A svéd H&M látványos fordulatot mutatott a nyári hónapokban: a világ második legnagyobb ruházati kiskereskedője a működési profitját 40 százalékkal növelte a harmadik negyedévben, 4,91 milliárd svéd koronára, messze túlszárnyalva az elemzői várakozásokat. A bejelentés után a részvények tizenegy hónapos csúcsra ugrottak, 10 százalékos emelkedéssel.
A lendület mögött az új vezérigazgató, Daniel Erver stratégiája áll, aki 2024 januárja óta próbálja frissebb, trendibb irányba terelni a márkát.
Ennek részeként popsztárokat, például Charli XCX-et és Tylát vont be a reklámkampányokba, és visszahozta a H&M saját divatbemutatóját is Londonban, amelyre 2018 óta nem volt példa.
Erver szerint a vásárlók egyre inkább szezonban, teljes áron vásárolnak, nem pedig leárazásokban. Az elemzők is pozitívan értékelték, hogy a készletszint 9 százalékkal csökkent, ami stabilabb pénzügyi helyzetet jelent.
Azonban a sikersztori mellett ott a bizonytalanság: az Egyesült Államok, amely a H&M második legnagyobb piaca, egyre több vámot vet ki a divatcikkekre. A vezérigazgató a Reutersnek adott interjújában arra figyelmeztetett, hogy a költségnövekedés és a gyengébb fogyasztói hangulat az év hátralévő részében visszafoghatja az eredményeket.
A cég ezért óvatos árpolitikát követ: csak ott emel árat, ahol a vásárlók hajlandók kifizetni a többletet, míg az alapdarabok és a gyerekruhák árát változatlanul tartja. Az amerikai fogyasztók árérzékenysége miatt ez döntő lehet a negyedik negyedévben.
A H&M forgalma 57 milliárd koronára csökkent, de így is meghaladta az elemzői becsléseket. Szeptemberben stagnáló eladásokat vár a cég, mivel a tavalyi bázis kiugróan magas volt.
A negyedik negyedévre visszafogott optimizmus jellemzi a menedzsmentet, a fekete péntek környéki leárazások pedig ismét próbára teszik majd a nyereségességet.
A divat-kiskereskedelem egyik legnagyobb kérdése most az, hogy az új, sztárokkal megtámogatott márkaépítési offenzíva képes lesz-e hosszabb távon is versenyképes alternatívát nyújtani a Zara és a Shein dominanciájával szemben – vagy az amerikai vámok és a fogyasztói bizonytalanság visszafogják a lendületet.
Kivezethetik a tőzsdéről a Magyarországon is kedvelt divatláncot
A svéd vállalat tulajdonát szép csendben visszaszerzi az alapító család. A H&M az elmúlt években nem találja a helyét a ruhapiacon, de az alapító család hisz a cégben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.