörekvő kínai márkáknak, mint a Li Auto, az Aito, a Xiaomi vagy a Nio.

A BMW a Neue Klasse platformra nemcsak tisztán elektromos, hanem hibrid SUV-modelleket is tervez, hogy visszaszerezze pozícióját a nagyobb méretű új energiahajtású SUV-k szegmensében, ahol korábban az X5 volt meghatározó szereplő, ám az utóbbi években a kínai Li Auto L9 vette át a vezetést.

A német márka még 2014-ben az európai prémiumgyártók között elsőként indította útjára villanyautóit Kínában: az akkori i3 a hatékonyságra, az i8 sportautó pedig a teljesítményre helyezte a hangsúlyt. A kezdeti lendület azonban évekre megtorpant – most a Neue Klasse lehet az, amely újra pozícióba hozza a BMW-t az elektromos korszakban.

Nem hasít a BMW szekere – hullámvasútra került az értékesítés

A félszázalékos csökkenés után a második negyedévben 0,4 százalékkal nőttek a bajor cég eladásai. A német autóipari konszern az év első felében több mint 1,207 millió autót értékesített.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.